همیشه نحوه ورود به بازار برای کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان یکی از مهمترین تصمیمات است. به ویژه اگر صاحب کسب و کار قصد ورود به یک بازار رقابتی را داشته باشد، این موضوع اهمیتی دوچندان خواهد داشت. هنگامیکه از یک کسب و کار سوال هایی مانند ” چگونه مشتریان خود را خواهید یافت و یا چگونه مشتریان شما را خواهند یافت؟” پرسیده میشود، تعریف دقیق یک استراتژی بازاریابی ورود به بازار برای صاحبان کسب و کار تبدیل به چالشی بزرگ میگردد. صرفنظر از اینکه کسب و کار شما B2B و یا B2C است، نیاز به توسعه محتوایی دارید که مفید و قابل به اشتراک گذاری باشد. چراکه هنگامیکه یک مشتری بالقوه شما را از طریق محتوایی که ارائه داده اید می یابد، شروع به شکلدهی رابطه ای مبنی بر اعتماد با شما میکند.
9 مزیت عمده بازاریابی محتوا
پایه و مبنای استراتژی بازاریابی ورود به بازار “ارائه مستمر محتوای با کیفیت” است. بدون محتوا هیچ چیزی برای بهینه سازی و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نخواهید داشت.
بازاریابی محتوا :
– آگاهی و شناخت برندتان را افزایش میدهد.
– روابط طولانی مدت با مخاطبان ایجاد میکند.
– اعتماد و وفاداری را در مشتریان فعلی و بالقوه ایجاد میکند.
– در ساخت اعتبار و اقتدار کمک میکند.
– موقعیت کسب و کار شما را به عنوان یک متخصص در صنعتتان ثبت میکند.
– ترافیک بیشتری را برای وب سایتتان ایجاد میکند.
– یک کانال ارتباطی موثر از طریق به اشتراک گذاری ها و نظرات شکل میدهد.
– با تصمیم گیری سریع مشتریان را به سمت خرید سوق میدهد.
– برای کسب و کارتان ایجاد ارزش میکند.
با وجود تمام این مزایای مثبت، چرا اجرای موفقیت آمیز بازاریابی محتوا برای صاحبان کسب و کارهای کوچک بسیار دشوار است؟ بازاریابی ورود به بازار تنها یک فعالیت بازاریابی تک مرحله ای نیست، فرایندی ست که مستلزم ارائه مستمر و منظم محتوای متمرکز جهت افزایش حضور و عرضه مهارت های خود است.
بزرگترین چالش های پیش روی کسب وکارهای کوچک عبارت اند از:
– تعیین اهداف برای بازاریابی محتوا
– تمرکز بر روی گروه مشخصی از مخاطبان هدف و درک چالش های آنها
– داشتن منابع و زمان کافی برای تولید محتوای مورد نیاز مخاطب
– توسعه یک طرح محتوا که نقشه راه را برای اینکه چه محتوایی در چه زمانی باید تولید شود ارائه میدهد.
– نوشتن محتوا با تمرکز و وضوح لازم
– عدم آگاهی از ماهیت و فرمت محتوا
– عدم آگاهی از نحوه پست گذاری برای دستیابی به مشتریان بالقوه
– اندازه گیری و سنجش اثربخشی محتوای تولید شده
– ارائه ROI بازاریابی محتوا
با توجه به این پیش زمینه در مقالات بعدی مدیریت استراتژیک بازاریابی و مراحل ورود به بازار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.