Skip to main content

Fast business

۸ دلیل که چرا کسب و کار شما احتیاج به ایمیل مارکتینگ دارد؟

امروزه ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین روشها برای هر کسب و کار جهت ارتباط با مشتریان موجود و بالقوه شده است. اگرچه در این بین روش های تبلیغاتی قدیمی بعید بنظر میرسد که از میان برداشته شوند اما قدرت و اثربخشی ایمیل ساده را نمی توان نادیده گرفت. نامه های پستی چاپی ،تبلیغات بیلبورد، تبلیغات رسانه ای و فروش تلفنی همه و همه مزایا و ویژگیهای خاص خود را دارند  . اما هیچکدام از آنها نمیتوانند همه آن مزایایی را که ایمیل مارکتینگ یکجا دارد داشته باشند.

ایمیل مارکتینگ روشی هوشمندانه برای برقراری ارتباط است و می تواند درخور و متناسب با هدف شما نیازهای شما را درهرموقعیتی برآورد سازد خواه هدفتان تماس با مشتریان احتمالیتان در آینده یا تقویت ارتباط مابین شرکت/ مشتری، پیشبرد کسب و کار، و یا ارسال تبلیغات باشد.

سریع

ایمیل مارکتینگ روشی سریع است که در سایراشکال بازاریابی نمی توان مشاهده کرد و اساسا تاخیر در برقراری ارتباط را کاهش میدهد. نیازهای مشتریان با سرعت و بدون وقفه  پاسخ داده میشود. برخلاف ارسالات پستی، در این روش هیچ تاخیری بین ارسال یک پیام و دریافت آن وجود ندارد بنابراین روشی ایده آل برای راه اندازی فعالیت های تجاری پیش بینی نشده و ترویج پیشنهادات کوتاه مدت است.

شخصی

برخلاف سایر ابزار تبلیغاتی رسانه ای مانند بیلبورد، رادیو و تبلیغات تلویزیونی  که مخاطب را بصورت کلی و گسترده مورد خطاب قرار میدهند،ایمیل مارکتینگ این امکان را به شما میدهد که با هر مشتری به صورت جداگانه ارتباط برقرار کنید.در این روش شما می توانید با استفاده از شناختتان از مشتریان براساس سابقه خرید و میزان وفاداری آنها شیوه ارتباط خود با آنها را تعیین کنید که قبل از این هرگز ممکن تبوده است.

ارزان

بدیهی است ایمیل مارکتینگ بسیار ارزانتر و سریعتر از سایر شیوه های پستی کلاسیک است. اینجا دیگر خبری از طراحی ، چاپ وهزینه های پستی گران قیمت نیست و نیروی کار بمراتب کمتری در قیاس با شیوه های رایج پستی می طلبد. قالبهای در دسترس، خدمات بازاریابی اینترنتی  و نرم افزار ارسال ایمیل انبوه بدین معنی است که می تواند به راحتی توسط هر کسب و کاری و با حداقل هزینه اجرا شود.بنابراین اگرشما نیاز به ایجاد تغییرات برای بهبود فعالیت تجاری خود دارید، می توان از این روش درجهت پیشبرد اهداف با سرعت بالا ،ارزان و بدون  صرف هزینه های مربوط به مواد چاپ یا پخش بهره ببرید.

تکرارپذیر

یکی از مزیتهای دیگر ایمیل مارکتینگ این است که شما میتوانید با مشتریان خود بیشتر در تماس باشید.بسیاری با استفاده از این مزیت اقدام به ارسال خبرنامه ماهانه و یا جلب توجه به پیشنهاد های ویژه میکنند و از آن بعنوان یک ابزار ارزشمند درجهت ایجاد آگاهی سازی و شناساندن برند خود بهره میبرند.

سفارشی
روش های بازاریابی سنتی بسیار کلی بوده است، یک پیام با هدف هر مصرف کننده موجود یا بالقوه. در حال حاضر این امکان برای صاحبان کسب و کار وجود دارد که بخش های خاصی از بانک مشتری خود را بر اساس پیشینه خرید و یا اطلاعات دموگرافیک مورد هدف قرار دهند. این افزایش ارتباط و بهره وری می تواند به فعالیت های بازاریابی موفق تر منجر شود.

قابل اندازه گیری
نرم افزار بازاریابی ایمیل یک کسب و کار را قادر می سازد تا اثر بخشی سیر فعالیتهای تجاری خود را مرحله به مرحله دنبال کند. ابزار ردیابی بدین معنی است که بازاریابی آزمون را می توان با دقت اندازه گیری نمود. شما به راحتی می توانید موفقیت خود را با پیروی از ارقام برای باز کردن ایمیل، از طریق کلیک کردن لینک ها و تبدیل به فروش بسنجید. هر گونه پیشرفتی بمحض مشاهده می تواند بلافاصله اجرا شود. علاوه بر این، شما می توانید اثربخشی هزینه هر کمپین را برای هر £ ۱ سرمایه گذاری شده ، محاسبه نمائید.

تعاملی
بسیاری از شرکت ها با استفاده از فرصتی که ایمیل مارکتینگ به  آنها می دهد به تعامل با مشتریان خود میپردازند که علاوه برقادر ساختن آنها برای کسب اطلاعات مهم منجر به ایجاد یک رابطه دوستانه و بهبود تجربه آنها با مشتریان میگردد .فلذا نظرسنجی و بازخورد می تواند به سرعت گردآوری شده ودر جهت پیشبرد هدف بکار گرفته شود.

سازگار با محیط زیست
آخرین و مسلما نه کم اهمیت ترین ویژگی ، این است که ایمیل مارکتینگ در محیط زیست تاثیر دارد. بدون کاغذ، بدون جوهر ، بدون هیچگونه حمل و نقل فیزیکی!  ونتیجتا انرژی بسیار کمی برای تولید و ارسال مورد استفاده قرار میگیرد.حتی کم هزینه تر ازرد پای یک کربن است.

با قدرت اینترنت، هرتجارتی می تواند جهانی شود. راهی آسان تر، سریعتر و یا ارزان تر از این برای برقراری ارتباط با طیف گسترده ای از مردم وجود ندارد و این باعث بوجود آمدن فرصت های بی حد و حصر Up Selling( فروش نسخ جدیدتر محصول به مشتری قبلی) و  Cross Selling (فروش کالاها یا خدمات مکمل محصول خریداری شده به مشتری قبلی) به مشتریان موجود و برای کسب مشتریان جدید میگردد . مستقیم و بی واسطه، انعطاف پذیری، هزینه اثربخشی و سهولت استفاده از بازاریابی ایمیل بدین معنی است که این ابزاری است که هیچ تجارتی نمیتواند به این راحتی از آن به چشم پوشی کند.

Leave a Reply