Skip to main content

خودنمایی بزرگترین تکنولوژی ها در سال آینده (2016)

با اینکه در میانه سال ۲۰۱۵ میلادی هستیم، ولی زمان آن فرارسیده که درباره مراسمی که برای خودنمایی بزرگترین تکنولوژی ها در سال آینده (۲۰۱۶) برگزار میشود، حرف بزنیم.

گردهمآیی ای به نام CES 2016 که در خیابان کاسینو-لایدن لاس وگاس از تاریخ ۶ ژانویه تا ۹ ژانویه برگزار میشود، تولیداتی که در این گردهمآیی از آنها رونمایی میشود به این راحتی نمیتوان آنها را در ویترین مغازه ها دید و باید مدت زمان زیادی را منتظر ماند تا آنها وارد بازار شوند، پس بهتر است این مراسم را از دست نداد.

ما نمونه هایی از ساخته هارا که احتمال میرود آنها را در CES 2016 بتوان دید، برای شما به نمایش میگذاریم، همچنین سعی در این داریم که خبری بروز در اختیار شما قرار دهیم تا شما از سری های جدید تلفن همراه، تبلت، تلویزیون و سایر تکنولوژی ها در اطلاع باشید.

تلفن همراه

امسال در CES 2015 ارائه ی LG G Flex 2 را شاهد بودیم، LG تنها شرکتی بود که می توانست موبایلی قدرتمند در حد CES 2015 ارائه دهد.

البته اخبار زیادی از شرکت LG در مورد LG G Flex 3 شنیده نشده است، اما این ممکن است که سایر سازندگان موبایل وارد عرصه شده و ساخته ی آنها در لاس وگاس مورد توجه قرار گیرد. البته کمی برای شرکت ها غیر عادی است که ساخته های خود را زود تر از کنگره جهانی موبایل که در فوریه هر سال برگزار میشود، در CES به نمایش بگذارند.

هر تلفن همراهی که در CES 2016 دیده خواهد شد، احتمالا در میان آنها نامی از iPhone 6s  یا iPhone 7 و یا حتی نامی از Nexus 6 را هم میتوان دید، پس میتوان شاهد یک رقابت سخت جذاب بود.

LG G Flex 2

شبیه سازی واقعیت

واقعیت مجازی…! احتمالاً کمی عجیب به نظر برسد، ولی دانشمندان اخیرا دستگاهی ساخته اند که با قرار دادن عینکی بر روی چشم میتوان دنیای واقعی را به صورت مجازی دید.

میتوان پیش بینی کرد که نمونه هایی از این تکنولوژی تازه ظهور و در حال توسعه را در جشنواره CES 2016 مشاهده نمود.

شرکت HTC که از پیشگامان این عرصه است، به تازگی منتشر کرد که در حال کار بر روی سری های بیسیم و کنترل از راه دور این تکنولوژی است و قرار است تا پایان سال آنها را وارد بازار کند، پس بعید است که سری بیسیم آنها را در وگاس بتوان دید.

HTC VIVE

HTC VIVEپروژه ی Morpheus سونی، که دستگاهی خودکنترل است را میتوان امسال دید که در وگاس خودنمایی میکند.

از مدعیان این عرصه میتوان به پروژه ی Oculus Rift ، Microsoft HoloLens ، Google Cardboard و Samsung Gear VR اشاره کرد که این خود ارمغان یک رقابت جذاب میان چند شرکت معتبر جامعه ی جهانی است.

منبع خبر: Tech Radar

Leave a Reply