Skip to main content

پس از سال ها تلاش در بخش تلفن همراه , درنهایت سونی متوجه شد که می تواند قیمت را حتی از طریق کوچک کردن همه چیز به طور چشمگیر و بهره گیری از سود نرخ ارز مطلوب کمتر کند و بشکند. یک شرکت ژاپنی امروز گزارش سود سه ماهه بلندی را از ¥۲۱٫۲ بیلیون داد.

در این مرحله در سال گذشته, سونی گزارش سودی چهار برابر بیشتر را داد و به طور کلی در گذشته کار را بهتر از آنچه امروز است انجام می داد. اگر چه از ضرر و زیان توسط گوشی های هوشمند کاسته شده است.امروز خبر خوب این است که با ¥۴۰۰ میلیون ($۴ میلیون) سود, بخش موبایل سونی درواقع نمایان کننده بخت و اقبال این شرکت است. خبر بد این است که همانطور که سونی بیان می کند در طول سه ماهه ی جاری یک تاثیر مثبت  ۴٫۴billion yen از نوسانات نرخ ارز جهانی وجود دارد. به این معنی که کوچک سازی گروه های تلفن همراه تنها تاحدی مسئول برای  بهبود ثروت و اقبال بود.

سونی بااینکه کوچک سازی شده است بااین حال در حال انجام کمتر از یک سوم کسب و کار همراه است.

بسیار امیدوار کننده تر عملکرد گوشی Xperia X شده است که پس از اعلام اولیه آن در کنگره جهانی موبایل در ماه فوریه به تعویق افتاد. در این مرحله سونی به راه اندازی تلفن پرچمدار بعدی خود نزدیک تر است که انتظار می رود در نمایشگاه IFA در اوایل ماه سپتامبر شروع به کار کند.

Sony-Xperia

سونی نمی خواهد به طور رسمی از بازار تلفن همراه خارج شود اما  بسیاری از مناطق جغرافیایی و بخش ها را ترک می کند.

این سوال که آیا سونی باید یا نباید در کسب و کار گوشی های هوشمند باقی بماند به طور سریع منسوخ می شود. سونی تنها انتظار به فروش ۱۹ میلیون گوشی برای کل سال مالی ۲۰۱۶ دارد.

نگران کننده تر این است که سونی گزارش کاهش قابل توجهی در فروش سنسور های تصویر را می دهد که یکی از مطمئن ترین جریانات درآمد شرکت است. فروش تلویزیون ال سی دی سونی تا حدودی شگفت آور از سه ماهه ی گذشته افزایش یافته است. هر چند آنها همراه با تصویر برداری و تقسیم بازی توسط یک ین قوی تر مختل شده اند.

به نظر می رسد تنها بخش موبایل سونی پرسود تر ازپول رایج و باارزش ژاپن است, به احتمال زیاد به دلیل کاهش هزینه های تولید و تدارکات در خارج از کشور.

سونی همچنین شاهد کاهش قابل توجهی در فروش کسب و کار باتری است که این می تواند توضیح دهد چرا این شرکت مذاکرات را آغاز کرده است تا به موتارا در ماه مارس سال آینده فروش داشته باشد.

منبع : theverge.com

Leave a Reply