Skip to main content
مقالات

چند نکته در طراحی مجدد لوگو

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

چند نکته در طراحی مجدد لوگو

اهمیت طراحی مجدد لوگو

همانند سایر ابعاد بازاریابی آنلاین، لوگو نیز باید با گذشت زمان طراحی مجدد گردد تا چهره ای به روز از برند را به تصویر بکشد به همین دلیل ذکر چند نکته در طراحی مجدد لوگو ضروری است.

حتی اگر تغییراتِ لوگو جزئی باشد، برای حفظ هویت جدید و مرتبط نگه داشتن یک شرکت ضروری است. ولی چگونه میتوان فهمید که زمان مناسب طراحی مجدد لوگو در یک شرکت چه زمانی است؟ در ادامه، شاخص ها و عواملی را بیان میکنیم که در این مورد به شما کمک خواهد کرد و در فرآیند به روزرسانی لوگو باید به آنها توجه نمود.

۱. توجه به قدمت:

اولین و واضح ترین چیزیکه باید مد نظر داشت، نخستین زمان طراحی لوگو و اخرین مرحله به روز رسانی آن است. بسیاری از کسب و کارها از طریق نام، شعار یا طرح لوگوی خود قابل شناسایی هستند و هیچ برندی بدون هر یک از این جنبه های مارکتینگ نمیتواند به تنهایی برای همیشه دوام بیارد.

لوگو یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است و مانند هر کمپین بازاریابی دیگر، پس از یک دوره زمانی خاص مستلزم بازسازی میباشد. به روزرسانی لوگو باید به گونه ای باشد تا لطمه ای به برندینگ وارد نکرده و آن را برای مخاطب غیرقابل شناسایی نکند.

برندهایی مانند کوکاکولا تقریبا هرسال طرح لوگوی خود را با تغییرات کوچک نسبتا محسوس به روزرسانی میکنند، البته مصرف کنندگان ظاهر کلی جدید را که هیچگاه از برند محو نخواهد شد، تشخیص میدهند. همچنین شرکت گوگل که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است هرپنج سال لوگوی خود را طراحی مجدد میکند. گوگل به عنوان یک شرکت دیجیتال مستلزم همگامی با تغییرات صنعت خود و جهان آنلاین است. این تغییرات بیشتر قابل تشخیص هستند چراکه در بازه های زمنی طولانی تری روی میدهند. یک لوگوی قدیمی که در طول زمان هیچ تغییر و توجهی به آن نشده است، نیاز به طراحی مجدد دارد. طبیعی است که شرکت ها و کمپانی ها در طول زمان تکامل میابند و لوگو نیز یکی از عواملی ست که باید باتوجه به این تغییرات به روزرسانی گردد.

۲. توجه به گرایشات:

همانند صنایع مختلف در طراحی لوگو با گذشت زمان باید به گرایش ها و ترندهای مختلف توجه نمود. امروزه تمایلی به سمت نوگرایی و مدرنیزه شدن وجود دارد که شامل طرح های هندسی و راس های مینیمالیست است. استایل یک لوگو همانند قدمت طراحی لوگو میتواند بعد جدیدی به طرح لوگو جهت طراحی دوباره آن بدهد.

۳. توجه به پیچیدگی:

با تبدیل جهان دیجیتال به بخش بزرگی از زندگی هر روزه ما، شرکت هایی را میبینیم طرح لوگوی خود را  منظور تطابق و تناسب هرچه بهتر با مارکتینگ آنلاین به روزرسانی میکنند. اگر یک طرح لوگو برای مثال در یک صفحه وب سایت به خوبی تبدیل نشود، زمان طراحی مجدد آن فرا رسیده است. معمولا لوگوهای پیچیده نیاز به این به روزرسانی ها دارند. طرح هایی با جزئیات بسیار زیاد در پلتفرم های مختلف ظاهر خوبی نخواهند داشت.

هنگام طراحی و یا به روزرسانی لوگو باید به زمینه ها و پلتفرم های مارکتینگ مختلفی که امکان دارد طرح لوگو بر روی آنها قرار گیرد، توجه خاصی نمود.

۴. توجه به تغییرات

یک تغییر قابل ملاحظه در ساختار یا خدمات منحصربه فرد یک شرکت، فرصتی مناسب برای برندینگ جدید کسب وکار و طراحی مجدد لوگو خواهد بود. چه یک ادغام و یا یک پیشرفت در شرکت روی دهد، تغییری کوچک میتواند باعث دگرگونی استراتژی بازاریابی گردد. یک لوگوی جدید میتواند نشاندهنده یک برندینگ جدید باشد که این موضوع در صنایع مختلف با ادغام شرکت ها قابل ملاحظه است. هنگامیکه شرکتی تحت چنین تغییراتی قرار میگیرد، لوگوی آن در یکی از سه روش نیز تغییر خواهد یافت:

    •  سلطه شرکت بزرگتر: هنگام ادغام دوشرکت معمولا شرکت بزرگتر بدون توجه به برندینگ شرکت کوچکتر بر آن غلبه میکند.
    •  ترکیب: در این مورد برندینگ هر دو شرکت با هم ترکیب میشود. رنگ‌ها، اسامی و لوگوها برای نشان دادن هردو شرکت بازسازی میگردد و درعین حال به طور مساوی هردو را به تصویر میکشد.
  •  برند جدید: هردو شرکت با یکدیگر همکاری میکنند تا نام و هویت برند کاملا جدیدی را تحت یک عنوان طراحی کنند.

۵. توجه به طرح:

یک شرکت کوچک که تازه شروع به کار کرده باشد اغلب در ابتدا منابع کافی برای اختصاص به طراحی لوگو ندارد و احتمالا طرحی غیرحرفه ای و نامرتبط با برند خود خواهد داشت. اگر مدت زیادی از طراحی اولیه غیرحرفه ای یک لوگو سپری شده است، انجام اصلاحات و یا طراحی مجدد ان ضروری میباشد. یک طرح جدید میتواند شامل نکات مهم ارزشمند در یک کسب وکار باشد. همچنین میتواند آنچیزی را به تصویر بکشد که طرح قدیمی قادر به ارائه آن نبود.

Leave a Reply