Skip to main content

Google-Penguin-Update

گوگل پنگوئن” آخرین الگوریتم شرکت گوگل در رتبه‌بندی صفحات است که در تاریخ 24 ماه آپریل 2012 بر روی هسته گوگل قرار گرفت و به طور رسمی معرفی شد و مدتی پس از آن گوگل پنگوئن به نسخه جدید یعنی آکا پنگوئن 77 ارتفاء پیدا کرد. وظیفه اصلی این الگوریتم مقابله با اسپم کردن و سایت های اسپمر است که از روش های غیر اصولی کلاه سیاه (Black hat) برای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو و افزایش لینک ها استفاده می کنند. گوگل پنگوئن الگوریتمی است که سایت های بسیاری را پنالتی و از نتایج جستجو حذف کرد و سایت های بسیاری را از صفحات آخر به اول و بالعکس از صفحات اول به آخر برد. مدتی پس از قطعی شدن نتایج حاصل از تغییرات الگوریتمی پنگوئن گوگل اعلام کرد که این الگوریتم نزدیک به 3 درصد از نتایج را تحت تاثیر خود قرار داده است. مهم ترین آپدیت الگوریتم گوگل پنگوئن تاکنون آپدیت دوم آن است که در تاریخ 25 می همان سال شروع به کار کرد و بیش از 10 درصد از نتایج کل گوگل را تحت تاثیر خود قرار داد!

هدف گوگل از ساخت گوگل پنگوئن چیست؟

گوگل پنگوئن قوی ترین الگوریتمی است تا به حال جهت مبارزه با وب سایت های اسپمر ساخته شده است. این الگوریتم به شدت با سایت هایی که از روش های بهینه سازی کلاه سیاه و یا بهینه سازی بیش از حد (Over optimization) استفاده می کنند مقابله می کند.
عوامل تاثیر گذار بر افت رتبه توسط گوگل پنگوئن عبارت است از:
• استفاده از روش بهینه سازی کلاه سیاه “Black hat SEO”
• بهینه سازی بیش از حد و یا همان “Over optimization”
• رعایت نکردن اصول ساخت لینک
• محتوای ضعیف و تکراری
• خرید و فروش لینک
• لینک های اسپم

میتوان گفت که الگوریتم گوگل پنگوئن یک بازرس تمام عیار است که وظیفه آن شناسایی وب سایت هایی است که از قوانین و راهنماهای گوگل برای بهینه سازی صفحات خود استفاده نمی کنند و به جای تولید محتوای مناسب و با کیفیت برای جذب بازدید کننده از روش های غیرقانونی و ترفند برای گرفتن بازدید استفاده می کنند. این روش برای جذب بازدیدکننده در نهایت به ضرر وب سایت خواهد بود ، به این نوع تکنیک جعلی برای جذب ترافیک در اصطلاح سئو “کلاه سیاه Black hat” گفته می شود.
برای مثال در بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو یکی از پارامترهای مهم برای موتورهای جستجو تعداد وب سایت هایی است که به وب سایت مورد نظر لینک داده اند که در اصطلاح فنی به آنها “بک لینک” گفته می شود. گاهی اوقات وب سایت های زیادی به وب سایت مورد نظر لینک می دهند در حالیکه وب سایت مورد نظر هیچ محتوایی برای ارائه ندارد و فقط بک لینک به آن وارد شده است. اینگونه بک لینک ها کاملا جعلی هستند و از وب سایت های نامرتبط فقط برای فریب موتورهای جستجو ایجاد می شوند. گاهی نیز سئوکارها در ازای ایجاد اینبک لینک ها پول دریافت می کنند و این لینک های جعلی بی ارزش را برای وب سایت ایجاد می کنند. گوگل برای جلوگیری از روی دادن چنین مشکلاتی الگوریتم گوگل پنگوئن خود را به دنیا معرفی کرد تا به مبارزه با این فرآیند تقلب بپردازد.

Leave a Reply