Skip to main content
مقالات

مقابله با کلیک های نامعتبر در گوگل ادوردز

By دسامبر 10, 2020مارس 10th, 2021No Comments

invalid-clicks

سالانه کلیک های نامعتبر بهای سنگینی را برای بازاریابان با درآمد و فرصت های از دست رفته در پی دارد. اگر از سرویس گوگل ادوردز استفاده میکنید ضروری است که این تخریب احتمالی منابع بازارابی تان را مورد توجه قرار دهید.
گوگل کلیک‌های نامعتبر را به عنوان” هرگونه کلیکی که به شکل مصنوعی هزینه های تبلیغ کننده یا درآمد ناشر افزایش میدهد” در نظر میگیرد. تیم کیفیت تبلیغات گوگل بر ترافیک شبکه تبلیغاتی نظارت می‌کند تا مانع از این شود که تبلیغ کنندگان برای ترافیک نامعتبرهزینه پرداخت کنند. از آنجایی‌که حدود 90 درصد از درآمد 74 میلیارد دلاری گوگل در سال گذشته از تبلیغات بود، در برابر این نوع تقلب محافظت بیشتری اتخاذ کرده است. این کمپانی به تازگی یک مرکز منبع کیفیت ترافیک تبلیغات دقیق را برای تبلیغ کنندگان و ناشران طراحی کرده است.

روشهای مقابله با کلیک های نامعتبر
1- نظارت بر ترافیک تبلیغات شما
در صورتی که بخواهید کاری درست انجام شود، باید خودتان آن را انجام دهید. درست است که گوگل همیشه نظارت دارد، اما بدیهی است که خود شما نیز می توانید اینکار را انجام دهید.
چند توصیه نظارتی:
ترافیک تبلیغی خود را تقسیم بندی کنید. تقسیم ترافیک براساس کانال های مختلف، تعیین نحوه تاثیر این منابع بر ترافیک را تسهیل می‌بخشد.
از بازدیدکنندگان سایت خود آگاه باشید. از سرویس گوگل آنالیتیکس برای اطلاع از منبع ترافیک خود و همچنین رفتارهای کاربر، به ویژه در مورد فعالیت های مشکوک استفاده کنید.
از همکاری با سایت های کم کیفیت اجتناب کنید. هنگام کار با شبکه های تبلیغاتی مشکوک و غیر قابل اعتماد و دایرکتوری ها، کلیک های نامعتبر و ترافیک افزایش می یابد.
بر روی آگهی های خود کلیک نکنید. شاید به نظرتان کلیک بر روی تبلیغات ادوردز مناسب باشد، اما گوگل این فعالیت را فیلتر کرده است و ممکن است گوگل پنالتی ایجاد کند. گوگل این کار را به عنوان تلاشی برای افزایش درآمد خودتان با احتمال لغو حساب به طور کامل در نظر میگیرد.
اجرا و پیاده سازی خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کمپین های تبلیغاتی شما با خط مشی ها مطابقت دارد، بدون خطاست و در همه مرورگرها به طور صحیح انجام می‌شود، به طوری که کاربران طبق خواست شما به آن واکنش نشان میدهند.
از مجوز سایت استفاده کنید. این کار امکان شناسایی سایت هایی که به کد تبلیغاتی گوگل شما دسترسی دارند فراهم مکیند تا از استفاده غیر مجاز از کد توسط دیگران جلوگیری شود.

invalid clicks

2- مراقب شیوه های پیگیری کلیک شخص ثالث باشید.
در صورتی که می خواهید اقدام به نظارت بر وب سایت و ترافیک تبلیغاتی خود کنید، پیگیری کلیک از طریق نرم افزار شخص ثالث یا پیاده سازی آگهی های سفارشی می تواند برای شما و کسب و کارتان به دو دلیل اساسی خطرناک باشد:

این روش ها می تواند ناخواسته اطلاعات حساس در مورد وب سایت شما را افشا کند.
می تواند آگهی های گوگل را با نقض شرایط و ضوابط شرکت متوقف سازد.
3- بخشی از کارها را به گوگل واگذار کنید.
گوگل از سیستم های تشخیص و فیلتر لحظه ای برای بررسی هر کلیک در تبلیغات ادوردز استفاده می کند. در واقع چندین منبع اطلاعاتی را برای هر کلیک بررسی می کند، از جمله زمان کلیک، کپی های تکراری و دیگر الگوهای مختلف کلیک. سه پروسه‌ای که گوگل برای تشخیص کلیکهای نامعتبر استفاده می‌کند شامل:
فیلترها: الگوریتم‌های خودکار به طور فعال کلیک ها را قبل از لحاظ شدن فیلتر می کنند. کلیک های حذف شده را می توانید در حساب ادوردز خود مشاهده کنید.
آنالیز آفلاین: هر دو الگوریتم خودکار و آنالیز دستی برای تشخیص کلیک های نامعتبر هنگام آفلاین بودن هم استفاده می شود و به تبلیغ کنندگان اعتبار می دهد. تاریخ آنالیز آفلاین برای به روز رسانی سیستم های نظارت آنلاین استفاده می شود.
تحقیقات: تمام جستجوها در مورد کلیک های نامعتبر توسط گوگل مورد بررسی قرار می گیرد. اگر چه این یک اتفاق نادر است، بااین حال بسیار جدی گرفته شده و معمولا در عرض چند روز حل و فصل می شود. هنگامی که کلیک های نامعتبر با استفاده از سیستم شناسایی می شود،  عضوی از تیم گوگل حساب کاربری آسیب دیده را بررسی می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد منبع کلیک های نامعتبر بدست آورد.

4- نظارت، گزارش و دریافت
واضح است که حفاظت از منافع تبلیغ کنندگان از طریق نظارت مستمر، گام کلیدی برای حفظ شبکه به عنوان اکوسیستم متعادلی است که کاربران، ناشران و تبلیغ کنندگان میتوانند همه با هم رشد و پیشرفت کنند. با این حال، گوگل برای بازپرداخت اعتبارات از این کلیک های نامعتبری که به طور خودکار فیلتر شده‌اند و همچنین کلیک هایی که غیرخودکار یافت می شوند قابل اعتماد است. لینک های غیرخودکار یافت شده بعدا برای به روزرسانی هر گونه بی نظمی در این سیستم استفاده می شود و به نوبه خود ادامه روند را بهبود می بخشند. گوگل هزینه را به سرعت به تبلیغ کنندگان زیان دیده میرساند و موجودی در قسمت صورتحساب حساب کاربری قابل مشاهده است. اگر در حال نظارت و مراقبت از تبلیغات ادوردز خود هستید، باید از خود در برابر تقلب محافظت کنید.

5- کاهش روزانه بودجه
با کاهش بودجه روزانه ضرورتا مشکلی در حسابتان پیش نمی آید. در واقع، اغلب دلیل موجهی برای کاهش سریع بودجه ای که برخلاف انتظار هست وجود دارد. دلایلی در زیر آمده است:
 بودجه روزانه شما ممکن است به اندازه کافی نباشد تا با میزان ترافیکی که هر روزه تبلیغ شما دریافت می کند، مطابقت داشته باشد. شاید نیاز باشد حساب خود را با استفاده از کلمات کلیدی خاص، کاهش مبلغ پیشنهادی به ازای هر کلیک جهت کاهش مبلغ پرداختی برای هر کلیک، و یا افزایش بودجه روزانه خود، بهینه کنید.
 تغییرات در محتوای وب و رفتار کاربر ممکن است بر عملکرد تبلیغ شما تأثیر بگذارد، به این دلیل که ترافیک در ساعت های مختلف متفاوت است.
 ترندهای اخیر، آیتم های خبری یا رویدادهای فعلی گاهی بر تعداد کلیک های دریافتی تاثیر می گذارد.
 زمان های مختلف روز بسته به تنظیم روش انتقال تبلیغات در دوره زمانی خاصی باعث ترافیک خوبی می‌شود.
 متد ارائه تبلیغات، سرعت تبلیغ تان را افزایش می‌دهد و باعث کاهش سریع بودجه می‌شود.
برای اطمینان از اینکه بودجه کمپین شما با توجه به کلیک های نامعتبر تحلیل نمی رود، می توانید  گزارشی را برای مشاهده درصد کلیک هایی که به صورت خودکار از حساب کاربری شما فیلتر می شود، اجرا کنید. اگر گزارش خوب باشد، به دلایلی ذکر شده در قسمت قبل توجه کنید تا درک روشنی از نحوه استفاده از بودجه داشته باشید.

کلیک های نامعتبر و عملکرد حساب
همانطور که گفته شد، کلیک های نامعتبر به دلایل مختلفی مانند ربات های خودکار یا فعالیت های مشکوک رخ می دهد. آگاهی از این فعالیت ها به راحتی با افزودن ستون کلیک های نامعتبر در ادوردز نظارت می شود، که امکان مشاهده تعداد دقیق و درصد کلیک های نامعتبر برای هر کمپین را ارائه می دهد. الگوریتم های گوگل به طور فعال برخورد با فعالیت های مشکوک را به عهده دارند (فعالیت‌هایی همچون تلاش رقیب برای استفاده از بودجه شما) اما مهم است که شما نیز از روند موجود در حساب خود آگاه باشید.

Leave a Reply