طراحی آرم
طراحی لوگو آرم
اخرین نوع اصلی از لوگو، آرم است. یک لوگوی آرمی متشکل از یک فونت درون یک نماد یا یک تصویر است. مدال ها، مهرها و تاجها را تصور کنید. این لوگوها یک ظاهر سنتی دارند که میتواند تاثیر قابل توجهی ایجاد نماید. بنابراین بهترین گزینه برای مدارس، سازمان ها و ادارات دولتی میباشد. همچنین صنعت خودرو نیز علاقه زیادی به این لوگو دارد. درحالیکه بسیاری از شرکت ها یک استایل کلاسیک دارند، ظاهر آرم سنتی خودشان را با طرح های لوگوی متناسب با قرن21م به طور موثری مدرنیزه میکنند. ( مانند آرم تصویری پری دریایی استارباکس ویا تاج معروف هارلی دیویدسون)
از انجاییکه این نوع لوگوها جزئیات بیشتری دارند و با توجه به این حقیقت که نام و نماد کاملادرهم پیچیده است، این لوگوها درمقایسه با لوگوهایی که معرفی شده است چندبعدی و تطبیق پذیر نیستند. تکرار یک طرح آرم پیچیده در سراسر برندینگ آسان نخواهد بود. در کارت های تجاری یک آرم شلوغ بسیار کوچک میشود و خواندن آن نیز دشوار میگردد. بنابراین یه عنوان یک قانون سعی کنید که طرحتان پیچیده نبوده و یک طرح قدرتمند و جسورانه داشته باشید که شما را کاملا حرفه ای نشلان دهد.
چه زمانی از لوگوی ترکیبی یا لوگوی آرمی استفاده کنیم:
یک لوگوی ترکیبی انتخابی عالی تقریبا برای تمام تجارت ها است. چندجانبه و تطبیق پذیر است. معمولا کاملا منحصربه فرد بوده و محبوب ترین انتخاب در میان شرکت های برجسته میباشد.
امکان دارد یک ظاهر سنتی لوگوی آرمی مورد توجه سازمانهای دولتی و مدارس بسیاری باشد ولی در بسیاری از تجارت های خصوصی نیز عملکرد خوبی دارد، به ویژه در صنایع مواد غذایی و آشامیدنی. ولی در جزئیات آن دقت بیشتری باید داشته باشید. چراکه نیاز به طرحی دارید که در تمام مواد بازاریابی به خوبی و به وضوح چاپ شود.

نکات طراحی لوگو
انتخاب لوگوی منلاسب هر برند و کسب و کاری به آسانی انجام نمیگیرد و مستلزم بررسی دقیق است. اگر به برترین لوگوهای جهان نگاهی بکنید متوجه خواهید شد که تمامی آنها از یک اصل مشترک پیروی کرده اند و آن اصل "سادگی" است. البته این سادگی به گونه ای طراحی شده است که بیشترین ارتباط با مخاطب برقرار کرده و به خوبی انتقال دهنده هویت برند است.

نکات طراحی لوگوی حرفه ای
برای هر نهاد مهمی، روند طراحی لوگوی حرفه ای مستلزم بررسی دقیق، برنامه ریزی سیستماتیک و خلاقیت زیادی است. به عبارت دیگر، نمی توان به راحتی لوگویی حرفه ای طراحی کرد. در صورتی که فکر می کنید طراحی لوگوی حرفه ای پروسه آسانی است، کاملا در اشتباه هستید. در ابتدا باید گفت، یک لوگو فقط ترکیبی از رنگ، فونت و متن فانتزی نیست، بلکه هویت برند هست و حتی می توان گفت لوگو نسبت به نام برند بیشتر قابل شناسایی است!

لوگوهای برتر جهان
عوامل بی شماری در برندسازی یک شرکت دخیل هستند که انتخاب لوگوی صحیح از مهمترین این عوامل هستند. در ادامه 10مورد از لوگوهای برتر جهان را مطرح میکنیم که هر یک استراتژی خاصی در انتخاب لوگوی خود داشته و از موفق ترین برندهای جهان به شمار می آیند. شرکت اپل در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرمافزار کامپیوتر فعالیت میکند. از محصولات سختافزاری این شرکت میتوان آیپد، آیمک، مک بوک، آی پاد، آیفون، اپل واچ و اپل تی وی را نام برد. بدون شک لوگول اپل در میان لوگوهای برتر جهان جایگاه ویژه ای دارد که توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده است.

اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟
مغز انسان ها علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری دارد. درک و یادگیری صورت فیزیکی و بصری اطلاعات برای مغز ما آسانتر از فهم شکل نوشتاری آنها است. به همین دلیل است که امروزه شیوه ای جدید به نام "اینفوگرافیک" معرفی شده است که مخفف دو کلمه اطلاعات و گرافیک بوده و یکی از بهترین شیوه های انتقال مطالب پیچیده به شمار میآید.

رازهای انتخاب لوگو
"لوگوی شما" چهره شرکت و کسب وکار شما است و انتخاب لوگوی صحیح به اندازه ماهیت کسب وکارتان حائز اهمیت است. لوگو شکل دهنده اولین ارتباط افراد مختلف با شرکت شماست و در ذهن مخاطب باقی می ماند. هر یک از ما میتوانیم در همین لحظه یک آیکون را به یاد آوریم، آیکونی که لوگوی یک شرکت است؛ لوگوی کمپانی کوکا کولا یا اپل. برترین لوگوها ویژگی های مشترکی دارند.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو
لوگو یکی از عناصر اساسی هویت سازمانی هر برندی است که نخستین و مهمترین تاثیر را بر مخاطب میگذارد. بدون شک هر کسب و کار معتبری باید یک لوگوی با کیفیت داشته باشد و در طول زمان لوگوی خود را اصلاح یا طراحی مجدد نماید.

ایجاد رقابت موفق در رسانه های اجتماعی برای برند
سنجش موفقیت یک کمپین رقابتی رسانه اجتماعی دیگر بستگی به تعداد تعقیب کنندگان ندارد، بلکه با تعداد افرادی ارزیابی میشود که از این طریق با برند شما تعامل میکنند.

چند نکته در طراحی مجدد لوگو
همانند سایر ابعاد بازاریابی آنلاین، لوگو نیز باید با گذشت زمان طراحی مجدد گردد تا چهره ای به روز از برند را به تصویر بکشد. حتی اگر این تغییرات جزئی باشد برای حفظ هویت جدید و مرتبط نگه داشتن یک شرکت ضروری است.

برندینگ در عرصه رسانه های اجتماعی
در حالیکه بسیاری براین باورند که محتوای برنددار یک موضوع جدید است این محتوا یادگاری از عصر رسانه های جمعی است که به شکل یک مفهوم دیجیتال پیکربندی دوباره شده است.

بکارگیری نام و برند تجاری
حال که نام خود را انتخاب کرده اید،نخستین قدم برندینگ خود را برداشته اید.با این حال ،بهترین نام ها نیز برای تبدیل شدن به برندی بزرگ نیازمند مدیریت قوی اجرایی هستند.این فصل قدم های بعدی لازم برای ساختن برند را به شما نشان خواهد داد.