Skip to main content

اگر شما مفهوم USB OTG را نمی دانید و در مورد کارایی آن اطلاعاتی ندارید مقاله زیر را بخوانید .

usb-otg-2-w628

OTG چیست ؟

 

OTG مخفف کلمه “On The Go” است , USB OTG یک استاندارد است که یک دستگاه را قادر می سازد تا با دستگاه های دیگر ارتباط برقرار کند .

برای مثال,به جای اتصال به یک کامپیوتر برای انتقال فایل ها ,USB OTG یک دستگاه را قادر به مبادله مستقیم فایل ها و اطلاعات می کند . به جای ارسال عکس ها برای چاپ از طریق کامپیوتر شما می توانید با USB OTG به طور مستقیم به چاپگر متصل شوید و عکس ها و اطلاعات را به راحتی برای چاپ به چاپگر بفرستید .

اینها تنها کارایی USB OTG نیست و شما می توانید از قابلیت های بسیار زیاد USB OTG استفاده کنید .

شما می توانید با فعال کردن گوشی خود به عنوان میزبان از طریق USB OTG به دستگاه مورد نظر متصل شوید و توسط آن می توانید به آن سخت افزارهای اضافی مانند: صفحه کلید,ذخیره سازی و یا حتی آلات موسیقی اضافه کنید .

USB OTG بسته بندی و آرم مخصوص خود را دارد که در زیرنشان داده شده است ,اگر شما بسته مخصوص آن را ندارید شما می توانید به راحتی با وارد کردن نام و نام خانوادگی به همراه “OTG” و یا “میزبان USB” آن را به صورت رایگان از Google Play دانلود کنید .

usb-otg-logo-w628

چگونه می توان از USB OTG در گوشی های هوشمند و تبلت خود استفاده کرد ؟

 

برای اینکار شما به یک دستگاه که به اندازه کافی  با USB OTG سازگار است دارید و یک کابل مناسب OTG.

البته شما می توانید درسایت Amazon.com عضو شوید و با چند دلار آن را خریداری نمایید.

علاوه براین برای اتصال دستگاه های ذخیره سازی مانند یک درایو فلش USB یا هارد درایو ,شما ممکن است به یک برنامه مانند کنترل میزبان USB یا فرمانده کل نیاز داشته باشید.

usb-otg-1-w628

چه کاری می توانیم با USB OTG انجام دهیم ؟

 

هنگامی که شما می دانید چگونه از USB OTG استفاده کنید این امکان وجود دارد که گوشی هوشمند یا تبلت خود را  به دستگاه های جانبی  مانند ماوس و یا صفحه کلید برای استفاده وصل کنید.

البته همیشه محدودیت هایی وجود دارد و ممکن است USB OTG با گوشی شما سازگار نباشد .

USB OTG کارایی های بسیار زیادی دارد شما با استفاده از آن حتی می توانید به دستگاه های ذخیره سازی و هارد یا درایو های خارجی متصل شوید .

همچنین شما می توانید با استفاده از یک مدیر فایل بر روی دستگاه خود به طور مستقیم به داده ها در دستگاه ذخیره سازی خارجی ,بازی فیلم و یا موسیقی بدون نیاز به ذخیره کردن آنها در دستگاه خود دسترسی داشته باشید.

اگر شما علاقه به ساخت موسیقی در آندروید دارید, USB OTG شما را قادر به اتصال به دستگاه هایی مانند صفحه کلید MIDI و کنترل ورودی صوتی و خواننده در ابزارهای مخصوص ساخت موسیقی می کند تا شما با استفاده از USB OTG بتوانید گوشی یا تبلت خود را به یک دستگاه ساخت موسیقی تبدیل کنید.

کدام دستگاه ها از USB OTG پشتیبانی می کنند ؟

 

به طور کلی آندروید از نسخه ۳٫۱ USB OTG حمایت کرده است اما استانداردها همیشه توسط تولید کنندگان پشتیبانی نمی شوند. اگر تلفن شما یکی از مدل هایی باشد که در زیر ذکر شده است به طور قطع از USB OTG پشتیبانی می کند .

  • Sony Xperia Z, ZL, Z Ultra, Z1
  • Samsung Galaxy S2, S3, S4, Note 1,  Note 2, Note 3
  • LG Optimus G, G2
  • HTC X, One, One mini, One max
  • Google Nexus 5

Leave a Reply