Skip to main content

CUBIMORPH

cubimorph-article

«مکعب شکل» یا “cubimorph”، ایده‌ای که توسط دانشگاهیان بریتانیا و ایالات متحده مطرح شد، نمونه ایست آزمایشی ساخته شده از مکعب های تاشو که میتوانند به اشکال متعددی درآیند و تغییر شکل دهند.

آینده تلفن های همراه متعلق به بلوک های منعطفی خواهد بود که میتوانند در دست شما تغییر دهند-حداقل برای نمونه آزمایشی موردنظر ما که به زودی به نمایش عمومی درخواهدآمد.

“Cubimorph” زنجیری از مکعب هاست، هرکدام از مکعب ها میتوانند خودکار در جهات مختلف دوران کنند، تا صفحه نمایشی به شکل موردنظر کاربر ایجاد کنند. همچنین صفحات لمسی تمام سطوح را پوشش خواهند داد. یکی از استفاده‌های ممکن که توسط ابداع‌کنندگان این تلفن مورد توصیه است، تبدیل شدن این گوشی هوشمند به یک کنسول بازی هنگام اجرای بازی‌هاست.

cubimorph

همانند تصویر، نه تنها این گوشی شکل خود را تغییر خواهد داد، که بهترین الگوریتم شکل‌گیری را انتخاب کرده و از تبدیل شدن تلفن به شکلی همچون خط مستقیم جلوگیری خواهد کرد. همچنین از گیر انداختن انگشتان کاربر جلوگیری خواهد کرد.

این ابداع کاری از دکتر Anne Roudaut از دانشکده کامپیوتر دانشگاه بریستول است که با همکاری دانشگاههای ساسکس و هنکستر خلق شده. نمونه اولیه cubimorph این هفته در کنفرانس بین‌المللی روبوتیک و اتوماسیون در استکهلم رونمایی خواهد شد ؛)

Leave a Reply