Skip to main content

نرم افزار کپی دست خطدست خط هر فدر یک مهارت و حس کاملا شخصی است که منحصر بفرد برای همه می باشد. هرفردی سبک خاص و متفاوت خود را در نوشتن دارد و تاکنون نسخه‌ برداری از شیوه‌های مختلف نوشتن افراد ناممکن بوده است. خواندن و تکرار دست خط بد و نامرتب سخت است اما برای کامپیوتر غیر ممکن نیست.

در جهانی که همه چیز تحت سیطره صفحه کلیدهای رایانه است، دانشمندان یک نرم‌افزار طراحی کرده‌اند که می‌تواند دست‌خط افراد را بررسی کرده و از آن تقلید کند.

سیستم جدید محققان با نام “متن من با دست‌خط تو”، یک الگوریتم خاص است که می‌تواند متون نوشته شده روی کاغذ را اسکن کرده و آن را حتی با کلمات دیگر بازسازی کند.

به تازگی یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه UCL لندن به ساخت نرم افزاری برای تکرار و کپی دست خط انسان نزدیک شده اند! این الگوریتم سفارشی قادر به شناسایی و تشخیص آنچه که بر روی تکه ای کاغذ نوشته اید است و پس از آن می تواند دست خط شما را کپی کند.

برای ضبط و کپی این دست خط این تیم تحقیقاتی از شما می خواهند که برروی چهار کاغذ A4 بنویسید(که تقریبا یک پاراگراف برای این کار کافی است). دست خط شما پس از اسکن به یک خط اسکلتی برای کامپیوتر تبدیل می شود.سپس الگوریتم شروع به کارمی کند(این الگوریتم با حروف هیروگلیفی ساخته شده که هر نماد آن نشانگر یک عنصر نوشتاری در دست‌خط هر فرد است) تا دست خط شما را به طور آزمایشی بنویسد و اگر با دست خط شما تطبیق داشت می توانید واژه های دیگری را به آن اضافه کنید.

نرم افزار کپی دست خط  برای ایجاد دست‌خط افراد، انتخاب حروف خاص توسط نویسنده، بافت و رنگ خط خودکار، اتصالات بین حروف و فواصل عمودی و افقی را بررسی کرده و بازسازی می‌کند.

تاکنون دانشمندان توانسته‌اند دست‌خط افراد مشهوری مانند آبراهام لینکلن، فریدا کالو و آرتور کانون دویل را تقلید کنند. آن‌ها حتی با دست‌خط دویل از زبان شرلوک هولمز خطاب به دکتر واتسون نوشتند: ” بسیار ساده است، واتسون عزیز من!”.

نتایج این آزمایش بسیار باور نکردنی است! محققان برای آزمایش تاثیرگذاری این نرم‌افزار از مردم خواستند بین دست‌ نوشته‌های خود و نمونه‌های تولید شده توسط الگوریتم تمایز قائل شوند. این آزمایش نشان داد که آن‌ها در ۴۰ درصد موارد نتوانستند تفاوتی بین متون قائل شوند.

اکنون اگر برای شما سوال پیش آمده  که آیا از این نرم افزار برای استفاده‌های سودجویانه, امضا و ایجاد اسناد می‌شود یا خیر؟ پاسخ مثبت است و این امکان وجود دارد.اما  مجریان قانون همه چیز را حل می‌کنند در دادگاه, خط انسان از کامپیوتر به سادگی قابل تشخیص است.

منبع خبر : engadget

Leave a Reply