Skip to main content

طراحی و خلق کاراکتر سفارشی


با ظاهری کارتونی و رنگارنگ و همیشه همراه با سرگرمی، این نوع طراحی لوگو روشی بسیار خوب برای خلق شخصیت سخنگوی برندتان است. این نوع لوگو کاراکتری مصور است که معرف شرکت شما میباشد. میتوان این لوگوها را سفیران تجاری در نظر گرفت. Mr. Peanut نمونه های مشهور این نوع هستند. این لوگو برای شرکت هایی که میخواهند یک فضای سالم از طریق جلب توجه خانواده ها و کودکان ایجاد نمایند، بسیار عالی است.

طراحی و خلق کاراکتر سفارشی

خلق کاراکتر سفارشی

طراحی کاراکتر سفارشی

 

چه زمانی از لوگوهای تصویری و نمادی استفاده کنیم: 

  • زمانی یک لوگوی تصویری ثمربخش خواهد بود که یک برند تثبیت شده داشته باشید ولی این یک قانون مطلق نیست. با استفاده از این لوگو میتوانید آنچه را که شرکتتان انجام میدهد به صورت گرافیکی نشان دهید. همچنین این لوگوها اساس یا ایده موردنظرتان را به طور موثری انتقال میدهند.
  • لوگوهای تصویری و انتزاعی برای تجارت های جهانی  به خوبی کارساز ومفید است به ویژه اگر برای مثال نام تجاری قابل ترجمه کردن نباشد.
  • در صورتیکه تغییراتی را در مدل تجاریتان در آینده پیش بینی میکنید، لوگوی تصویری گزینه خوبی برایتان نخواهد بود. برای مثال ممکن است کارتان را با فروش پیتزا آغاز کرده و در لوگویتان از تصویر یک پیتزا استفاده کنید. ولی اگر در آینده غذاهای دیگر مانند ساندویچ یا برگر یا نیز اضافه کنید چه خواهید کرد؟
  • لوگوهای انتزاعی این اجازه را به شما میدهد که یک تصویر کاملا منحصربه فرد برای تجارتتان خلق کنید، ولی انجام این کار باید به طراحان حرفه ای واگذار گردد. افرادیکه میدانند چگونه رنگ، شکل و ساختار را برای خلق معنی ترکیب کنند.
  • اگر میخواهید توجه خانواده ها یا کودکان را به سمت خودتان جلب کنید، کاراکتر انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. مزیت اعظم این لوگو این است که میتواند مشوق تعامل با مشتری باشد. بنابراین یک ابزارعالی برای بازاریابی و رسانه های اجتماعی همراه با رویدادهای بازاریابی جهان واقعی است.
  • به یاد داشته باشید که یک کاراکتر تنها بخشی از یک لوگو یا برند موفق است و امکان دارد که نتوانید آن را در سراسر تمام مواد بازاریابی خود استفاده نمایید. برای مثال یک تصویر پر جزئیات شاید بر روی کارت های تجاری به خوبی چاپ نشود. بنابراین به گام بعدی در طراحی لوگو یعنی لوگوی ترکیبی توجه کنید.