Skip to main content

سازمان های بسیاری خواستار یک “برند جدید” هستند. معمولا منظور این افراد یک اسم، آیکون و یا یک ظاهر جدید است. بسیاری از افراد بر این باورند که انتخاب اسمی که بتوان آن را زیر امضای ایمیل خود گذاشت و سپس قراردادن این اسم در سایت خود شامل کل فرایند برندینگ میشود.

در کنار ارائه خدمات برندینگ و طراحی لوگو، بخش اصلی کار ما آگاه کردن این افراد از مفهوم برندینگ است.

“برند چیزی فراتر از یک اسم یا یک لوگو است.”

برند و برندینگ چیست؟

برند شما استراتژی شما است. اگر شما یک برند برای مصرف کننده هستید، بنابراین محصولات شما و تصویری که محصولاتتان همگی بایکدیگر نشان میدهند همان brand شما است. اگر یک سازمان بشردوستانه هستید آرمان ها و الهاماتتان به همراه پیشرفتی که به سمت این الهامات دارید، برند شما است. برای مثال، هدف جسورانه پایان دادن به گرسنگی کودکان در بازه زمانی پنج ساله میتواند برند این سازمان باشد. جدیت این سازمان brand آن خواهد بود.

“برند و برندینگ” برند فراتر از یک لوگو

اگر نمیدانید درحال قدم گذاشتن در چه مسیری هستید و چگونه به آنجا خواهید رسید، پاسخ این مساله برند شما است.

"برند و برندینگ" برند فراتر از یک لوگو

برند شما دعوت به عمل های شما است. آیا دعوت به عمل های شما شجاعانه و الهام بخش و یا ضعیف و بدون جسارت است؟ آیا با استراتژی هایی که اتخاذ کرده اید در هماهنگی است؟ به دست آوردن لایک های بیشتر در فیسبوک، استراتژی به حساب نمی آید. اگر یک سازمان بشردوستانه هستید،  brand شما همان کارهایی است که خواستار انجام آن هستید.

برند شما، خدمات مشتریان شما است. اگر خیرین و اهداکنندگانی با سازمان بشردوستانه شما تماس بگیرند و راهنمایی نشوند که با چه کسی باید صحبت نمایند و برای فردی که نمیدانند آیا فرد صحیح مدنظر است یا خیر پیام بگذارند، این همان brand شما است و نشان دهنده این است که در حقیقت شما به اهداکنندگان خودتان اهمیت خاصی نمیدهید.

اگر در جشن سالیانه شرکتتان به دلیل عدم وضوح صدا صحبت های گوینده رسا و قابل فهم نباشد، این همان brand شما است چراکه به معنی اهمیت ندادن شما به شنیده شدن یا شنیده نشدن صحبت هایتان است.

برند شما طرز گفتار شما است. اگر وب سایت جدید خود را پر از کپی های منسوخ شده کنید، برند جدیدی نخواهید داشت. اگر در خدمات اجتماعی خود کلمات اختصاری، اصطلاحات مخصوص یک صنف و یا انتزاع های پیچیده تمام گفتار شما را شکل دهد، این همان brand شما است.

در صورتیکه گزارش سالیانه شما برای کارکنانتان کسل کننده باشد، همان برند شما است. پیام، بخش مرکزی برند شما را شکل میدهد ولی این پیام به تنهایی نمیتواند یک brand عالی را بسازد. تاکنون چندبار با سرویس یا محصولی مواجه شده اید که هماهنگ با آنچه که نویسندگان راجع به آنها به شما گفته اند نیستند؟ این گسستگی همان برند شما است.

برند شما، مجموعه ای از ابزارهای ارتباطی شماست. اینکه آیا شما از یک سیستم صوتی عمومی همراه با آهنگ انتظار برای پاسخگویی استفاده میکنید ویا برنامه های سفارشی خودتان را دارید، brand شما است. مورد اول، به این معنی است که شما نیز مانند بقیه هستید ولی مورد دوم، به معنی اصیل بودن شما است.

امکان دارد یک بنر فروش زیبا داشته باشید که تمام استانداردهای بصری در آن رعایت شده است ولی به صورت کج و بی دقت نصب شده است که نشاندهنده بی اهمیتی شما به جزئیات میباشد. آیا میتوانید تصور کنید که در یک فروشگاه اپل، یک بنرکج بی دقت وجود داشته باشد؟ هرگز! و این برند آنها است.

در عصر دیجیتال رابط کاربری همان brand است. اگر عملکرد وب سایت شما برای کاربران خسته و کسل کننده باشد حاکی از این است که اهمیت چندانی برای آنها قائل نیستید. brand حتی شکل دفترکارتان، قراردادهایی که منعقد میکنید و یا راهنماهای منابع انسانی شما را فرا میگیرد. انتخابی که میکنید چیزهای زیادی را درباره چگونگی خلاقیت برندتان بیان میکند.

brand” شما کارمندان شما است، همان کارمندانتان و روشی که شما را معرفی میکنند است. داشتن یک تیم خوب با یک استخدام خوب آغاز شده و با آموزش و توسعه ثابت و قوی ادامه می یابد.

brand” شما امکانات شما است. آیا به اندازه کافی روشنایی وجود دارد ویا کارمندانتان در تاریکی کار میکنند؟ آیا محل کار تمیز است یا نامنظم؟ آیا نشانه ای از هماهنگی آن با استانداردهای بصری وجود دارد؟ آیا سرزنده و پرشور دیده و احساس میشود؟ محل کار شما brand شما است.

brand”  شما، لوگو و تصاویر شما است. یک برند عالی شایسته یک لوگوی عالی، تصاویر وطرح گرافیکی عالی است. همین موضوع است که هنگامی که مشتری از میان دو برند عالی قصد انتخاب دارد تفاوت ایجاد میکند. ولی این موارد به تنهایی نمیوانند باعث عالی شدن brand شوند.

درنهایت، “برند، اهمیت دادن به کسب و کارتان در هر سطح و در هر جزئیات آن است.” از مسائل بزرگ مانند ماموریت ها و آینده نگری تا مسائل دیگر مانند کارمندان، مشتریان و هر اثر متقابلی که هرکسی میتواند داشته باشد. چه متوجه این موضوع باشید یا نه، چه یک لوگوی عالی داشته باشید یا نه، شما یک لوگو دارید. پرسش اینجاست که آیا این لوگو همانی است که واقعا میخواهید؟

Leave a Reply