Skip to main content

Android Device Manager یک سرویس کاملا رایگان است که بر روی تمام گوشی های اندروید حاضر از پیش نصب شده است که اگر فعال و راه اندازی شود، به کاربران امکان ردیابی، کنترل و حتی از راه دور پاک کردن اطلاعات تلفن از دست رفته و یا به سرقت رفته را ارائه می دهد.
برخی از گوشی ها همچون سری اکسپریای سونی و گلکسی اس سامسونگ سرویس مشابهی را ارایه میدهند ولی Android Device Manager برای همه گوشی های اندرویدی قابل دسترسی است.

فعال سازی Android Device Manager:

برای شروع ، در کامپیوتر و یا مرورگر خود گوشی به google.com/android/devicemanager مراجعه کنید . پس از وارد کردن اطلاعات لازم برای وارد شدن به حساب کاربری گوگلی که میخواهید از طریق آن گوشی خود را ردیابی و کنترل کنید، در صورتی که از چند دستگاه اندرویدی بر روی آن حساب کاربری استفاده میکنید گوشی مورد نظر را انتخاب کرده از صحیح بودن نام و یا مدل گوشی خود که نمایش داده میشود مطمئن شوید.

حالا درون کادر اطلاعات ، مکان گوشی انتخاب شده قابل رویت است و در کنار آن گزینه ای برای به صدا در آوردن زنگ گوشی شما وجود دارد. احتمالا متوجه شده اید که دو گزینه ی دیگر که برای قفل صفحه و پاک کردن اطلاعات گوشی هستند ، غیرفعالند. لذا در کادر پایینی لینکی وجود دارد که با کلیک بر روی آن پیغامی به گوشی انتخاب شده فرستاده میشود.

با کلیک بر روی پیغام بر روی گوشی مراحل تنظیم و فعال سازی را ادامه می دهیم. صفحه بعدی توضیحاتی در رابطه با قفل کردن و نحوه پاک کردن اطلاعات گوشی شما در صورت گم شدن یا دزدیده شدن آن میدهد. با کلیک بر روی Activate مراحل فعال سازی سرویس Android Device Manager بر روی گوشی شما به اتمام می رسد.

برای اطمینان از فعال شدن این سرویس صفحه ی مرورگر کامپیوتر را ریلود کنید ؛ اگر دو گزینه ی ذکر شده فعال شدند مراحل را به درستی طی کرده اید.

استفاده از Android Device Manager:

برای استفاده از Android Device Manager در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی خود ، باید بر روی کامپیوتر یا یک گوشی دیگر به سایت این سرویس مراجعه نموده و در صورتی که گوشی شما به اینترنت متصل باشد میتوانید از چهار گزینه ی Tracking و Ring و Lock و Wipe که به ترتیب برای مکان یابی ، به صدا در آوردن زنگ با بیشترین صدا(در صورتی که گوشی را در جایی نزدیک به خودتان نمیتوانید پیدا کنید مثلا در خانه خودتان و در حالت سایلنت) ، فعال کردن قفل صفحه نمایش گوشی و پاک کردن اطلاعات گوشی استفاده کنید. در صورت انتخاب wipe به شما درباره ی اطلاعاتی که قرار است پاک شود هشدار داده خواهد شد.

 

Leave a Reply