Skip to main content
مقالات

نکاتی در طراحی آیکون حرفه ای

By دسامبر 8, 2020مارس 10th, 2021No Comments

چرا به آیکون نیاز دارم؟

این روزها تقریبا هر برنامه نویسی به دنبال نوشتن یک نرم افزار موبایل می باشد. یکی از کوچکترین و مهم ترین ویژگی هایی که در هر نرم افزار نقش اساسی بازی می کند آیکون نرم افزار است که نماینده ی آن در صفحه موبایل و فروشگاه های نرم افزاری می باشد. برای طراحی یک آیکون برتر به چیزی فرا تر از قرار دادن لوگو درون یک مربع نیاز دارید ؛ به چیزی که بتواند در میان آیکون نرم افزار های دیگر اپ استور ها خود نمایی کند.

کاربرد یک آیکون خوب چیست؟

یک آیکون زیبا می تواند نقش های گوناگونی را برای شما ایفا کند ، از جمله آیکون نرم افزار ها ، رسانه ها و فضاهای اجتماعی ، بنر ها ، اسناد پرینت شده و حتی کارت ویزیت . لذا داشتن یک آیکون خوب می تواند حضور شما را در مکان ها و شرایط مختلف اعلام کرده و ماندگار تر سازد.

نکاتی برای طراحی آیکون حرفه ای

1 –  آیکون ها عکس نیستند
این نکته ایست که بیشتر طراحان فراموش می کنند. با افزودن جزئیات زیاد عملا شما آیکون خود را غیر قابل تشخیص می کنید! آیکون باید ساده باشد و در نگاه اول بتوان آن را تشخیص داد.
2 –  همه‌ی آیکون ها به یک طریق طراحی نمی شوند
برخی مفاهیم و ایده ها با تصویر بهتر از کلمات بیان می شوند و برخی دیگر برعکس و گاهی هم ترکیبی از متن و تصویر بهتر و سریع تر هدف آیکون را بیان می‌کنند.
3 – به قدر کافی پژوهش و جستجو کنید
پیدا کردن تصویر و ایده مناسبی که بیانگر مفهوم مورد نظر شما باشد ممکن است به کاری بسیار سخت تبدیل شود. گاهی نیاز دارید که به طور عمیق به جستجو بپردازید تا ایده‌ای که ارزش به تصویر کشیده شدن را داشته باشد پیدا کنید. برای این کار به واژه یاب و سایت های مشابهی که مترادف کلمات را نمایش می دهند سر بزنید. از موتور جستجوی تصاویر گوگل و دیگر موتور های جستجو استفاده کنید تا ایده مورد نظر خود را برای طراحی آیکون پیدا کنید.
4 – اگر آیکون ها را برای استفاده درون نرم افزار طراحی میکنید باید از محتوای آن باخبر باشید
آشنایی با محتوایی که آیکون در راستای آن بکار گرفته می شود ضروری است. لذا باید از مشتری در مورد محتوای نرم افزار پرسش شود و در صورت امکان اسکرین شات های مناسب از محیط کاربری نرم افزار ارائه گردد ؛ زیرا طراحی آیکون بدون دیدن اینکه به چه صورتی داخل نرم افزار نمایش داده می شود مثل رنگ آمیزی یک نقاشی در اتاق تاریک است.
5 – کشیدن طرح های اولیه آیکون با مداد
کشیدن طرح های اولیه از اتلاف زمان جلوگیری می‌کند چرا که در همان ابتدا مشخص می شود که ایده مورد نظر ارزش کار کردن را دارد یا نه.

Leave a Reply