Skip to main content

MediaTek با چیپست Helio X10 خود گوشی های میان رده قدرتمندی همچون HTC One M9+ و Meizu MX5 و Sony Xperia M5 که دو روز پیش معرفی شد را جان بخشید. کمی قبل تر در ماه می MediaTek از چیپست میان رده Helio X20 ، اولین چیپست ده هسته ای در جهان رونمایی کرد که در سه ماه ی اول ۲۰۱۶ وارد بازار میشود. در این میان شایعه ی جدیدی از چین ادعا میکند که مدیاتک درحال بر روی کار بر چیپست جدید خود با نام Helio X30 میباشد.

پیشرفت های Helio X30 نسبت به مدل پیشین 

طبق گزارش جدیدی از این رسانه ی چینی Helio X30 ارتقا ها و بهبود های قابل توجهی در مقایسه با Helio X20 خواهد داشت. Helio X20 از مجموع سه خوشه CPU ، اولی با چهار هسته ی ARM Cortex A53 با سرعت ۱٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته ی ARM Cortex A53 با سرعت ۲ گیگاهرتز و دو هسته ی بسیار داغ ARM Cortex A72 با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز تشکیل شده بود.اگر این شایعه درست باشد Helio X30 با خوشه های بیشتر و تعداد ده هسته خواهد بود که این خوشه ها هستند که شامل یک CPU دو هسته ای ARM Cortex A53 با سرعت ۱ گیگاهرتز ، دوهسته ی ARM Cortex A53 با سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز، دوهسته ی ARM Cortex A72 با سرعت ۲ گیگاهرتز و چهار هسته ی قدرتمند دیگر از نوع ARM Cortex A72 با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز میباشند.

برویم به سراغ GPU یا همان واحد پپردازش گرافیکی. گفته شده است که واحد پردازشی Helio X30 ، پردازنده ی گرافیکی ARM Mali-T880 GPU خواهد بود که سریع ترین واحد پردازشگر گرافیکی ARM تا به این لحظه میباشد و نسبت به پردازشگر گرافیکی Helio X20 که Mali-T800 GPU بود، ارتقا قابل ملاحظه ای میباشد. شایعه ی دیگری هم خبر از پشتیبانی رم ۴ گیگابایت LPDDR4 بر روی Helio X30 را میدهد که مدل پیشین فاقد چنین امکانی بود.

اگر این شایعات حقیقت داشته باشند ، شاهد پیشرفت چشمگیری در توان پردازشی Helio X30  نسبت به Helio X20 خواهیم بود. در این گزارش هیچ مطلبی در رابطه با تاریخ انتشار یا رونمایی این چیپست به چشم نمیخورد ؛ وی اگر واقع گرایانه بیندیشم ، احتمال عرضه ی چیپست حداقل تا قبل از سه ماه اول ۲۰۱۶ وجود ندارد.

 

منبع : PhoneArena

Leave a Reply