Skip to main content
مقالات

کد Html وعوامل موفقیت موتور جستجو

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

کد html و عوامل موفقیت موتور جستجو

Html مخفف (Html HyperText Markup Language)  کد اساسی مورد استفاده برای ایجاد صفحات وب است. موتورهای جستجو میتوانند سیگنال های رتبه بندی را از عناصر خاصی در Html بیابند. این کد ساختار صفحات وب را با استفاده از نشانه گذاری تعریف میکند و عناصر آن توسط تگ ها نمایش داده میشود. در ادامه برخی از عناصر این کد و نقش آنها در دستیابی به موفقیت بهینه سازی موتور جستجو را مطرح میکنیم.

عنوان Html

تصور کنید که صد کتاب با محتوای متفاوت نوشته اید و به تمام این کتاب ها عنوان دقیقا یکسانی را اختصاص داده اید. چگونه فردی متوجه خواهد شد که هرکدام از این کتاب ها مطالب منحصربه فرد متفاوت دارند؟ در ایجاد صفحات وب عناوین Html همیشه مهمترین نشانه از این کد بوده است که موتورهای جستجو از آن برای فهمیدن موضوع یک صفحه استفاده میکنند. عناوین بد یا نامناسب برای یک صفحه مانند عناوین نادرست کتاب ها در مثال بالا است.

توضیحات متاتگ Html

متاتگ یکی از قدیمی ترین عناصر پشتیبانی  Html است که این امکان را فراهم میکند تا نحوه توصیف و نمایش صفحاتتان را در فهرست های جستجو مشخص نمایید. اگر عنوان  Html را مانند یک کتاب در نظر بگیریم، توضیحات متاتگ مانند اعلانی ست که در کتاب نوشته میشود.
البته محققان بهینه سازی موتور جستجو مطرح میکنند که این متاتگ ” عامل رتبه بندی” نیست و در واقع در رتبه بندی بالای صفحات کمک خاصی نمیکند. بلکه یک “عامل نمایش” است که اگر یک سایت به دلیل عوامل موثر در رتبه بندی در نتایج جستجوی بالا دیده شود، در نحوه و چگونگی این نمایش کمک میکند. از لحاظ تکنیکی این دیدگاه کاملا درست است. به همین دلیل است که از این عوامل به عنوان عوامل موفقیت و نه عوامل رتبه بندی نام برده ایم. متا تگی که شامل لغات کلیدی جستجوشده با حروف درشت باشد، نگاه کاربر را به سمت خود جلب خواهد کرد و متاتگی که به خوبی طراحی شده و ساختاریافته باشد میتواند کاربر را متقاعد کرده و کلیک بیشتری برای سایت به ارمغان آورد. از اینرو میتوان متاتگ را به عنوان عاملی مهم در موفقیت به حساب آورد.

تگ عنوان(Heading Tag )

بخش مهم دیگر از کد Html  “برچسب عنوان H1” یا همان تگ است. تگ های هدینگ همانگونه که از نامشان پیداست، جهت تمایز میان سرفصل ها و زیرمجموعه آنها در یک صفحه از سایر محتوا استفاده میشوند. مهمترین تگ h1 و کم اهمیترین تگ h6 است. در برنامه نویسی Html تگ ها از h1 تا h6 در یک سلسله مراتب از بالا به پایین دسته بندی میشوند. برای مثال اگر صفحه شما با یک h1 آغاز شده و پس از آن h3 بیاید به این معنی است که این سلسله مراتب شکسته شده  و ساختار هدینگ شما مورد پسند بهینه سازی موتور جستجو نخواهد بود. البته این موضوع درباره ساختار پایین به بالا که میتواند از h4 به h2 برود صدق نمیکند.
تگ h1 همیشه به عنوان یک عامل تاثیرگذار در رتبه بندی بوده و سیگنالی مهم برای موتورهای جستجو درباره محتوای یک صفحه است. نکته بسیار مهم این است که باید مطمعن باشید که تنها یک تگ عنوان h1 در هرصفحه داشته باشید

Leave a Reply