Skip to main content

2015-08-14_3-57-46-680x452

در نشست جهانی فلش مموری در کالیفرنیا و طبق گزارش  Golem.de reports، سامسونگ هارد دیسک جدیدی با نام عجیب PM1633a را تولید کرد. این هارد ۲٫۵ اینچی ظرفیت بسیار زیاد ۱۶ ترابایتی(بطور دقیق ۱۵٫۳۶) را ارائه می کند و بهترین بخش ماجرا این است که این هارد در واقع یک SSD می باشد که از حافظه های NAND با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برخوردار است. به گفته Ars Technica این حافظه های فلش جدید به لطف فناوری پشته سازی عمودی ترانزیستورها، امکان ارائه چنین حجم ذخیره سازی را ارائه داده اند.

اصلا آیا صحیح است که آن را هارد دیسک بنامیم!

“هارد درایو”  شکل کوتاه شده هارد دیسک درایو است.که نام آن از ایده ی ساخت آن که براساس چرخش صفحات مغناطیسی است گرفته شده است. از نظر فنی PM1633a یک هارد دیسک نیست، چرا که هارد دیسک هایی که همه می شناسیم از صفحات مغناطیسی چرخان بهره می برند. اما به هر حال وقتی صحبت از ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوتر می شود، همه به یاد هارد دیسک می افتیم. اما باید بدانید که PM1633a در واقع یک درایو SSD می باشد.در واقع، تصور همه ما از یک هارد دیسک بعنوان یک اجزا جهت ذخیره سازی اطلاعات بر روی یک کامپیوتر است و این PM1633a می تواند اطلاعات بیشتری را نسبت به سایر حافظه ها ذخیره کند.از این رو، تیتر بالا را برای این خبر در نظر گرفته ایم.

این محصول هنوز قیمت گذاری نشده است ولی مطمئنا گران خواهد بود و  فرض گمان بر این است که از لحاظ امنیتی در وهله اول به مشتریان شرکت ها برای استفاده در سرورهایشان به فروش می رسد.در واقع، سامسونگ برای جذب مشتری طرحی برای سرورها ارائه داده که در آن از ۴۸ هارد PM1633a استفاده شده و فضای ذخیره سازی عظیم ۷۶۸ ترابایتی را ارائه می کند.سامسونگ آن را “JBOF”، که مخفف نام “Just a Bunch Of Flash” است نامیده است شاید بهتر باشد این بحث ” هارد دیسک چیست ؟” را کنار گذاشته و به جای آن شروع به استفاده از JBOF کنیم.

Leave a Reply