Skip to main content

از تمام فن آوری های مورد استفاده در وب سایت خود، یکی از مهم ترین آنها که شما باید توجه اساسی به آن داشته باشید سیستم مدیریت محتوا (CMS) است، که سیستمی مورد استفاده برای مدیریت محتوا در وب سایت شما است. این سیستم شما را قادر می سازد کنترل وب سایت خود را در دست بگیرید. سیستم مدیریت محتوای خوب باید به راحتی به روز رسانی به موقع و مدیریت کل وب سایت شما را بدون نیاز به هرگونه کمک در خود جای دهد. این CMS همچنین هزینه های عملیاتی را شما را کاهش خواهد داد. از سوی دیگر، سیستم مدیریت محتوا با طراحی ضعیف منشا ناامیدی شما خواهد شد وباعث اتلاف وقت ، منابع و بودجه شما می شود. بدون CMS شما باید جهت هرگونه تغییر در محتوای وب سایتتان به توسعه دهنده وب خود تکیه کنید.

کدام سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت شما مناسب است؟
پاسخ این سوال بستگی به نیازهای شما دارد. قبل از شروع پروژه، از توسعه دهنده وب خود در مورد نوع CMS مورد استفاده آنها برای وب سایتتان سوال کنید. پس از آن، درخواست نسخه ی نمایشی برای آن کنید. مطمئن شوید که بسهولت قابل استفاده است و دارای تمام ویژگی های مورد نیاز شماست.بسته به هدف، برنامه وب سایت شما و نوع پلت فرم انتخابی هزاران برنامه سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. در زیر برخی از گزینه های محبوب را معرفی میکنیم:

WordPress

logo-wordpress1

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملا رایگان و اپن سورس محبوب برای وب سایت های کوچک و ساده است.این CMS درابتدا بعنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی آغاز بکار کرد وهمچنان یک ابزار محبوب برای اجرای یک وبلاگ است. این سیستم مدیریت محتوا بسیار کاربر پسند می باشد اما انتخاب مناسبی در سطح امورتجاری به دلیل سفارشی سازی، امنیت و مقیاس پذیری نمی باشد.

Drupalwhy-drupal

دروپال یک سیستم مدیریت محتوای اپن سورس و انتخاب بهتری برای وب سایت های پیشرفته و پیچیده / یا وب سایت هایی که نیازمند سازماندهی داده های پیچیده اند و کار با آنها مشکل میباشد.دروپال مناسب برای سازماندهی وب سایت های پیچیده تر میباشد اما کار کردن با آن به نسبت سخت میباشد.

Joomla

why-drupal

جوملا بعنوان یک پلت فرم اپن سورس و با ویژگی ها و امکانات قوی تری برای شبکه های اجتماعی طراحی شده است.جوملا انعطاف پذیری بیشتری نسبت وردپرس وتطبیق پذیری کمتری نسبت به دروپال ارائه می دهد.

SharePoint

why-drupal

شیرپوینت از لحاظ فنی یک سیستم مدیریت محتوا نمی باشد، شیرپوینت یکی از محصولات شرکت مایکروسافت و یک پلتفرم تحت وب با قابلیت های مدیریت محتوا و مستندات، مدیریت ارتباطات سازمانی، ایجاد سایت و تولید و نمایش داشبوردهای مدیریتی است که دارای محیطی با قابلیت توسعه و سفارشی نمودن می باشد.برای شبکه های داخلی بسیار مناسب بوده اما برای ساخت یک وب سایت عمومی با استفاده از آن نیازمند تلاش و هزینه ی زیادی است.

Sitecore

Sitecore

Sitecore به تازگی یکی از برجسته ترین سیستم های مدیریت محتوا در صنعت تبدیل شده است که دارای ویژگیهای رابط کاربری ویندوز مانند و بسیاری از ویژگی های می باشد، اما آن را تا به هزینه نسبتا بالایی جهت مالکیت آن باید بپردازید.

Kentico

Kentico_CertifiedDeveloper_1200px

قیمت مناسب، سهولت در استفاده و کاربرپسندانه بودن این CMS آن را به سرعت تبدیل به یک سیستم مدیریت محتوای انتخابی برای توسعه وب سایت های مبتنی بر ویندوز ساخته است.

Leave a Reply