Skip to main content
مقالات

گسترش کسب و کار

By دسامبر 10, 2020مارس 10th, 2021No Comments

گسترش کسب و کار

در کنار راهکارهای متداول امروزی، بدون شک دیجیتالی شدن موجب گسترش کسب و کارتان شده و آن را تغییر میدهد. یک محصول، زمانی در بازار پرفروش می‌شود که از کیفیت خوب، تبلیغات، بازاریابی قوی و همراهی با تکنولوژی های به روز در جلب توجه مشتری برخوردار باشد. بدون سیستم اطلاعاتی مدرن، هیچ شانسی برای توسعه خدمات، استفاده از موارد خاص به موقع جهت به دام انداختن مشتریان یا ارائه پیشرفت های خاص به مشتریان هدف گیری شده نخواهید داشت. برای مثال شرکت کوکاکولا با دستگاه های خودکار هوشمند نمونه خوبی از “شروع دیجیتال” و همچنین خلق یک مدل کسب و کار جدید است. دستگاه های خودکار کوکاکولا به صورت فروشگاه های خود مدیریتی هستند که قادر به تبلیغ کالاهای خودشان، ارائه پیشرفت های خودشان، سفارش، عرضه و تجارت خودشان هستند. هر یک از این امور بدون یک نقطه شروع دیجیتال ممکن نمیشود. در آینده ای نه چندان دور دستگاه های هوشمند که با مکان های دور ارتباط دارند بیش از پیش معمول خواهند شد.

گسترش کسب و کار
جریان اطلاعات دیجیتال خلق یک سازمان بدون مرز و متعاقبا گسترش کسب و کار را برای شرکت میسر میسازد. در مدل کسب و کار سنتی عرضه کنندگان اغلب صرفا برای آنچه که ارائه میداند مسئول بودند ولی به عنوان بخش لاینفکی از کل فرایند کسب و کار که برای خدمت به مشتریان ضروری بود تلقی نمیشد. کسب و کار دیجیتال سازمان ها را قادر به خلق مشارکتی میکند که خدمات بهتری به مشتریان ارائه میدهد. در این میان نمیتوان تاثیر اینترنت بر کسب و کارها را نادیده گرفت. اکثر مواقع مشتری‌ها کسب و کار مورد نظر را از طریق جست و جو در فضای اینترنت پیدا می‌کنند. بدون شک حضور هر چه بیشتر در فضای اینترنت می‌تواند برند شما را در میان کاربران اینترنی مطرح کند و در نتیجه تقاضای محصولات و خدمات شما افزایش خواهد یافت.
همیشه در ذهن داشته باشید که موفقیت های بزرگ مستلزم ریسک های بزرگ هستند. برای اینکه رهبری در بازار را به دست بگیرید باید به جایی که احتمال تداوم آن وجود دارد و جایی که ممکن است تحت شرایط خاص قرار گیرد توجه کنید و سپس کسب و کارتان را بر اساس بهترین پیش بینی هایتان هدایت کنید. برای موفقیت بزرگ گاهی باید ریسک های بزرگی را تقبل کنید.

علاوه بر راهکارهای دیجیتال میتوانید با انجام کارهای ساده ولی مهم به گسترش کسب و کار خود کمک کنید. افزودن محصولات یا خدمات جدید، فروش محصولات بیشتر به مشتریان فعلی با بهره گیری از فرصت های ویژه، افزایش شعبات جدید، هدفگیری بازارهای جدید، استفاده از کانال های فروش جدید و متنوع، داشتن برنامه ریزی فروش و مدل کسب و کار از جمله این راهکارها هستند.

Leave a Reply