Skip to main content

اگر در حال حاضر صاحب یک ویندوز فون ۸٫۱ با حافظه داخلی کمتر از ۸ گیگ هستید، متاسفانه اخبار بدی برای شما داریم! به نظر میرسد گوشی های ویندوزفونی با حافظه داخلی ۴گیگ بروزرسانی ویندوز۱۰ را دریافت نخواهند کرد. با اينکه مايکروسافت همواره قول ارائه به روز رساني ها براي تمامي اسمارت فون هاي ويندوز فوني را داده بود!

براساس اخباری که اخیرا منتشر شده ظاهراً گوشی های ویندوزفونی با حافظه‌ی کمتر از ۸ گیگابایت مشمول ارتقا به ويندوز ۱۰ موبايل نخواهند شد. این موضوع را وبسایت آلمانی زبان ویندوز ۱۰ موبایل به طور واضح بیان کرده است که فقط گوشی‌های ویندوزی با حداقل حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت، سیستم‌عامل جدید موبایل مایکروسافت را دریافت خواهند کرد؛ اما نکته‌ی جالب ذکر نشدن این مسئله در وبسایت‌های به زبان دیگر این شرکت است.

اگرچه این خبر برای دارندگان چنین اسمارت فونهای ویندوزفونی تاسف بار می باشد.اما این مسئله تاحدودی قابل پیش بینی بود؛ چرا که گوشی‌های ویندوزی با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۴ گیگ در حال حاضر از طرح پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ نیز خارج شده‌اند و حالا به نظر می‌رسد این محدودیت برای نسخه‌ی رسمی نیز وجود خواهد داشت. البته مایکروسافت بیانیه‌ی رسمی در این مورد منتشر نکرده است، اما احتمال عرضه‌ی ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های دارای حافظه‌ی ۴ گیگابایتی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

اما خوشبختانه تعداد معدودی از گوشی‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ با حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایتی وجود دارند. از جمله‌ی این گوشی ها  نوکیا لومیا ۵۳۰،آلکاتل وان تاچ Pixi 3 ، اچ‌ تی‌سی ۸S و… هستند، که با توجه به آمار ارائه شده این گوشی ها درصد بسیار کمی از ویندوزفون‌ها را تشکیل می‌دهند؛ اما با این وجود این خبر برای دارندگان گوشی‌های مذکور خبرخوشی نخواهد بود!

نظر شما راجع به این مسئله چیست؟ آیا از گوشی دارای سیستم‌عامل ویندوز موبایل ۸.۱ با حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت استفاده می‌کنید؟ در اینصورت تصمیم شما چیست؟

Nokia-Lumia-530-1

Nokia-Lumia-530-1

nokia_lumia_530_dual_sim-1621 (6)

منبع :Phone Arena

Leave a Reply