Skip to main content

به تازگی گوگل اعلام به راه اندازی Eddystone کرد.Eddystone یک بلوتوث با مصرف انرژی کم و با فرمت beacon است.این استاندارد برای کمک به توسعه دهندگانی که با beacon کار میکنند طراحی شده است و موقعیت مکانی کاربران را از طریق گوشی هوشمند آن ها تشخیص میدهد.

معرفی Beacon:

beacon نوعی سخت افزار با مصرف انرژی پایین میباشد که داده ها را از طریق بلوتوث منتقل میکند.از آنجایی که انتقال داده ها از طریق بلوتوث فقط در محدوده ی کوچکتری امکان پذیر است و حدود آن از یک WiFi عمومی هم کم تر است به فروشندگان،توسعه دهندگان و شرکت ها این اجازه را میدهد که به طور دقیق موقعیت مکانی کاربران را تشخیص داده و داده های مورد نظر خود را بر اساس موقعیت مکانیشان به آن ها ارسال کنند.

با Eddystone گوگل امیدوار است توسعه دهندگان برنامه های کاربردی بیشتری را در این زمینه طراحی کنند.برای مثال گوشی های کاربران میتواند  زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را مشخص کند.

Eddystone شات روشنی در تکنولوژی beacon اپل است. اما گوگل می گوید فرمت آن به طور کامل پلت فرم اگنوستیک است که از قابلیت بلوتوث با مصرف انرژی پایین پشتیبانی میکند.

در کنار راه اندازی این استاندارد،گوگل یک API  در نزدیکی و در مجاورت با beacon API برای کمک به توسعه دهندگان در مورد نحوه انتقال داده ها به دستگاه هایی که در طیف وسیعی از beacon ها هستند، سفارش خواهد داد.این API قابلیت دسترسی برای کنترل beacon ها را به کاربران میدهد تا از این طریق اطمینان پیدا کنند که همه چیز به طور مرتب و درست انجام میشود.

تصور کنید در حال  رفتن به رستوران هستید و در عین حال تا زمانی که روی میز خود بنشینید منوی رستوران را در گوشی خود مشاهده میکنید.با تکنولوژی جستجوی گوگل میتوانید روی آیتم های منو کلیک کنید و عکس هر کدام را ببینید بدون اینکه گارسون را صدا بزنید.

در حال حاضر گوگل برای َپشتیبانی Eddystone برنامه ای ندارد و به طور گسترده ای امیدوار است به شبکه هایی که در حال حاضر در پلت فرم iBeacons وجود دارد دسترسی پیدا کند با اینکه داشتن این شبکه به عنوان سرویس خود گوگل برای او بهتر است.

Leave a Reply