Skip to main content

برای اینکه بازاریابی محتوا موثر واقع شود باید درست و متمرکز انجام گیرد. در صورتیکه اهداف سئو خود را در استراتژی شبکه های اجتماعی خود ادغام نکنید، این استراتژی به طور کامل از مسیر خود خارج خواهد شد. یک استراتژی بازاریابی محتوای بی‌برنامه، شتاب‌زده یا بی‌تاثیر موجب به هدر رفتن بودجه بازاریابی و حصول نتایج ضعیف میگردد. بازخوانی و ویرایش محتوا یکی از نکات مهم است. البته بازاریابی محتوای باکیفیت بسیار دشوارتر از چیزی است که به نظر می‌رسد. ساختن مداوم محتوای جذاب و باکیفیت دشوار است و در واقع اکثر افراد به دلایل مختلف به خوبی از عهده‌ی آن بر نمی‌آیند. سئو باید مبنا و اساس تمام استراتژی های رسانه های اجتماعی باشد. این استراتژی به معنای لایک، بازتوییت و به اشتراک گذاری نیست بلکه به معنای واقعی کلمه شامل “لینک ها”ی ورودی و خروجی است. علاوه بر این لینک دهی وبلاگ نویسان حرفه ای به سایت شما باید از اهداف اصلی کمپین های اجتماعی تان باشد. وقتی در حال تولید محتوا با هدف بازاریابی محتوا یا ارائه خدمات هستید، ضروری است که بدانید در مورد چه موضوعی محتوا تولید میکنید، صرفاً خواندن مقاله درباره موضوعی که درباره آن می نویسید، ممکن است کافی نباشد. محتواها باید از سبکی مشخص پیروی کنند. همچنین نباید اشتباه تایپی داشته باشند. در محتواهای صوتی و تصویری نباید ایراد و اشکالی وجود داشته باشد.  باید به این موضوع توجه کنید که محتوای ضعیف مورد قبول هیچ مخاطبی نخواهد بود.

شما باید به بازاریابی محتوا به عنوان یک روش فعال تعامل با مخاطبان و ایجاد روابط پایدار مبتنی بر اعتماد و اقتدار بنگرید. ارین اورهارت مدیر بهینه سازی موتورجستجوگر شرکت هوم دیپو میگوید:” بازاریابی محتوا می تواند ایجاد لینک نماید . تلاش برای ایجاد لینک منجر به محتواهای بزرگ میشود. این دو اصلا شبیه به هم نیستند , اما بکارگیری همزمان آنها به طور جدی نتایج شگفت انگیز را بدنبال دارد”. محتوای با کیفیت نیاز به مکانی دارد که بیشترین لینک ها را به سایت اصلیتان جذب کند، جاییکه لینک ها به طور مستقیم و نه از طریق سایت های واسطه به سایت شما هدایت میشود. هدف گذاری بر روی مخاطب نادرست یکی دیگر از اشتباهات بزرگ سئو در بازاریابی محتوا میباشد.

از نقطه نظر سئو مهمترین مخاطبان شما مشتریانتان نیستند، بلکه تاثیرگذاران آنلاینی مانند لینک دهندگان میباشند که بیشترین قدرت را در دیدگاه گوگل دارند. از اینرو هدف هر کمپینی باید هدفگذاری بر روی مواردی باشد که قادر به لینکدهی از سایت های مهم، معتبر و با صلاحیت هستند. البته در اینجا مربوط بودن یک عامل مهم به شمار می آید. اگر از یک شرکت بزرگ طراحی گیم لینک بگیرید و کار شما فروش لباس های یوگا باشد مطمعنا هیچ سودی برایتان نخواهد نداشت.

Leave a Reply