طراحی لوگوی تجاری

یک لوگوی خوب نقش بسزایی را در معرفی و شناساندن کسب و کار شما به عموم مردم و مشتریان بالقوه دارد. در میان انواع مختلف لوگو، لوگوی ترکیبی بهترین انتخاب برای بیشتر کسب و کارهای کوچک است؛ چراکه در لوگوی ترکیبی نام کمپانی با تصویرآن یکی میشود.

❖   رعایت اصول برندینگ در لوگو

❖   طراحی توسط 8 گرافیست برتر

❖   ضمانت بازگشت وجه

مشاهده نمونه کارها و سفارش لوگو

طراحی لوگوی تجاری

هر کسب و کار مستلزم این است که به مخاطبان خود بگوید که در صورت استفاده از کالاها یا خدمات خاص آن کسب و کار، از چه مزایا و سودهایی برخوردار میشوند. یک لوگوی خوب نقش بسزایی را در معرفی و شناساندن کسب و کار شما به عموم مردم و مشتریان بالقوه دارد. باتوجه به چند نکته ساده ولی کلیدی میتوانید لوگوی منحصربه فرد خودتان را در راستای نگرش ها و اهداف خاص خودبسازید.

نکات طراحی لوگوی تجاری

check-in-box  در میان انواع مختلف لوگو، لوگوی ترکیبی بهترین انتخاب برای بیشتر کسب و کارهای کوچک است؛ چراکه در لوگوی ترکیبی نام کمپانی با تصویرآن یکی میشود.

check-in-box  اشکال معنی خاصی در لوگو دارند که به ویژه در لوگوهای تجاری نماد بارزتری به خود میگیرند. دایره ها نماد جامعه، وحدت، عشق و دوستی است. حلقه ها به نوعی پیوند، روابط ثابت و پایدار اشاره میکنند. خطوط مستقیم نشانگر قدرت، کارایی و حرفه ای بودن هستند. مثلث ها نماد علم، مذهب، قانون و قدرت میباشند. مربع و مثلث حاکی از حس تعادل نیز است. خطوط عمودی نماد مردانگی، قدرت و پرخاشگری هستند درحالیکه خطوط افقی با جامعه، آرامش و سکونت ارتباط معنایی دارند.

  زمانیکه شکل لوگوی خود را انتخاب کردید باید رنگ مناسب با حوزه کاری خودتان را بیابید چراکه هر رنگ حس خاصی را در مخاطب برمی انگیزد.

  • زرد: احتیاط، دوستی و ذکاوت
  • سبز: زندگی، طراوت و سرمایه
  • آبی: صلح، اعتمادبه نفس، خوش بینی، امنیت، آرامش، صداقت و قدرت
  • قرمز: عشق، خطر، انرژی و احساس
  • بنفش: هوش و ذکاوت، خلاقیت، وفاداری وزیبایی
  • سفید: سادگی، خلوصیت، پاکی و خوبی
  • خاکستری: مقاومت و استحکام، امنیت، احترام و بالغ بودن

check-in-box  هنگام انتخاب رنگ به این نکته توجه کنید که رنگ لوگوی انتخابی به خوبی در زمینه سیاه و سفید کارساز خواهدبود تا استفاده در برخی از رسانه های تبلیغاتی آسان تر گردد. همچنین احتمال دارد رنگ ها در مانیتور کامپیوتر با پرینت روی کاغذ تفوت داشته باشد.

check-in-box  در انتخاب فونت مناسب دقت کنید. فونت باید خوانا باشد. فونت های مختلف را در ابزارهای مختلف رسانه ای و تبلیغاتی مانند کارت ویزیت یا بیلبردهای تبلیغاتی امتحان کنید.