Skip to main content
مقالات

قابلیت های گوگل آنالیتیکس

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

Google Analytics

گوگل آنالیتیکس یک ابزار ساده تحلیل وب سایت است که قابلتیهای زیادی جهت بهبود وب سایت و کسب و کارتان با افزایش فروش و دسترسی به کاربران بیشتر در اختیارتان قرار میدهد. قابلیت های گوگل آنالیتیکس اندازه گیری تمام تلاش های بازاریابی تان را مقدور میکند.

قابلیت های گوگل آنالیتیکس

1- مشاهده ضریب بازگشت Bounce Rate: ضریب بازگشت یا نرخ دفع کاربر تعداد افرادی را نشان میدهد که به سایتتان آمده ولی بدون بازدید از صفحات دیگر بلافاصله سایت را ترک کرده اند. گوگل آنالیتیکس مشاهده Bounce Rate سایتتان در طول زمان و تغییر آن در صفحات مختلف را مقدور میکند.
2- فعال سازی داده: تصمیم های بازاریابی دقیق اتخاذ کنید. قابلیت های گوگل آنالیتیکس این امکان را به شما میدهد تا به صورت یکپارچه داده هایتان را فعال نمایید تا کمپین های بازاریابی خود را بهبود بخشیده، محتوا و کانال های جدید تجربه کنید.
3- تحلیل داده ها: میتوانید گزارش ها را برای انعکاس نیازها و الزامات کسب وکارتان تقسیم بندی و فیلتر نمایید. همچنین به مجموعه ای از ابزارهای تحلیلی و گزارشی دسترسی داشته باشید که به شناخت کاربرانتان از مرحله آشنایی تا خرید کمک میکند.
4- منبع کلمات کلیدی: دانستن اینکه مشتریان چگونه شما را می یایند یکی از مهمترین سوالات در فروش و بازاریابی است. از میان ویژگی های گوگل آنالیتیکس، این ویژگی به شما میگوید که افراد از کدام کلمات کلیدی برای یافت شما استفاده میکنند. همچنین متریک‏های متفاوتی نظیر اعتبارات تبدیلی، اهداف تکمیل شده و زمان بارگیری که صفحه را نشان می دهد.
5- تحلیل لینک ها: شما را قادر می سازد تا لینک هایی که بیشترین ترافیک را به سوی سایت شما می فرستند شناسایی کرده، تعداد بازدیدها را بیابید و آینده را پیش بینی کنید.
6- مدیریت و جمع آوری داده: قابلیت های گوگل آنالیتیکس در مدیریت و جمع آوری داده دیدگاه جامع و منحصربه فردی را از مشتری ارائه میدهد که نسبت به نیازهای مشتری سفارشی شده و در سراسر سازمان به اشتراک گذاشته میشود.
7- تنظیم اهداف: تنظیم اهداف یکی از ساده ترین قابلیت های گوگل آنالیتیکس است. بدیهی ست که قبل از شروع هر کاری باید اهداف مشخصی برای خود تعریف نمایید. گوگل برای انجام این کار قالب های مختلفی آماده نموده است. در صورت تنظیم هدف در گوگل آنالیتیکس می توانید پیشرفت خود را در بازه های زمانی به دقت اندازه گیری نمایید.
8- سفارشی سازی داشبورد: داشبوردها در گوگل آنالیتیکس قابلیت مشاهده هر گونه داده آماری را در قالب نمودارهای آماری در اختیارتان قرار میدهد. با ایجاد داشبوردهای سفارشی می توانید تا حداکثر 200 داده آماری را با استفاده از افزودن ویجت های مورد علاقه خود مشاهده نمایید. همچنین با ایجاد داشبوردهای سفارشی می توانید داده های واقعی را بر اساس معیارهای مورد نظرتان مشاهده و اندازه گیری کنید.
9- زبان های مختلف: متاسفانه برخی از سایت ها دانش، منبع یا زمان کافی برای انتشار در زبان های مختلف را ندارند. این گزارش، زبان مورد ترجیح (تعیین شده توسط تنظیمات کامپیوتر) بازدیدکنندگان را به شما خواهد گفت.
10- قابلیت های مرورگر: امکان دارد وب سایت شما تنظیمات مختلفی در مرورگرهای گوناگون داشته باشد. گوگل آنالیتیکس مقایسه کاملی از این موارد را در اختیارتان قرار می دهد. اگراطلاعات کاملی از مرورگرهایی که وب سایت شما در آنها بارگذاری می شود داشته باشید، می توانید به راحتی به نقاط ضعف وب سایت خود پی برده و آنها را برطرف نمایید.
11- سنجش رفتار کاربران: سنجش رفتار کاربران در واقع نشان دهنده نقشه ای از رفتار کاربران در مواجه با وب سایت شما است. با استفاده از این سنجش در گوگل آنالیتیکس می توانید تشخیص دهید چرا کاربران وب سایت شما را جهت بازدید انتخاب نموده اند و چگونه از  صفحات آن استفاده می نمایند.
12- ترافیک موتور جستجو: آگاهی از اینکه کدام موتورهای جستجو بیشترین ترافیک را برایتان فرستاده و تبدیلات بهتری دارد، کمک بسیاری در بهینه سازی هزینه ها و تلاش های سئو به شما میکند. برای مثال اگر گوگل بیشترین ترافیک را به شما میدهد ولی یاهو یا اسک تبدیلات بهتری دارند مسلما تمایل خواهید داشت که بدانید چگونه میتوان بازدیدکنندگان بیشتری ازآنها گرفت. که با استفاده از قابلیت های گوگل آنالیتیکس ممکن است.

Leave a Reply