Skip to main content

هوش تجاری امروزه به مفهومی پرکاربرد و فرآیندی پر سود تبدیل شده است. مدیران کسب و کار های تجاری باید این مفهوم را به خوبی درک کرده و آموزش لازم در زمینه پیاده سازی و استفاده از این ابزار قدرتمند را داشته باشند. از این رو آموزش هوش تجاری برای مدیران ضروری و اجتناب ناپذیر است.

هوش تجاری چیست؟

دوره آموزش هوش تجاری برای مدیران
دوره آموزش هوش تجاری برای مدیران

هوش تجاری (Business Intelligence) فرایندی است که صاحبان کسب‌وکار یا سازمان ها برای کسب اطلاعات عملی و  به‌منظور ارتقا استراتژی‌های تصمیم‌گیری به کار می‌گیرند. به عبارت ساده‌تر هوش تجاری فرایند به‌کارگیری نرم‌افزارها و اطلاعات بر مبنای آنالیز و تحلیل داده‌هاست.

سیستم‌های هوش تجاری ترکیبی از استراتژی‌های جمع‌آوری اطلاعات، نگهداری داده‌ها و مدیریت و آنالیز داده‌ها است. این سیستم‌ها داده‌های پیچیده را تحلیل و ارزیابی کرده و آن را به اطلاعات عملی و بامعنا تبدیل می‌کنند. ابزارهای موجود نتایج تحلیل را در قالب‌های بصری و قابل‌استفاده به‌صورت گزارش، داشبورد، چارت، نقشه و گراف به نمایش درمی آورند. این فرآیند نوین به مدیران نشان می‌دهند که چه عواملی تعیین کننده موفقیت یا شکست پروژه‌های در دست اجرا است. این سیستم نشان می دهد که چه عواملی سود بیشتر، چه چیز  سود کمتری دارد. درواقع هوش مصنوعی با مجموعه‌ای از ابزارها، فناوری‌ها و محصولات نرم‌افزاری با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به مدیران در درک بهتر داده‌ها کمک کرده و بینش بهتری نسبت به وضعیت ارائه می‌کند.

چرا باید از هوش تجاری استفاده کرد؟

  •  دسترسی به داده‌های قابل‌اطمینان
  •  تجزیه‌وتحلیل سریع داده‌ها
  • داشبورد بصری و قابل‌فهم
  •  تصمیم‌گیری بر اساس داده‌های ملموس
  • ارتقا و تسریع کارآیی سازمان و کسب‌وکارها
  • ارتقا رضایت‌مندی کارمندان
  • بهتر کردن تجربه مشتری

مزایای یادگیری این دوره چیست؟

زندگی به‌سرعت در حال تغییر است، دانش فعلی با پیشرفت فنّاوری تعاریف جدیدی به خود می‌گیرد و مفاهیم جدید به‌سرعت جای آگاهی فعلی را می‌گیرند. کسب‌وکارهای تجاری نیز با سرعت تغییر می‌کنند و راز موفقیت در این عرصه، کسب دانش جدید و استفاده از راهکارهای به‌روز شناخت رقبا است.

امروزه این مفهوم  یکی از متداول ترین و به‌روزترین مفاهیم کسب کارهای داخلی و خارجی است. از این کسب دانش کافی در این مورد، یادگیری نرم‌افزارها، ابزارها و فناوری‌های آن کلید موفقیت به‌حساب می‌آید.

این دوره مناسب چه کسانی است؟

  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی و مدیریت
  • افراد علاقه‌مند به تحلیل کسب‌وکار
  • علاقه‌مندان به موضوع‌های مربوط به هوشمند سازی کسب‌وکار
  • مدیران پروژه سیستم‌های هوش تجاری
  • صاحبان تجارت‌های داده محور
  • کارشناسان و مدیران ارشد و میانی سازمان‌های دولتی و خصوصی
  • كارشناسان ارشد فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی و استراتژی
  • علاقه‌مندان به راه‌اندازی استارتاپ ها یا مدیران کسب‌وکارهای نوپا
  • فارغ‌التحصیلانی که به دنبال موقعیت شغلی مناسب هستند.

هدف دوره آموزش هوش تجاری برای مدیران چیست؟

هدف از دوره آموزش هوش تجاری برای مدیران آشنايي مخاطبين با مفاهيم، كاربردها و فرآیندهای نوين هوش تجاري در مديريت و کسب‌وکارهاست. شرکت‌کنندگان در این دوره می‌بایست از مباحث اولیه کسب‌وکار آگاه بوده  و با مفاهیم و راه‌حل‌های فناوری اطلاعات، داده، پایگاه داده تحلیلی و مدیریت پروژه آشنا باشند. هدف آموزشی تعریف‌شده در این دوره آشنایی مخاطبین با مفاهیم موجود در هوش تجاری و راهکارهای توسعه آن است.

سرفصل های دوره

  • مدیریت پروژه های آنالتیکس
  • یادگیری الگوهای به روز آنالتیکس
  • درک فرآیند معماری آنالتیکس
  • ارائه موضوع های انالتیکس به مشتریان
  • مدیریت تیم ETL

شرکت دانش بنیان گیتی افروز، با علم بر این نیاز دوره آموزشی و عملی مورد نیاز مدیران را طراحی کرده است. هدف این آموزش توسعه علم و اگاهی مدیران در ارتباط با استفاده از این مفهوم نوین کاربردی است.

Leave a Reply