Skip to main content

عمر باتری گوشی های اندرویدی یکی از بزرگترین نگرانی های ما می باشد. ما می خواهیم از گوشی های هوشمند خود در طول روز، بدون شارژ کردن استفاده کنیم و اغلب گام های جدی برای این منظور برمیداریم. اما مقصر و عامل مصرف بیش از حد باتری می تواند یک نرم افزار باشد. اما از آنجا که شناسایی این برنامه های کاربردی پرمصرف آسان نیست، این مقاله بهترین راه برای تشخیص آنها و اقدامات لازم را توضیح و شرح می دهد.

تشخیص برنامه مشکل ساز :

گاهی اوقات، برنامه هایی که ما مفید می پنداریم یا در طول روز به کرات از آنها استفاده می کنیم باتری زیادی مصرف می کنند. شاید شما یک دستگاه high-end دارید و این باعث می شود عملکرد دستگاه شما تغییر نکند و مشکل نادیده گرفته شود. اما باتوجه به اینکه باتری های گوشی های هوشمند، کارایی خود را در طول زمان از دست می دهند، تلاش برای پرداختن به کاهش مصرف باتری بعد از گذشت زمان طولانی ممکن می شود. برای فهمیدن اینکه کدام برنامه ها باتری بیشتری مصرف می کنند، به منوی تنظیمات(Settings) دستگاه اندرویدی خود بروید و Power Management را انتخاب کنید (یا فقط Battery، بسته به دستگاه شما) و شما لیستی از برنامه ها و ویژگی های آن هارا مشاهده خواهید کرد.

مصرف بیش از حد باتری گوشی

بعد از شناسایی عامل تخلیه باتری چه اقدامی انجام دهیم؟!

هنگامی که نرم افزاری که باتری زیادی مصرف میکند را پیدا کردید، شما می توانید تصمیم بگیرید که چه کاری با آن انجام دهید. به تنظیمات بروید و گزینه ی Application را انتخاب کنید، برنامه مورد نظر را پیدا کرده و انتخاب کنید. شما می توانید راه حل دیگری مانند حدف برخی از داده ها یا پاک سازی Catch برنامه را برای حل مشکل انتخاب کنید. اما اغلب، موثرترین راه حل این است که برنامه را متوقف کنید(Foece-Stop) و مجددا راه اندازی نمایید. بعد از انجام این کار، به برنامه نظارت داشته باشید مانند نظارت پلیس به یک مظنون. همچنین، شما ممکن است به دنبال برنامه سبک تر دیگر در گوگل پلی باشید و یا شاید تصمیم بگیرید که دیگر نمی خواهید بیش از این از این برنامه استفاده کنید. در هر صورت، از روی صفحه نمایش، برنامه های مشابه را می توانید حذف نصب(Uninstall) کنید و از مصرف بیش از حد باتری در امان باشید.

اغلب اتفاق می افتد که برنامه ای که باعث تخلیه باتری شما می شود، یک برنامه خاص نیست بلکه یکی دیگر از عملکرد های گوشی های هوشمند است . اگر صفحه نمایش است، راه حل ساده است : آن را به یک سطح روشنایی پایین تر تنظیم کنید.

مصرف بیش از حد باتری گوشی

این کاملا طبیعی است که صفحه نمایش در بالای لیست عملکرد هایی باشد که باعث تخلیه باتری می شود. من نمی توانم به شما یک درصد قطعی راجع به هشدار گوشی بدهم زیرا بستگی به استفاده شما دارد. فقط سعی در تنظیم روشنایی صفحه نمایش با توجه به وضعیت داشته باشید.

امیدوارم، راهنمایی های بالا به شما کمک کند تا دستگاه شما در طول روز نیاز به شارژ نداشته باشد.

منبع : androidpit

اخبار مرتبط با خبر :

روش تعمیر گوشی که درست و حسابی شارژ نمی شود

چگونه باتری گوشی و تبلت را کالیبره (درجه بندی) کنیم؟

Leave a Reply