طراحی لوگو

طراحی لوگو
لوگو نوعی نماد،نشانه یا آرم است که توسط سازمان ها و شرکت های تجاری یا حتی توسط افراد جهت ترویج شناخت عمومی استفاده میشود. لوگو ابزاری برای ساخت هویت به عنوان بخشی از برند یا نام تجاری یک سازمان میباشد. همچنین ابزاری برای ایجاد افکار و احساسات مطلوب درباره این سازمانها است. انواع مختلفی از لوگو وجود دارد که همگی آنها ترکیبی از تایپوگرافی و تصاویر هستند. ولی هرنوع لوگو احساس متفاوتی را به برندتان میدهد و از آنجاییکه لوگوی شما اولین چیزیست که مشتریان خواهند دید باید مطمعن باشید که بهترین لوگو را برای برندتان انتخاب کرده اید.
طراحی لوگوی حروفی
یک لوگوی حروفی مبتنی بر تایپوگرافی است که از چند حرف معمولا حروف آغازی نام یک شرکت تشکیل شده است.
اطلاعات بیشترطراحی لوگوی ترکیبی
همانگونه که از اسمش پیداست، یک لوگوی ترکیبی متشکل از ترکیبی از لوگوهای حروفی یا کلمه ای، لوگوی تصویری، لوگوی انتزاعی ویا کاراکتری است.
اطلاعات بیشترطراحی لوگو تایپ
مشابه با لوگوهای حروفی، یک لوگو تایپ لوگوی مبتنی بر فونت است که تنها بر روی نام تجاری تمرکز دارد. لوگو گوگل و کوکاکولا را در نظر بگیرید.
اطلاعات بیشترلوگوی انتزاعی
یک لوگوی انتزاعی نوعی خاص از لوگوی تصویری است. به جای اینکه یک تصور قابل تشخیص مانند سیب یا پرنده باشد، یک شکل هندسی انتزاعی است که معرف تجارت شما میباشد.
اطلاعات بیشترطراحی لوگوی تصویری
یک لوگوی تصویری طرحی مبتنی بر گرافیک است. این لوگو تصویری است که زمانیکه به آن لوگو فکر میکنید به ذهن می آید. نماد آیکونی اپل مثال بارز از این نوع است.
اطلاعات بیشترطراحی و خلق کاراکتر سفارشی
با ظاهری کارتونی و رنگارنگ و همیشه همراه با سرگرمی، این نوع طراحی لوگو روشی بسیار خوب برای خلق شخصیت سخنگوی برندتان است.
اطلاعات بیشترطراحی آرم
آخرین نوع اصلی از لوگو، آرم است. یک لوگوی آرمی متشکل از یک فونت درون یک نماد یا یک تصویر است. مدال ها، مهرها و تاجها را تصور کنید.
اطلاعات بیشتربرخی از نمونه کارهای لوگو
فرایند طراحی لوگو
نمایش اولیه طراحی
طراحان حرفه ای ما اطلاعات شما و ایده های منحصربه فرد خود را پردازش میکنند تا خواسته های شما با ایده و تصورات حرفه ای همراه گردد و به بهترین ترکیب ممکن طراحی منجر شود. همچنین در صورت وجود هرنوع سوال در طول فرایند طراحی میتوانید با مدیر پروژه خود تماس حاصل فرمایید.
گفتگو در باره لوگو
پس از انتخاب بسته مورد نظر گفتگوی جامعی برای جمع آوری اطلاعات درباره تمام جوانب لوگوی موردنظرتان انجام میشود که اطلاعات کاملی را درباره حوزه فعالیتی شما و اولویت هایتان در طراحی فراهم میکند که چارچوب اولیه را در کار طراحی شکل میدهد.
انتخاب یک بسته طراحی
فرایند 5 مرحله ای ما در طراحی لوگو مستلزم این است که نخست شما یک بسته طراحی را با توجه به نیازهای خودتان انتخاب نمایید. بسته های ما خدمات متنوعی را از قبیل طراحی لوگو، برندینگ و طراحی وب سایت ارائه میدهد. همچنین میتوانید برای انتخاب بسته موردنیاز با توجه به حیطه کاری و هدف مدنظرتان با مشاوران طراحی ما تماس گرفته و از راهنمایی های حرفه ای انها برخوردار شوید.
طرح نهایی لوگو
زمانیکه رضایت کامل شما از طرح لوگو حاصل شد، طراحان ما بعد از اعمال اصلاحات تکنیکی و برخی جرئیات خاص طرح نهایی لوگوی شما را آماده میکنند. ما به کسب و کار شما چهره ای نو میدهیم که تاثیری حرفه ای و فراموش نشدنی برجای خواهد گذاشت.
بازنگری در طرح لوگو
گام چهارم فرایند ما بازنگری در طرح است تا در صورت نیاز تغییرات رنگ، فونت و سایر اصلاحات طراحی انجام گردد. بنابراین طرح اولیه لوگو بر اساس پیشنهادها و نظرواکنشی شما نسبت به طرح اولیه تغییر و اصلاح میابد. همچنین ما نگرش های حرفه ای خودمان رادر طرح اعمال میکنیم تا اطمینان حاصل گردد که بهترین استانداردهای طراحی لحاظ شده اند.
طراحی سررسید و تقویم
امروزه سررسید و تقویم به دلیل استفاده مکرر و عمرطولانی یک ساله به یکی از ابزارهای تبلیغاتی موثر برای شرکت ها و سازمان های مختلف تبدیل شده است، چراکه طراحی حرفه ای سررسید یا تقویم اگاهی از یک محصول و برند خاص را افزایش میدهد. همچنین امکان چاپ سررسید یا تقویم اختصاصی همراه با نام، لوگو و مشخصات خاص برای هر سازمانی وجود دارد.
طراحی بروشور
بروشورها راهنمای معرفی خصوصیات کالاها و خدمات و قابلیت های محصول است که از طرف شرکت تولیدکننده به مشتری هدف ارائه میگردد. هدف از بروشورها معرفی یک کمپانی، کالا یا خدمات است که یکی از ابزارهای مهم بازاریابی میباشد. طراحی بروشور یک هنر است که مستلزم مهارت های طراحی گرافیکی، تکنیک های خاص و آشنایی کامل با تکنولوژی های چاپ و بازاریابی میباشد.
طراحی ست اداری و کارت ویزیت
ست اداری از اجزای اولیه و اصلی هر شرکت و سازمانی ست که نشاندهنده هویت و اعتبار آن شرکت بوده و معمولا شامل کارت ویزیت، سربرگ، فاکتور، پاکت نامه و کاغذ یادداشت میباشد. طراحی خلاقانه، هماهنگ و یکپارچه در کل این مجموعه بیشترین تاثیر را در مخاطب داشته و درنتیجه تصویری جذاب و به یادماندنی از برندتان برجای میگذارد.
طراحی کاتالوگ
کاتالوگ ها بخش مهمی از طرح های بازاریابی شرکت ها و یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی جهت معرفی و عرضه خدمات و کالا هستند که ارتباط مستقیمی با مخاطب برقرار میکنند. هدف از طراحی یک کاتالوگ آگاهی مخاطب از کالاها یا خدمات ارائه شده توسط یک سازمان و همچنین ترغیب آنها به خرید است.
خدمات بسته بندی
بسته بندی یکی از مهمترین مراحل در فرایند تولید تا مصرف کالا میباشد. یک بسته بندی باکیفیت و استاندارد ارزش بالایی به محصول میبخشد و نه تنها در طول فرایند حمل و نقل از محصول محافظت میکند بلکه تاثیر قابل توجهی نیز بر مخاطب هدف داشته و میتواند باعث فروش بیشتر گردد. طرح، رنگ و نوع بسته بندی موجب تمایز یک برند و محصول میشود.
هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی یکی از عوامل مهم در جلب توجه مشتری و یکی از موثرترین روش هایی است که یک سازمان برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف و به یاداوری و ماندگاری محصول در ذهن مشتری از آن استفاده میکند. هدایای تبلیغاتی باید به گونه ای انتخاب شوند که همیشه در معرض دید باشند و محل تبلیغ بر روی هدیه نیز باید در دید مناسب قرار گیرد.

نکات طراحی لوگو
انتخاب لوگوی منلاسب هر برند و کسب و کاری به آسانی انجام نمیگیرد و مستلزم بررسی دقیق است. اگر به برترین لوگوهای جهان نگاهی بکنید متوجه خواهید شد که تمامی آنها از یک اصل مشترک پیروی کرده اند و آن اصل "سادگی" است. البته این سادگی به گونه ای طراحی شده است که بیشترین ارتباط با مخاطب برقرار کرده و به خوبی انتقال دهنده هویت برند است.

نکات طراحی لوگوی حرفه ای
برای هر نهاد مهمی، روند طراحی لوگوی حرفه ای مستلزم بررسی دقیق، برنامه ریزی سیستماتیک و خلاقیت زیادی است. به عبارت دیگر، نمی توان به راحتی لوگویی حرفه ای طراحی کرد. در صورتی که فکر می کنید طراحی لوگوی حرفه ای پروسه آسانی است، کاملا در اشتباه هستید. در ابتدا باید گفت، یک لوگو فقط ترکیبی از رنگ، فونت و متن فانتزی نیست، بلکه هویت برند هست و حتی می توان گفت لوگو نسبت به نام برند بیشتر قابل شناسایی است!

لوگوهای برتر جهان
عوامل بی شماری در برندسازی یک شرکت دخیل هستند که انتخاب لوگوی صحیح از مهمترین این عوامل هستند. در ادامه 10مورد از لوگوهای برتر جهان را مطرح میکنیم که هر یک استراتژی خاصی در انتخاب لوگوی خود داشته و از موفق ترین برندهای جهان به شمار می آیند. شرکت اپل در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرمافزار کامپیوتر فعالیت میکند. از محصولات سختافزاری این شرکت میتوان آیپد، آیمک، مک بوک، آی پاد، آیفون، اپل واچ و اپل تی وی را نام برد. بدون شک لوگول اپل در میان لوگوهای برتر جهان جایگاه ویژه ای دارد که توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده است.

اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟
مغز انسان ها علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری دارد. درک و یادگیری صورت فیزیکی و بصری اطلاعات برای مغز ما آسانتر از فهم شکل نوشتاری آنها است. به همین دلیل است که امروزه شیوه ای جدید به نام "اینفوگرافیک" معرفی شده است که مخفف دو کلمه اطلاعات و گرافیک بوده و یکی از بهترین شیوه های انتقال مطالب پیچیده به شمار میآید.

رازهای انتخاب لوگو
"لوگوی شما" چهره شرکت و کسب وکار شما است و انتخاب لوگوی صحیح به اندازه ماهیت کسب وکارتان حائز اهمیت است. لوگو شکل دهنده اولین ارتباط افراد مختلف با شرکت شماست و در ذهن مخاطب باقی می ماند. هر یک از ما میتوانیم در همین لحظه یک آیکون را به یاد آوریم، آیکونی که لوگوی یک شرکت است؛ لوگوی کمپانی کوکا کولا یا اپل. برترین لوگوها ویژگی های مشترکی دارند.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو
لوگو یکی از عناصر اساسی هویت سازمانی هر برندی است که نخستین و مهمترین تاثیر را بر مخاطب میگذارد. بدون شک هر کسب و کار معتبری باید یک لوگوی با کیفیت داشته باشد و در طول زمان لوگوی خود را اصلاح یا طراحی مجدد نماید.

ایجاد رقابت موفق در رسانه های اجتماعی برای برند
سنجش موفقیت یک کمپین رقابتی رسانه اجتماعی دیگر بستگی به تعداد تعقیب کنندگان ندارد، بلکه با تعداد افرادی ارزیابی میشود که از این طریق با برند شما تعامل میکنند.

چند نکته در طراحی مجدد لوگو
همانند سایر ابعاد بازاریابی آنلاین، لوگو نیز باید با گذشت زمان طراحی مجدد گردد تا چهره ای به روز از برند را به تصویر بکشد. حتی اگر این تغییرات جزئی باشد برای حفظ هویت جدید و مرتبط نگه داشتن یک شرکت ضروری است.

برندینگ در عرصه رسانه های اجتماعی
در حالیکه بسیاری براین باورند که محتوای برنددار یک موضوع جدید است این محتوا یادگاری از عصر رسانه های جمعی است که به شکل یک مفهوم دیجیتال پیکربندی دوباره شده است.

بکارگیری نام و برند تجاری
حال که نام خود را انتخاب کرده اید،نخستین قدم برندینگ خود را برداشته اید.با این حال ،بهترین نام ها نیز برای تبدیل شدن به برندی بزرگ نیازمند مدیریت قوی اجرایی هستند.این فصل قدم های بعدی لازم برای ساختن برند را به شما نشان خواهد داد.
طراحی انواع لوگو برای مشاغل مختلف