Skip to main content
مقالات

بهبود رتبه بندی اپلیکیشن های موبایل و افزایش دانلودها

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

بهبود رتبه بندی اپلیکیشن موبایل و افزایش دانلودها

میانگین زمانی که کاربران اینترنت تلفن همراه روزانه در یک اپلیکیشن موبایل فعالیت میکنند حدودا برابر با سه ساعت و پنج دقیقه است. این مسئله برای بازاریابان و کاربران موبایل تعجب برانگیز نیست. در حالیکه در گذشته داشتن وب سایت و اپلیکیشن موبایل “خوب” به شمار میرفت، امروزه به بخشی مهم و “ضروری” برای تمام برندها در هر صنعتی تبدیل شده است. فرایند توسعه اپلیکیشن موبایل میتواند چالش برانگیز و دشوار باشد، چراکه عناصر متعددی شامل همه چیز از طراحی تا عملکرد و قابلیت برای توجه وجود دارد. جهت دستیابی به نتایج درخشان برای برند باید مطمعن بود که این اپلیکیشن کاملا قابل مشاهده بوده و در دسترس کاربران است. از اینرو انجام اقدامات لازم برای بهینه سازی اپلیکیشن موبایل و افزایش دانلودها برای دستیابی به جایگاهی مناسب در نمودارهای رتبه بندی اپ استور و گوگل پلی بسیار حائز اهمیت است.

کمیت و ثبات

رتبه بندی در اپ استور و مهمتر از آن حفظ این رتبه بندی با گذشت زمان از اولویت های اصلی برای هر برنامه کاربردی است. این فوق العاده است که پس از انتشار اپلیکیشن خود رتبه بندی بالایی در اپ استور داشته باشیم، ولی مهمتر از آن رشد با ثبات مخاطبان با مرور زمان است. برای رتبه بندی اولیه باید اعداد خاصی از دانلودها در یک دوره زمانی معین انجام گیرد. این تعداد بر اساس قیمت و مقوله هر اپلیکیشنی متفاوت است. هرچه مقوله برنامه کاربردی محبوب تر باشد خریدش برای مشتریان ارزانتر بوده و دانلودهای بیشتری برای برای رتبه بندی بالاتر نیاز است. برای مثال اپلیکیشن های رایگان همیشه در اپ استور غالب بوده و بازی ها محبوب ترین مقوله هستند.
جهت دستیابی به رتبه بندی در میان 25 بازی برتر در ایالت متحده روزانه نیاز به 50000 دانلود وجود دارد. رسانه های اجتماعی و برنامه های سرگرمی رایگان پس از بازی ها بیشترین محبوبیت را داشته و مستلزم 20000 دانلود برای رتبه بندی در پارامترهای یکسان میباشند. برخی از مقوله های کم طرفدارتر مانند برنامه های کاربردی پزشکی، مالی و مسافرتی تنها مستلزم چندصد دانلود روزانه هستند.

نظرات کاربران و طراحی آیکون مناسب

نظرات مثبت طرفداران یک برنامه کاربردی موبایل برای رتبه بندی در اپ استور فوق العاده مهم است. این “مشتریان” به کاربران دیگر میگویند که اپلیکیشن شما ارزش دانلود را دارد که این موضوع در ایجاد ترافیک و انجام نصب های متعدد کمک بسزایی خواهد کرد. همچنین با بررسی این نظرات میتوان تغییرات یا اصلاحات لازم را انجام دهید.
طرحی که برای آیکون اپلکیشن خود استفاده میکنید بسیار تاثیرگذار و مهم است. برای بسیاری از  کاربران این تصاویر تنها عامل تصمیم گیری برای دانلود است. از اینرو باید از طرحی استفاده کنید که به خوبی نمایانگر اپلیکیشن باشد. عدم پیچیدگی بیش از حد و سادگی از نکات اصلی در طراحی آیکون یک اپلیکیشن است. البته هراسی از به کاربری سبک های جسورانه و رنگ های پرنشاط نداشته باشید ولی سعی کنید که ظاهری هماهنگ با هدف اپلیکشین خود طراحی کنید. برای برندهای شناخته شده و معروف استفاده از نسخه ساده شده لوگو به عنوان آیکون توصیه میشود.

رسانه های اجتماعی و به روزرسانی های منظم

رسانه های اجتماعی نقش روبه رشدی در افزایش دانلودهای برنامه های کاربردی دارند. در تعامل نگه داشتن کاربران در پلتفرم اجتماعی که در آن فعال هستند، در ایجاد اعتماد برای برند و رابطه با مشتریان کمک میکند. از کانال های اجتماعی خود استفاده کنید تا رویدادهایی از منحصربه فرد بودن برندتان را برای کاربران تعریف کنید. البته پست ها نباد بیش از حد تبلیغاتی بوده و یا ظاهرا فقط بر روی افزایش دانلود اپلیکیشن متمرکز باشند. همیشه به دنبال راه هایی برای ارتقاء اپلیکیشن خود باشید. این مسئله به شما کمک میکند تا یک تجربه کاربر عالی در اختیار مشتریان خود قرار داده و کمترین خطای ممکن را انجام دهید. به روزرسانی ها حداقل هرماه یک بار باید انجام گیرد تا کارایی اپلیکیشن موبایل را بهبود بخشد. علاوه بر تاثیر بر کاربران، اینکار نشانه ای برای اپ استورها است که برند شما به صورت مداوم تجربه ای را که ارائه میدهد ارتقاء داده و درحال صرف منابع و زمان لازم جهت پیشرفت فعال است.
بررسی گرایشات و علایق مخاطبان و به روزرسانی اپلیکیشن بر اساس خواسته ها و نیازهای گروه مخاطب، تجربه کاربر را بهبود بخشیده و بنابریان محبوبیت کلی و موفقیت اپلیکیشن را به همراه خواهد داشت.

Leave a Reply