Skip to main content
روش های سرمایه گذاری در استارت آپ

 

تصمیم افراد بسیاری در مورد زمان مناسب برای شروع یک کسب و کار و انتخاب از میان روش های سرمایه گذاری در استارت آپ به منابع مالی بستگی دارد. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید به تأمین منابع مالی استارت آپ بپردازید، اما همه این راه ها یکسان نیستند و چالش های سرمایه گذاری خاص خود را دارد. ممکن است تا به حال ایده کسب و کار فوق العاده ای را در ذهن داشته باشید، اما اگر بودجه کافی برای اجرا و موفقیت کسب و کارتان نداشته باشید ایده شما عملی نخواهد شد.
مهم است که تمام زوایای کسب و کار و اهداف آینده خود و سپس هر نوع فرصت مالی را تجزیه و تحلیل کنید تا اطمینان حاصل شود که کسب و کارتان درست پیش می رود. یک حرکت اشتباه در امور مالی ممکن است شما را به خانه اول برگرداند. در ادامه به پنج گزینه  مناسب از روش های سرمایه گذاری در استارت آپ اشاره می کنیم.

روش های سرمایه گذاری در استارت آپ

جذب سرمایه مردمی

این روش یکی از جدیدترین روش های سرمایه گذاری در استارت آپ است که اخیرا در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است. پلت فرم هایی مانند ”  Kickstarter و  Indiegogo” نمونه هایی از وب سایت هایی هستند که میتوانید در آن کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید. اگر تا به حال چیزی در این مورد نشنیده اید باید گفت روش کار بدین شکل است که: هر کسی می تواند برای کمک به شروع کسب و کاری که به آن اطمینان دارد مشارکت مالی داشته باشد. یک کارآفرین در پلت فرمی مانند”Kickstarter” شرح جامع و کاملی از کسب و کار خود مانند اهداف کسب و کار، استراتژی های مالی آینده برای تبدیل سود، مخاطب هدف، میزان مبلغ مورد نیاز و … را ارائه میدهد. سپس افراد می توانند این اطلاعات را مطالعه کرده و در صورت انتخاب مبلغی را بدهند.
هرچند کمپین های تبلیغاتی از رایج ترین روش های سرمایه گذاری در استارت آپ هستند، با این حال، صدها کمپین وجود دارد که هر ساله از طریق این روش بی بودجه می مانند. این روش رقابتی برای کسب درآمد است، بنابراین، تنها در صورتی که کسب و کار شما کاملا جدی است و می تواند توجه مشتریان را از طریق توضیح و برخی تصاویر آنلاین به دست آورد، می توانید سرمایه مردمی جذب کرده و با آن کار کنید . به گفته درو هاندریکس، سرپرست استارت آپ، ” کمپین های موفق داستان خوبی دارند. در حالیکه اکثر کارآفرینان تمایل دارند محصول را برجسته و در پس زمینه پنهان شوند، در سایت های جذب سرمایه مردمی، کارآفرین سهم اصلی را دارد.”

سرمایه گذار ارزش آفرین

سرمایه گذار ارزش آفرین “Venture Capitalist” اساسا یک گروه حرفه ای است که به طور ویژه ای به دنبال استارت آپ ها به منظور تامین مالی و سرمایه گذاری هستند. این گزینه پول و منابع زیادی برای ارائه به استارت آپ و موفقیت یک کسب و کار در اختیار دارد. برای بسیاری یک سرمایه گذار ارزش آفرین شرایط ایده آلی برای تامین مالی خواهد بود.
با این حال، چند ضعف عمده در این روش سرمایه گذاری در استارت آپ وجود دارد. آنها معمولا به دنبال فرصت های بزرگتر با پایداری و ثبات بیشتر هستند، بدین معنا که شرکت نیاز به یک تیم قوی مردمی و حتی چند میلیون دلار دارد. همچنین باید در کسب و کارتان انعطاف پذیر باشید و گاهی اوقات کنترل کمی اعمال کنید. بنابراین اگر علاقه مند به مشاوره یا سازش بیش از حد نیستید، این مورد برای بهترین گزینه برای شما نخواهد بود.

سرمایه گذار فرشته

سرمایه گذاران فرشته “Angel Investor” به اندازه سرمایه گذاران ارزش آفرین کار می کنند، با این تفاوت که گروه آنها کوچکتر است، گاهی سرمایه گذار فرشته تنها یک نفر هست. آنها اغلب بخشی از شرکت شما را می خواهند، به این معنی که وقتی پول به دست می آورید، آنها نیز پول به دست می آورند. این مورد احتمالا یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در استارت آپ برای کسانی است که در مورد سرمایه گذاری در استارت آپ مصمم هستند، چرا که امکان کنترل شرکت و مشاوره هنگام نیاز را فراهم کرده و با گسترش شرکت باعث درآمدزایی می شود.
مکان های رایج برای ملاقات سرمایه گذاران فرشته شامل مراکز توسعه کسب و کار کوچک،SBA و Gust می باشد.

روش های سرمایه گذاری در استارت آپ

وام های کسب و کار کوچک

اغلب اوقات نخستین مکانی که کارآفرینان هنگام اندیشیدن به سرمایه گذاری می روند بانک است. گزینه های تخصصی متعددی برای موقعیت هایی مانند مالکیت کوچک کسب و کار وجود دارد (مانند وام های خرد)، اما مشکل اصلی در اینجا یافتن راه خود در طول دوره این وام های سخت است. هنگامی که به بانک می روید، باید چگونگی مصرف هر تومان از وام را بدانید و حتی گاهی اوقات صاحبان کسب و کارهای نوپا برای بانک پرریسک به نظر می رسد و وامی را پرداخت نمیکنند. اگر چنین موردی پیش آمد می توانید یک جایگزین وام تجاری کوچک از  ارائه دهنده هایی که متخصص این نوع تامین مالی خاص هستند درنظر بگیرید.

کارت های اعتباری

اگر سابقه اعتباری خوبی داشته باشید، ممکن است بتوانید از آن برای کمک به استفاده از خط اعتباری برای تأمین بودجه خود بهره ببرید. کارت های اعتباری مخصوص برای کارآفرینان وجود دارد، بنابراین میتوانید به بانک رفته و درباره برخی از گزینه های خود صحبت کنید. قطعا روش پر ریسکی است اما اگر بتوانید آن را انجام دهید احتمالا بهترین نتیجه را از نظر کنترل و مالکیت کامل شرکت به شما ارائه می دهد.
روش های سرمایه گذاری در استارت آپ که مطرح شدند مراحلی عالی برای شروع هستند و بیشترین موفقیت را برای اکثر شرکت ها به ارمغان می آورد. با این حال، دیگر گزینه های کمتر محبوب در میان روش های سرمایه گذاری در استارت آپ مانند تامین مالی از طرف خود، سهام کاری، کمک های دولتی و … وجود دراد که برای شرایط خاص گزینه های مناسبی هستند.

Leave a Reply