Skip to main content

نایلون های حبابدار ، ابزاری که از شرکت های بسته بندی و ارسال کننده ی کالا گرفته تا کودکان ، همه را مجذوب خود کرده است ؛ در نسخه ی جدید جمعی از طرفدارانش را ناراضی و عده ای دیگر را خوشحال تر خواهد کرد. خبر خوش اینکه حجم نایلون های حبابدار جدید نسبت به نایلون های حبابدار نسل قبلی اش ، به اندازه ی قابل توجهی کاهش یافته است و به لطف طراحی جدیدش استحکام و امنیت آن ها نیز پیشرفت شایان ذکری داشته است و اما خبر بد؛ دیگر خبری از ترکاندن حباب نیست. متاسفانه یا خوشبختانه این حباب ها با فشار های معمولی نمی ترکند .

ایده ی بکاررفته در طراحی نایلون های حبابدار جدید

راز نهفته شده در تولید این نایلون های حبابدار که از آنها با نام iBubble Wrap یاد خواهد شد در طراحی و روند عرضه ی جدیدش میباشد. همانطور که در عکس روبرو مشاهده میکنید حباب های درون نایلون های جدید به صورت ستونی و به هم متصل طراحی شده اند که فشار را در ستون خود پخش کرده و مانع ترکیده شدن حباب ها میشود . علاوه بر این طراحی ستونی امکان عرضه ی مقدار بیشتری نایلون حبابدار در فضایی کمتر را بوجود آورده است.

این نایلون ها بصورت ورقه های بدون باد و مسطح به حمل و نقل کنندگان کالا عرضه میشود و آنها با پمپ های بخصوصی که باید تهیه کنند ، حباب های این ورقه هارا پر میکنند و نایلون های حبابدار آماده ی استفاده برای بسته بندی میشوند. مزیت این امر نیاز به فضای بسیار کمتر برای انبار کردن این نایلون ها در کامیون ها و انباری های کارخانه ها و فروشندگان اینترنتی خواهد بود.

شاید این اختراع جدید بتواند نام کارخانه ی Sealed Air که در سال ۱۹۶۰ میلادی برای اولین بار نایلون های حبابدار را تولید کرد، دوباره برافراشته کند.

Leave a Reply