Skip to main content

تبلیغات در اپلیکیشن موبایل

در میان مدل های کسب درآمد ترکیبی این مدل یعنی “تبلیغات در اپلیکیشن موبایل” محبوب ترین مدل کسب درآمد با اپلیکیشن موبایل بوده و مستلزم  یک بررسی دقیق است. دلیل محبوبیت این مدل آشکار است؛ کاربران به دانلود اپلیکیشن های موبایل رایگان علاقه دارند و متعاقبا هرچه تعداد دانلودها بیشتر باشد درآمد توسعه دهندگان نیز بیشتر خواهد بود. گزارش منتشر شده توسط HIS Markit نشان میدهد که در سال 2020 تبلیغات در اپلیکیشن موبایل درآمد سالیانه بالغ بر 53.4 بیلیون دلار را جذب خواهد نمود. که به معنای تقریبا 63 درصد از درآمد حاصل از نمایش تبلیغات تلفن همراه است. همانند سایر حوزه های کسب و کار در حوزه تبلیغات در اپلیکیشن موبایل نیز تنها تعداد معدودی از توسعه دهندگان عمده اپلیکیشن های مبتنی بر تبلیغات درآمد قابل توجهی تولید میکنند. سایر توسعه دهندگان سهم اندکی از بازار را در اختیار دارند. Klick Health گزارش میدهد که رهبر مسلم و بی چون و چرا در این حوزه با 44.3 درصد نمایش تبلیغات تلفن همراه در اپلیکیشن های خود “فیسبوک” است. سایر کمپانی ها به شکل Alibaba، Google، Tencent، Twitter، Pandora و Yahoo رتبه بندی میشوند.
کمپانی هایی که بالاترین درآمد تبلیغاتی را تولید می کنند در نهایت تبدیل به اسپانسرهای تبلیغاتی عمده میشوند. این روند به خصوص در بازی های تلفن همراه بارز و مشهود است. بزرگترین فروشندگان مانند Disney، Rovio و Gameloft صدها استدیو کوچک مستقل را به کار گرفته اند که محصولات بازی آنها را در بازی های کمتر محبوب تبلیغ میکند.

رشد انفجاری بازار اپلیکیشن ها متوقف نخواهد شد. با وجود رقابت قدرتمند رو به افزایش در این صنعت، توسعه دهندگان روش های جدید کسب درآمد را اعمال کرده و راه حل های مفید جالب تر برای کاربران ایجاد میکنند. مدل های کسب درآمد ترکیبی به سرعت در حال کسب محبوبیت در دنیای کسب و کار هستند. اکثر مطالعات نشان میدهند که “تبلیغات در اپلیکیشن موبایل” به عنوان یک عامل محرک رشد موبایل در سال های پیش رو خواهد بود.

Leave a Reply