Skip to main content

نحوه بهینه سازی ایمیل برای تلفن های همراه

وقتی تصمیم به بهینه سازی ایمیل هایتان بر روی تلفن همراه خود دارید باید چند نکته را مورد بررسی قرار دهید. اغلب چه مواقعی ایمیل هایتان را در تلفن همراه و سیستم کامپیوتر خود چک میکنید؟ اگر ترجیح میدهید پستهای الکترونیکی خود را از تلفن همراه خود چک کنید شما از اکثریت هستید. بیش از 6/61 درصد از کاربران امریکا اکثر مواقع پست های خود را از تلفن موبایل خود چک میکنند. بنابراین طراحان با در نظر گرفتن این موضوع طراحی خود را با توجه به کسانی که استفاده بیشتری از تلفن همراه دارند انجام میدهند و سپس کیفیت ظاهر طرح خود را بر روی صفحه کامپیوتر بررسی می کنند. بعد آزمایشات روی طراحی صحیح و پست الکترونیکی صورت میگیرد.

پس از انجام تحقیقات لازم این نتیجه حاصل شد که آسانترین و بهترین روش بهینه سازی تلفن همراه تمرکز بر روی بهبود طراحی به حالت موبایل فرندلی میباشد. چرکه این اطمینان باید حاصل شود که طراحی هم بر روی تلفن همراه و هم بر روی دسکتاپ ظاهر مناسب و بهینه دارد. در اینجا چند نکته مهم را برای شروع مطرح میکنیم:

ساده گرا باشید

فرمت واضح و اشکار برای بهینه سازی ایمیل بسیار مهم میباشد. به ویژه برای تلفن همراه که صفحه نمایش کوچکتری دارد، طوری که خواننده ها به راحتی بتوانند متن را تشخیص دهند. از انجایی که تمام ایمیل ها همگی به طور همزمان دیده نمیشوند بعضی انتخابهای ضروری را از بالا تا پایین صفحه قرار دهید، با توجه به اینکه گستره نمایش صفحه موبایل محدود است روی قابلیت و کارکرد بهینه آن باید تمرکز بیشتری کنید.

از کادر ساده تر استفاده نمایید. اندازه عرض باید مابین 500 تا 600 پیکسل باشد، نباید به هیچ عنوان پهن تر نباشد زیرا پیغام نشان داده نخواهد شد. اصولا نباید نیازی به کار اضافی کاربر مثل زوم کردن و… وجود داشته باشد. هدف شما فقط نشان دادن پست به کاربر میباشد غیر از این هدایت پیام مشکل شده و این عمل تاثیر گذاری نخواهد بود.

یکپارچه سازی و نوشتار خوانا

یکپارچه سازی و نوشتار خوانا
از فونت سایز 13 برای ایمیل و فونت سایز 22 برای تیتر استفاده کنید. همچنین بر روی رنگ صفحه نوشتار دقت کنید زیرا ممکن است برخی کاربران تلفن هوشمند نور صفحه گوشی خود را کمتر کنند، رنگها و کلمات برجسته و خوانا انتخاب نمایید.
نوار عنوان که مقدمه ای برای پیغامهاست میتواند نقش بزرگی را ایفا کند. داشتن یک مطلب جذاب بسیار مهم است. در حالت کلی آیفن و جی میل بیشترن تعداد استفاده را دارند. بنابراین طول عنوان میتواند مابین 40 تا 70 عدد در تصویر باشد. همانطور که اشاره شد این موضوع میتواند متفاوت باشد و بستگی به سلسله پیامگیران دارد. در حالت ایده ال تاثیر گذاری موضوع پست الکترونیکی شما میتواند با تست A/B اندازه گیری شود تا ببینیم کدامیک با نظر و سلیقه ی پیغام گیران شما هم خوانی دارد.

پیش سربرگ و پاورقی را چک کنید

هرگز پیش سربرگ را نادیده نگیرید این عنصر به عنوان یک مکمل برای نوار عنوان و اغلب به طور واضح در قسمت زیر آن نمایش داده میشود. متن پیش سربرگ اولین خط کپی شماست و میتواند کاربر را متقاعد به بازگشایی پیام نماید. همچنین سربرگ نیز بخش مهمی از پیغام شماست و مورد بعدی که کاربر میبیند همین میباشد.  برای اینکه مطمئن باشید مشتری ایمیل شما را به همان نحوی که خواستارش هستید میبیند، بهتر است سر برگ شامل مواردی برای بازگشایی پیغام و اتصال به پست الکترونیکی، خبرنامه شما و … باشد و همچنین افزودن پیوند زیرنویس در پایین ایمیل خود را فراموش نکنید. هدف اصلی شما جلوگیری از صرف نظر مشتری از خواندن پیامتان است.
شامل تماس و عمل آشکار باشد.

روی تماسی تمرکز کنید که پیامی واضح و تاکید کننده داشته باشد. به یاد داشته باشید که کاربران از انگشتان خود استفاده میکنند بنابراین بهتر است دکمه ها به اندازه کافی بزرگ باشند، مطابق با اپل سایز ایده آل برای دکمه ی قابل کلیک 44 پیکسل است. البته لزوما نباید تمام دکمه ها 44 پیکسل باشد ولی هیچکدام نباید کوچکتر از 44 باشند چرا که احتمال تایپ نشدن وجود دارد. مطابق با MIT میانگین سایز انگشت یک بزرگسال 16 تا 20 استفاده  میلی متر میباشد که حدود 45 – 57 پیکسل است. بنابراین برای بهترین تجربه کاربر از سایز  45- 57 پیکسل استفاده کنید ولی به یاد  داشته باشید که مناسب  انگشت شصت کاربر نیز باشد. این موارد را همیشه در ذهن خود داشته باشید.

Leave a Reply