Skip to main content

درست به همان اندازه که کامپیوترهای شخصی ممکن است هر لحظه در معرض خطر ورود بدافزارها و ویروس‌ها باشند، موبایل‌ها نیز با این خطر مواجه‌اند و لازم است هر یک از کاربران یکی از برنامه‌های آنتی‌ویروس را روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های خود نصب کنند.وب‌سایت The Fuse Joplin با اشاره به این موضوع لیستی از بهترین آنتی‌ ویروس‌ های طراحی شده برای تلفن‌ها و تبلت‌های اپل را منتشر کرده‌است که با استفاده از آن‌ها کاربران این گونه دستگاه‌ها میتوانند با امنیت بیشتری در فضای مجازی و اینترنت فعالیت کنند.

Avira : نسخه‌های متعددی از این آنتی ویروس وجود دارد که علاوه بر آیفون قابل نصب برروی رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز نیز هست.
این آنتی ویروس جلوی ورود بدافزارها و فعالیت آن‌ها در تلفن و یا تبلت فرد را می‌گیرد و علاوه بر آن با شناسایی کاربر اجازه دزدی اطلاعات فرد را نیز به نرم‌افزارهای مختلف نمی‌دهد.

McAfee: این آنتی ویروس یکی از قوی‌ترین برنامه‌ها در زمینه مقابله با بد افزارها به حساب می‌آید که در واقع جلوی فعالیت هرگونه بد افزار، ویروس و حتی اشکالات برنامه‌های نصب شده در آیفون را می‌گیرد.
این آنتی ویروس که به طور مداوم به روزرسانی می‌شود از جمله برنامه‌های بود که در سال ۲۰۱۴ بیشترین تعداد دانلود را داشت.

Avast: این برنامه یک آنتی‌ویروس شناخته شده‌ است که علاوه بر محافظت از موبایل و تبلت اپل در مقابل ویروس‌ها و بدافزارها از این دستگاه‌های هوشمند در مقابل وب‌سایت‌های ناامن در فضای اینترنت نیز محافظت می کند.

Norton Security: این برنامه پیش‌تر به عنوان یک آنتی ویروس برای کامپیوترهای شخصی با سیستم‌عامل ویندوز شناخته می‌شد اما امروز به عنوان یک آنتی ویروس موبایلی توانسته است جایگاه خود را محکم‌تر کند.
آنتی ویروس نورتون در صورت دزدیده شدن تلفن همراه، برای صاحب موبایل و یا هر کسی که در اطراف شخص سارق قرار دارد یک صدای آژیر پخش می‌کند.

در کنار این چهار اپلیکیشن آنتی ویروس برتر برای تلفن‌ها و تبلت‌های ساخت کمپانی اپل برنامه‌های مشابهی از جمله Lookout mobile security و WaveSecure ، Antivirus Detective ،‌ Virus Barrier نیز وجود دارد که هر کدام با قابلیت‌های منحصر به فردی از دستگاه‌های هوشمند در مقابل فعالیت‌های هکری و بدافزارها محافظت می‌کند.

Leave a Reply