Skip to main content
مقالات

طراحی لوگوی ترکیبی (تصویری و متنی)

By دسامبر 8, 2020مارس 27th, 2021No Comments

لوگوی ترکیبی چیست و برای چه اموری مناسب است؟

همانطور که از نامش پیداست طراحی لوگوی ترکیبی (تصویری و متنی)، ترکیبی از لوگوی متنی و تصویری است که در آن امکان جدا شدن متن از لوگوی تصویری می تواند وجود داشته باشد یا خیر. که در حالت دوم، متن با لوگوی تصویری طوری درآمیخته که جدا کردن آن ها را غیر ممکن می سازد.

در طراحی لوگوی ترکیبی بر اساس پیچیدگی و میزان جزئیات لوگو می‌توان آن را به دو دسته گرافیکی و illustrative تقسیم کرد.

لوگو های تصویری گرافیکی جزئیات و پیچیدگی کمتری نسبت به illustrative دارند. به همین جهت لوگوهای ترکیبی گرافیکی نسبت به نوع دوم لوگوی ترکیبی بهتر در یاد می ماند.

در هر دو نوع از لوگو های ترکیبی، طراحی یک لوگو‌ی منحصربفرد نسبت به لوگوی متنی و آیکونیک آسانتر می باشد.

طراحی لوگوی ترکیبی

نقاط قوت لوگوی ترکیبی

    • طراحی لوگوی ترکیبی منحصر بفرد آسان تر است و ریسک تقلید و اشتباهی گرفتن آن پایین تر است
    • مناسب برای لوگوی تیم ها و انجمن های اجتماعی
    • مناسب برای لوگوی مراکز تفریحی، ورزشی و رستوران ها
    • به محض انتشار به راحتی می‌توان آن را تشخیص داد (مانند لوگوی کاراکتر ها و تیم ها)
    • اگر قابلیت تفکیک متن را داشته باشد، میتوان لوگوی متنی یا تصویری را جدا کرده و در موارد لزوم بصورت مستقل استفاده کرد
    • استفاده از لوگوهای ترکیبی گرافیکی روی لباس ها و تکنولوژی های پوشیدنی بازخورد بهتری دارد
    • قابل استفاده در انیمیشن ها (بسته به میزان پیچیدگی آن هزینه و زمان طراحی افزایش می‌یابد.)
    • لوگوی های گرافیکی از فواصل دور و اندازه های کوچک به آسانی قابل شناسایی اند
    • لوگو های گرافیکی در وضوح های پایین تر قابل بازتولید و شناسایی می‌باشند
  • تبدیل لوگو های ترکیبی گرافیکی به سیاه و سفید آسان تر است

نقاط ضعف لوگوی ترکیبی

    • طراحی لوگو های ترکیبی پیچیده (illustrative) نیازمند زمان و هزینه بیشتری است.
    • لوگوی ترکیبی پیچیده سرعت شناسایی پایین تری دارد.
    • بازتولید آن هزینه بر است.
    • تبدیل آن به سیاه و سفید مشکل است.
    • لوگوی ترکیبی illustrative انعطاف کمی برای استفاده در انیمیشن ها و کارهای سه بعدی دارد.
    • در اندازه های کوچک تر و وضوح پایین و در فواصل دور به سختی قابل تشخیص است.
    • گلدوزی لوگو‌ی آن سخت بوده و نیازمند کوک های بیشتری است.
    • لوگوهای illustrative اگر به خوبی طراحی نشوند، آماتوری بنظر می آیند.
    • لوگوهای ترکیبی پیچیده و پر جزئیات با چند بار به چشم خوردن اولیه زود از یاد می‌روند و نیازمند تماس های چشمی مکرر هستند.
    • رنگ بخشی جدایی ناپذیر از طراحی این نوع لوگو ها می باشد و تغییر و ویرایش رنگ آن ها مشکل است.
    • طراحی لوگو ترکیبی با جزئیات زیاد نیازمند طراحان بسیار مجرب و دارای مهارت های illustration است.
  • لوگو های ترکیبی گرافیکی (با جزئیات کمتر) اگر با دقت و مهارت کافی طراحی نشوند ممکن است شبیه کلیپ آرت لوگوها از آب درآیند.

Leave a Reply