Skip to main content
مقالات

بهینه سازی رتبه بندی جستجو در گوگل

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

بهینه سازی رتبه بندی جستجو در گوگل

در هر کسب و کار کوچک و بزرگی رتبه بندی جستجوی لوکال در گوگل از اهمیت بسزایی برخوردار است. با توجه به موتورهای جستجو 50 درصد از کاربران موبایل در یک روز با انجام یک جستجوی لوکال از فروشگاه ها بازدید میکنند، 18 درصد از جستجوهای لوکال در دستگاه های موبایل در یک  روز منجر به فروش میشود و 92 درصد از کاربران کسب و کاری را انتخاب میکنند که در صفحه نخست نتایج جستجوی لوکال نمایش داده میشود. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که:

رتبه بندی های بالای جستجوی لوکال = بازدیدکنندگان و فروش بیشتر = افزایش ترافیک و درامد

تعیین رتبه بندی های جستجوی لوکال توسط گوگل

گوگل سه عامل اصلی تعین کرده است که بر نتایج رتبه بندی جستجوی لوکال تاثیر میگذارد:

1- ارتباط: اولین عامل به این موضوع اشاره میکند که تا چه حد محتوای یک وب سایت با آنچه که یک کاربر جستجو میکند در تطابق بوده و با آن مرتبط است. داشتن اطلاعات کامل، دقیق و به روز از کسب و کار این ارتباط را بهبود داده و محتوای وب سایت را با جستجوهای لوکال مرتبط، تطبیق میدهد.

2- فاصله: دومین عامل به فاصله بین محل کسب وکار و یا منطقه خدماتی گوگل و اصطلاح مکانی به کاررفته در جستجوی گوگل اشاره میکند. اصطلاح مکانی همان مکان کاربر است که بر اساس اطلاعات مکانی در مورد دستگاهی که کاربران برای جستجو استفاده میکنند، تعیین میشود.

3- برجستگی: سومین عامل “برجستگی” آفلاین یا آنلاین یک کسب وکار است. برخی از مکان ها مانند موزه های مشهور، هتل های تاریخی و یا فروشگاههای برند شناخته شده در جهان آفلاین برجسته تر هستند. برتری در جهان آنلاین مبنی بر نوع اطلاعات موجود در وب درباره یک کسب وکار میباشد که شامل کمیت و کیفیت بازبینی های آنلاین و همچنین رتبه های آنلاین میشود.
علاوه بر اطلاعاتی که مستقیما گوگل در اختیار ما قرار میدهد، تعدادی از بازاریابان و شرکت های جستجو درمورد آنچه که دقیقا بر رتبه بندی جستجوی لوکال تاثیر میگذارد تحقیق کرده و به نتایج جالب توجهی دست یافته اند. با توجه به یک نظرسنجی از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو، اطلاعات حاصل از “کسب و کار من در گوگل” به عنوان نخستین عامل مهم رتبه بندی جستجوی لوکال و پس از آن سیگنال های محل های خارجی، SEO در صفحه، سیگنال های لینک و بازبینی ها و نظرات آنلاین تعیین شده اند. لینک های ورودی به یک وب سایت و استناد به نام و یا اطلاعات یک کسب وکار با و یا بدون لینک دهی نیز بسیار مهم است. بنابراین داشتن یک استراتژی جهت به دست آوردن لینک های ورودی و نامبری های متعدد از کسب وکار معقول و سودمند خواهد بود.
برای بهبود رتبه بندی وب سایت خود باید اطلاعات کسب وکار خود را با استفاده از اطلاعات ” کسب وکار من در گوگل” مدیریت کنید. یکی از اساسی ترین و موثرترین روش های بهبود رتبه بندی جستجوی لوکال مدیریت صحیح این اطلاعات است. اطلاعات کسب و کار خود را که شامل نام و دسته بندی کسب وکار، موقعیت نقشه ای و منطقه خدماتی، شماره تماس، URL وب سایت، ساعات عملکرد و … است، بسیار دقیق وارد کنید. مطمعن باشید که همیشه اطلاعات شما در گوگل صحیح، کامل و به روز است. چرا که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با تاکید خاص بر عامل ” ارتباط” پیشرفت های قابل ملاحظه ای را در عملکرد جستجوی لوکال ایجاد میکند.

ثبات در وارد کردن اطلاعات مربوط به نام، آدرس و شماره تماس در سراسر وب بسیار مهم است، چراکه این سه مورد مرتبط با سه عامل اصلی تعیین شده توسط گوگل میباشد. بازبینی های آنلاین نیز تاثیر عمده ای بر رتبه بندی دارد. بازبینی های بهتر و بیشتر باعث ” برجستگی” آنلاین بیشتر در گوگل میگردد که یکی از سه عامل موثر در رتبه بندی میابشد. مدیریت و پاسخ به بازبینی ها و نظرات تعامل با مشتریان موجود و مشتریان بالقوه را به پیش میبرد. همچنین حاکی از ارزشمندی مشتریان بوده، اعتماد به نفس خریداران را بالا برده و موجب اعتماد مصرف کنندگان میگردد. خود این مساله نیز موجب افزایش ترافیک و بهبود رتبه بندی خواهد شد.

Leave a Reply