Skip to main content

بهبود سئو موبایل

بهینه سازی موتور جستجو برای تلفن همراه یا به عبارتی بهبود سئو موبایل، اغلب فرایندی دشوار برای هر کسب و کاری است. برای ایجاد یک تجربه وب عالی، ایجاد دسترسی بهتر، اطمینان از رتبه بندی های خوب موبایل، ارائه یکپارچگی برند در پلتفرم های مختلف، بهبود سئو موبایل و حفظ خدمات مرورگر تلفن همراه، گوگل 4 پیشنهاد زیر را برای بهبود سئو موبایل مقرر کرده است:

راهکارهای گوگل برای بهبود سئو موبایل

1- طراحی ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا طرحی انعطاف پذیر است که برای دسکتاپ، تلفن همراه و تبلت ایده آل است. گوگل طراحی ریسپانسیو را یکی از معیارهای اصلی برای اعمال در رتبه بندی یک وبسایت و از عوامل موفقیت آن در نظر میگیرد. که در بهبود سئو موبایل نیز حائز اهمیت است. از مزایای دیگر این طرح این است که شما را از کددهی های جداگانه برای تلفن همراه و دسکتاپ بی نیاز میکند.

2- بدون خطای صحفه 404

منظور گوگل از اینکه “تمام صفحات باید برای تلفن همراه بهینه شود” واقعا به معنای “تمام صفحات” است. گوگل توجه ویژه ای به صفحه 404 میکند و اگر سایت شما موبایل فرندلی بوده ولی کاربران را به صفحه 404 دسکتاپ ریدایرکت میکند، بخش مهمی از معیارهای گوگل را رعایت نکرده اید. اطمینان حاصل کنید که صفحه 404 منحصرا برای تلفن همراه فرمت دهی شده است.

3- ریدایرکت های تلفن همراه

ریدایرکت ها به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک با محصولات زیاد، بسیار مهم است. برای مثال اگر فردی یک کلمه کلیدی را با استفاده از تلفن همراه خود جستجو کرده و صفحه ای از یک سایت مرتبط نتیجه جستجوی او باشد، این نتیجه باید به نسخه موبایل آن صفحه دایرکت گردد.

4- فلش ویدئو

اگر تا به حال سعی کرده اید که از دستگاه تلفن همراه به یک فلش ویدئو (فلش ویدئو  Flash     Video  یک فرمت رایج ارائه تصویر بر روی اینترنت توسط ادوبی فلش است. FLV نام اختصاری Flash Video است) دسترسی پیدا کنید، متوجه شده اید که بی فایده است! پیشنهاد گوگل به وب سایت های تلفن همراه و دسکتاپ این است که ویدئوهایی داشته باشند که قابل دسترسی برای تمام کاربران باشد، بدین معنا که ویدئوهای تعبیه شده نه در فلش بلکه باید در HTML 5 توسعه داده شوند. در این صورت اگر فردی چه از تلفن همراه خود و چه از دسکتاپ به دنبال ویدئویی باشد، این ویدئو به صورت یکپارچه در هر دو پلتفرم کار خواهد کرد.

Leave a Reply