Skip to main content

خوب است بدانید که گوگل هم به اندازه ی شما از لگ زدن و تاخیر در عملکرد مانیتوری گوشی شما متنفر است. این تنفر به اندازه ایست که غول موتور های جست و جو را برآنداشته که تحت آزمایشی به عنوان تست تاخیر با استفاده از یک ربات مخصوص ، زمان بین لمس انگشت شما با صفحه لمسی گوشی تا پاسخگویی گوشی به ضربه انگشت را محاسبه کند.

ربات کروم تاچ یک ماشین مشاهده سنج (OptoFidelity) است که برای اندازه گیری مدت تاخیر در پاسخ گویی صفحه لمسی دستگاه های اندرویدی و تحت کروم ساخته شده است.

چگونگی تست تاخیر:

تست تاخیر به این صورت انجام میگیرد که انگشت ساختگی ربات بر روی صفحه لمسی با ضربه زدن ، فشار دادن و لیز خوردن در جهات مختلف ، مجموعه ای از تست های تعریف شده بر مبنای وبسایت ها را روی آن انجام می دهد (که خود شما هم قادر به انجامشان هستید) که به یافتن و برجسته کردن ایرادات و نارسایی های کد نویسی و سخت افزاری گوشی که باعث کاهش سرعت بازخورد دستورات لمسی میشوند، می انجامد .

این ربات با اینکه تنها ابزار گوگل برای تست تاخیر در بازخورد لمسی دستگاه ها نمی باشد ، ولی به خاطر اطلاعاتی که این ماشین از موثر واقع شدن سیستم عامل گوگل بر موضوع بازخورد لمسی گوشی ، به دست می آورد ، میتواند مهم ترین ابزار برای تست تاخیر باشد.

پس تعجب نکنید اگر در آینده شاهد پیشرفت و عملکرد بهتر در پاسخ گویی دستگاه های تحت سیستم عامل این کمپانی باشید.

منبع :  Francois Beaufort (Google+), Google Git, Appspot

Leave a Reply