Skip to main content

استفاده از فن آوری “۴K X-Reality” در گوشی Sony Z5

sony-xperia-logo-645x363 (1)

در حال حاضر باوجود انتشار پرچمداران در بین گوشی های هوشمند در این سال، شایعاتی نشان می دهد که سونی در حال ساخت یک جانشین و احتمالاً قوی ترین گوشی خود یعنی سونی Z5 می باشد. شایعه دیگر نیز اشاره به استفاده سونی از فن آوری ۴K X-Reality در این گوشی دارد.

فن آوری X-Reality سونی برای ارتقاء محتوای وضوح تصاویر در محدوده ای بالا در تلوزیون های این شرکت استفاده می شود. ۴K X-Reality PRO نرم افزاری است که سونی به واقعیت آن را در تلویزیون های خود قرار داده است.

۴K X-Reality در کدام گوشی!

جزئیات زیر نشان می دهد که سونی سه گوشی با مشخصات، فبلتS70+) Sony Z5 plus)، گوشیS70) Sony Z5) و در اخر برادر کوچکتر یعنیS60) Sony Z5 Compact) روانه بازار خواهد کرد. به نظر می آید سونی فقط در فبلت خود یعنی Z5 plus فقط از فن آوری ۴K X-Reality  و صفحه نمایشی با وضوح فوق العاده بالا استفاده کند و شاید دو گوشی دیگر این خانواده تنها رزولوشن ۱۰۸۰p محدود باشند. همچنین لیست سونی شامل تکنولوژی triluminos نیز می شود.

فن آوری "4K X-Reality" در گوشی Sony Z5

اطلاعات فاش شده اشاره به صفحه نمایش ۵٫۵ اینجی  گوشی هوشمند سونی یا همان فبلت Z5 plus با رزولوشن ۴K (2160×۳۸۴۰) دارد. ما همچنین می دانیم که فن آوری ۴K در پانل های بین ۵٫۵ تا ۶ اینجی محدود شده است و در حال حرکت به سوی تولید انبوه است. تولید یک گوشی هوشمند با قابلیت ۴K امکان پذیر است، اگرچه شاید و نه غیر ضروری!

Xperia-4K-example

این حال وجود فن آوری “۴K X-Reality” در گوشی Sony Z5، لزوما به معنی این نیست که سونی با گوشی جدید خود یک جهش بزرگ خواهد کرد. شرکت سونی می تواند تکنولوژی ارتقاء یافته خود را برای نصف رزولوشن تولیدی به کار گیرد، مانند QHD. سونی در حال حاضر از نسخه QHD سونی +Z3 به عنوان سونی Z4v که تنها در ایالات متحده آمریکا موجود است، استفاده کرده است. اما این گوشی منحصر به شبکه Verizon می باشد.

نظر شما درباره استفاده سونی از قابلیت ۴K در گوشی جدید خود چیست؟ آیا این شرکت با قرار دادن چنین شاخصه ای در تبلت بهتر می شود؟

منبع: androidauthority

Leave a Reply