Skip to main content

احتمالا شما هم جزء افرادی باشید که پس از بروز رسانی ویندوز خود به نسخه ۱۰ با مشکل سیاه بالا  آمدن صفحه نمایش در هنگام شروع ویندوز روبرو شده اید. در مقاله زیر چندین روش برای حل این مشکل را بررسی می نماییم.

بررسی تمام اتصالات و کابل های مانیتور

در ابتدا برای مطمئن شدن از عدم وجود مشکلات سخت افزاری تمام اتصالات و کابل های مانیتور خود را چک کنید و همچنین در صورت امکان کابل را به مانیتور دیگری نیز نصب کنید. اگر با وصل کردن کابل به مانیتور دیگری مشکل حل شد، مسلما مشکل از قطعات مانیتور قبلی شما بوده است.

بررسی تنظیمات projection

یکی از احتمال ها برای حل مشکل سیاه بالا  آمدن صفحه نمایش تغییرات تنظیمات projection  می باشد. در ویندوز ۸ و ۱۰ کلیدهای ویندوز و p را با هم فشار دهید تا تنظیمات projection  باز شود.

گزینه هایی از قبیل second screen only، Extend ، Duplicate، Pc screen only برای شما در یک منو ظاهر می شوند. با فشردن دگمه p لیست را به طرف پایین اسکرول نمایید. هر چهار حالت را به ترتیب امتحان کنید. احتمالا با فشردن یکی از این حالت ها نمایشگر به حالت نرمال بر می گردد.

سیاه بالا آمدن صفحه نمایش

نصب مجدد درایور کارت گرافیک

برای این کار ابتدا سیستم خود را در حالت سیف(Safe) قرار دهید. سپس بر روی my computer راست کلیک کرده و گزینه Manage  را انتخاب کنید. در منوی ظاهر شده به ترتیب Display adapters > Properties > Diver را انتخاب کنید.

سیاه بالا آمدن صفحه نمایش

در پنجره ظاهر شده گزینه هایی از قبیل Update Driver ،Uninstall، Roll back driver  را مشاهده می نمایید. اگر گزینه Roll back driver   برای شما فعال بود آن را انتخاب کنید تا کارت گرافیک شما را به نسخه قبلی برگرداند. در غیر این صورت کل درایور را پاک کنید و از نو دوباره نصب کنید تا مشکل سیاه شدن صفحه نمایش شما حل بشود.

با امتحان موارد بالا به احتمال بالا مشکل سیاه بالا  آمدن صفحه نمایش شما در هنگام بالا آمدن ویندوز حل خواهد شد.

Leave a Reply