Skip to main content

دروپال

Drupal یک سیستم مدیریت محتوا است که برای انتشار و مدیریت محتوای وب سایت ها مورد استفاده قرار میگیرد. دروپال پتانسیل نامحدود، ماژول ها و ویژگی های استاندارد منحصربه فردی همچون تالیف ساده محتوا، عملکرد قابل اعتماد و ایمنی بسیار بالا دارد. در این میان وجه تمایز Drupal از سایر سیستم های مدیریت محتوا انعطاف پذیری آن است؛ ماژولار بودن یکی از اصول اساسی دروپال میباشد. ابزارهای دروپال به شما کمک میکنند تا محتوای تطبیق پذیر و ساختار یافته خود را بسازید، محتوایی که هر وب سایت پویایی به آن نیاز دارد. Drupal را می‌توان در سیستم‌عامل های مختلف نصب نمود. پیش نیازهای نصب این برنامه یک کارگزار وب مانند آپاچی و یک پایگاه داده مانند MySQL می‌باشند. همچنین می‌بایست که پی‌اچ‌پی ۴.۴.۰ یا نسخۀ جدید تر نصب باشد. البته در نسخۀ ۷ دروپال نسخۀ پی‌اچ‌پی ۵.۲۲ یا بالاتر مورد نیاز است.

ویژگی های Drupal

این سیستم مدیریت محتوا در وبلاگ‌های شخصی، شرکت‌های تجاری، سیاسی و حتی دولت‌ها نیز استفاده شده است. وبگاه کاخ سفید نیز از دروپال استفاده می‌کند. دروپال گزینه ای بسیار مناسب و عالی برای ساخت چارچوب های دیجیتال یکپارچه است، که در آن ماژول ها قابلیت این سیستم را گسترش داده و تم ها سفارشی سازی محتوا را ممکن میسازد. میتوان از بسته های نرم افزاری Drupal به عنوان کیت های استارتر استفاده نمود. همچنین ترکیب و تطابق این اجزاء توانایی های هسته ای دروپال را افزایش میدهد. Drupal این قابلیت را دارد که با خدمات خارجی  و سایر اپلیکیشن های زیرساختی ادغام شود. هیچ سیستم مدیریت محتوایی این مقیاس پذیری و قدرت را ندارد. مزیت استفاده از دروپال و انتقال از سایر CMSها به دروپال موجب بهبودهای چشمگیری در وب سایت میگردد.
دروپال یک نرم افزار کد باز است که در دسترس عموم بوده و برنامه نویسان قادرند آن را ویرایش و اصلاح نمایند. از دیگر مزایای نرم افزار های کدباز رشد و توسعه آنها در کمترین زمان ممکن است .  Drupal بر مبنای اصول هایی همچون همکاری، جهانی شدن و نوآوری ساخته شده است که یکی از بزرگترین جوامع کد باز در جهان بوده و با بیش از یک میلیون توسعه دهنده، طراح، استراتژیست، ویراستار و حامی مالی همکاری میکند.

Leave a Reply