Skip to main content

هفته ی پیش پستی در رابطه با مشخصات Galaxy Note 5 که پیش از مراسم رونمایی رسمی توسط سامسونگ ، لو رفته بود را دراختیارتان گذاشتیم و اینک با مشخصات رسمی Galaxy Note 5 که طی مراسم دیروز سامسونگ اعلان شد نزدتان آمده ایم. خوشبختانه اطلاعاتی که از بین سیل شایعات اخیر در اختیارتان گذاشته بودیم کاملا درست بوده و در ادامه ی این خبر به معرفی کامل و ویژگی های کلیدی Galaxy Note 5 میپردازیم.

 

مشخصات Galaxy Note 5

قطر صفحه نمایش: ۵٫۷ اینچ

رزولوشن: ۱۴۴۰×۲۵۶۰ p  (چهار برابر اچ دی)

تکنولوژی ساخت: Super AMOLED

چگالی پیکسلی: ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ

چیپست پردازنده: ٍExynos 7420 ؛ هشت هسته ای ۶۴ بیت با سرعت ۲٫۱ گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی: Mali-T760 MP8

حافظه ی رم: ۴ گیگابایت

حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت

قابلیت ارتقا حافظه: ندارد

باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت ؛ غیر قابل تعویض توسط کاربران

قابلیت شارژ بی سیم : دارد ؛ فول شارژ در کمتر از ۱۲۰ دقیقه

بلوتوث : نسخه ۴٫۲

دوربین پشتی: ۱۶ مگاپیکسل با فلش LED ؛دارای لرزشگیر اپتیکال (OIS) ؛ فیلم برداری ۴K

دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل با زاویه عرضی ۱۲۰ درجه

سیستم عامل: اندروید ۵٫۱

ابعاد: ۱۵۳٫۲ * ۷۶٫۱ * ۷٫۶ میلیمیتر

وزن: ۱۷۱ گرم

جنس بدنه: شیشه و فلز

 

نتیجه تست بنچمارک Galaxy Note 5 در نرم افزار معروف Antutu حاکی از اینست که ، این گوشی فقط روی کاغذ قدرتمند نبوده و در میدان رقابت هم حریف میطلبد. Galaxy Note 5 با امتیاز ۶۹۴۰۱ در Antutu صدرنشین بوده و تا این لحظه برترین گوشی ساخته شده توسط سامسونگ میباشد.

یکی از ویژگی های جالب سری Galaxy Note حسگر IR بود که با استفاده از نرم افزار های گوناگون ، میتوانستیم از طریق آن تلویزیون ، DVD Player ، ضبط خودرو ، کولر گازی و تقریبا هر دستگاهی که دارای ریموت کنترلر بود را ، کنترل کنیم. متاسفانه سامسونگ این حسگر را بخاطر استفاده نشدن توسط اکثریت کاربران از Galaxy Note 5 حذف کرده است.

ناگفته نماند که شایعه ای در ارتباط با احتمال وجود نسخه ی ۱۲۸ گیگابایتی Note 5 وجود دارد ولی هنوز سامسونگ هیچ عکس العملی نشان نداده است و در سایت سامسونگ هم خبری از آن نیست.

 

قیمت و تاریخ انتشار

 پیش سفارش گوشی از امروز شروع شده و اول شهریور ماه عرضه خواهد شد. قیمت Galaxy Note 5 مدل ۶۴ گیگابایتی بدون محدودیت های مخابراتی حدود ۸۰۰ یورو در اروپا میباشد که با قیمت کنونی یورو در بازار تهران معادل ۳ میلیون تومان میباشد که به اندازه ی سه پرچمدار هواوی آب میخورد.

 

منبع : PhoneArena 1 2 , Samsung

در ادامه تصاویری از Galaxy Not 5 را میتوانید مشاهده کنید.

 

Leave a Reply