Skip to main content

آيا يك راه ميانبر براي تسريع كسب درآمد در تجارت الكترونيك وجود دارد؟

اخيرا تب سريع پولدار شدن از طريق اينترنت همه گير شده و …

مثلا ، از چت کردن و حرف زدن خسته شده ايد؟ بهترين فکري که در اين فرصت به سرتان ميزند (با توجه به اينکه زياد وبگردي مي کنيد) اين است که شما از يک محصول نرم افزاري مانند Traffic Equalizerبراي ايجاد وب سايت استفاده کنيد.Traffic Equalizeو ساير محصولات نرم افزاري مشابه آن به اين صورت کار ميکنند که کلمه کليدي شما را دريافت کرده و سپس وب سايت شما را بر اساس اين کلمه ايجاد ميکنند. و نتيجه نهايي يک جايگاه يا يک فهرست از لينک هاي مرتبط به ديگر مقالات و وب سايت ها است که در ارتباط با کلمه کليدي شما ميباشد . چون با اين روش سايت به صورت اتوماتيک ساخته مي شود ،اين صفحات شانس بسيار خوبي براي بدست آوردن رتبه بالا در موتور هاي جستجو را دارند . و اين به معناي ايجاد ترافيک بالا بصورت مجاني است .

سریع ترین راه برای پول دار شدن

پس ، يک مرحله بالاتر ،اضافه کردن لينکهاي مربوط و همچنين درج تبليغات گوگل (Google adsense) به اين صفحات اتوماتيک است و ناگهان اين وب سايت اتوماتيک شکل وب سايت فروش به خودش ميگيرد که مي توان توسط آن از هر بازديد کننده کسب درآمد کرد ، البته بايد به خاطر داشته باشيد همه اين بازديدکنندگان بصورت مجاني از طريق موتور هاي جستجو به وب سايت شما آمده اند .

حالا ، واقعيت اين است که هر سايت ممکن است توانايي کسب درآمد را داشته يا نداشته باشد و تصور مي شود که اکثراين سايت ها روزانه ۵ دلار از تبليغات درآمد داشته باشد . ولي يک مطلبي هست و آنهم اينکه فقط چند دقيقه براي ايجاد وب سايت وقت لازم است ، و يک بار هم که ساخته شد مطلقا نياز به نگهداري ندارد . ميتوانيد تصور کنيد مي خوام چکار کنم ؟
بطور اساسي سرعت ايجاد سايتها به اين معناست که شما ميتوانيد هرچه بيشتر وب سايت ايجاد کنيد و اگر عايدي شما از هر کدام از اين سايتها ۵ دلار در روز باشد، يک درآمد توجيه پذير و معقول براي شما خواهد بود.
پس مشکل چيه ؟ چرا آه و ناله مي کنيد؟

سریع ترین راه برای پول دار شدن

ساده است . به نظر من اين راه گريز( يا هر چه که شما بهش ميگين) براي ايجاد ترافيک رايگان هميشگي نيست ؟
موتور هاي جستجوگر از هرگونه نتايج دستکاري شده (به هر طريقي) متنفرند و بيشتر مردم اينترنت را از اينگونه سايت هاي فهرست وار پر ميکنند ، موتورهاي جستجو به دنبال راه هايي براي حذف اينگونه نتايج از نتيجه هاي جستجوي خود هستند.
در پاسخ سریع ترین راه برای پول دار شدن ، من اين واقعيت را ميدانم که مردم از طريق همين وب سايت هاي ورودي اتوماتيک ماهيانه هزارها دلار کسب درآمد ميکنند و آنها در هر روز يک سايت جديد را upload ميکنند (در بعضي مواقع ۵۰ يا حتي يبشتر در روز) و با صراحت کامل عرض ميکنم که تا زماني که اين کار ادامه دارد آنها را براي بدست آوردن اين گونه سود مقصر نمي دانم .از چه چيز ميبايست بيمناک باشم ؟ هر چند وقتي که مردم پيرامون چيزهايي که دوست دارند کسب درآمد ميکنند ، بدون هيچگونه طراحي و پشتيباني در اين مورد ، اينطور ميشود . در اينجا وقت خوبي …………….

بياييد به يک موقعيت مشابه که دو سال پيش اتفاق افتاد نگاهي بياندازيم . Stephen Pierce(در آن زمان اين شخص در حوزه فروشگاه هاي اينترنت ناشناس بود ) کتابي را در مورد موفقيت خود در اينترنت منتشر کرد . يک فصل اين کتاب از قسمتهايي تشکيل شده بود که به آن صفحات هونشمند Smart Pages گفته مي شد . در آنجا صفحات بصورت بسيار ساده طراحي شده بود و موضوع آن در مورد يک راه مطمئن براي بدست آوردن رتبه خوب در موتور هاي جستجو بود و با صفحات فهرست که من در بالا اشاره کردم کاملا تفاوت داشت و لي منظور آن همان ترافيک رايگان و سريع به وب سايت شما از طريق موتور هاي جستجو بود

صفحات هوشمند Smart Pagesموضوع بسيار خوبي بود. فکر مي کنم يک سال پس از انتشار کتاب توسط Stephen Pierce نرم افزار هايي براي ايجاد چنين صفحاتي نوشته شد . کتابهاي بيشتري در اين زمينه نوشته شد ، من حتي آنها را آزمايش کرده و در مورد آنها نيز مطالبي نوشتم .

با وجود اينکه بتدريج تاثير آنها رو به کاهش کرده من شک دارم که هر فروشنده اينترنتي بتواند بطور جدي از تکنولوژي صفحات هوشمند استفاده کند . من مطمئن هستم هنوز هم با گذشت چند سال ، بعضي از مردم از مفهوم تکنولوژي صفحات هوشمند Smart Page technology مقدار کمي کسب درآمد مي کنند ۰

فقط براي توضيح بيشتر اين موضوع ، امروز در سايت گوگل براي اصطلاح Smart Pages جستجويي انجام دادم و ديدم حتي يک نفر براي تبليغات درباره اين موضوع به گوگل (Google Adword) پول نداده است . چگونه اين اتفاق رخ مي دهد ؟

من معتقدم که سايتهاي فهرست (directory sites) که توسط TE و ديگر محصولات نرم افزاري ساخته ميشوند کاملا با صفحات هوشمند تفاوت دارند و فقط حاوي کمي از محتويات موردنظر مي باشند ، ولي واقعيت اين است که آنها محصولات نرم افزاري توليد انبوه ميباشند و در اکثر موارد مردم حتي زحمت تغيير صفحات الگوهاي استانداردي که توسط اينگونه نرم افزار ها ارائه مي شوند را به خود نميدهند . اگر موتور جستجوي گوگل( يا هر موتور جستجوي قدرتمند ديگر) بخواهند که نتايج جستجوي آنها شامل اينگونه صفحات نشود در اکثر موارد اين کار براي آنها بسيار ساده و راحت است و اگر تمامي ترافيک وب سايتتان را از طريق موتور هاي جستجو داريد ، در مدت يک شب کل درآمدحاصل از اين طريق را از دست خواهيد داد .

پس منظور اين مقاله چيست ؟ مي گويم از اين تکنولوژي استفاده نکنيد ؟

مطلقا نه – من نرم افزارهاي مختلفي را در اين زمينه آزمايش کردم تا ببينم چگونه کار ميکنند ، بنابراين مطمئنا نمي گويم که اين کار را انجام ندهيد . فقط مي گويم از ريسکهاي اين موضوع آگاه باشيد . بايد بدانيد که ممکن است يک روز صبح از خواب بيدار شويد و با يک سرک کشيدن به موتورهاي جستجو بفهميد که ديگر صفحات اتومات شما در آنها نيست و ديگر روي اين روش کسب درآمد نمي توانيد حساب کنيد .

به عبارت ديگر تمامي تخم مرغ ها را در يک سبد قرار ندهيد ، و تا تنور گرم است بايد نان را پخت چرا که ممکن است هميشه تنور داغ نباشد.

بسياري از مردم بر اساس مد از يک شاخه به شاخه ديگر مي پرند و يک زندگي خوب براي خودشان ميسازند . ولي ممکن است اين کار همراه با ريسکهاي زيادي باشد .فقط از اين ريسک ها آگاه باشيد.

Leave a Reply