Skip to main content
وبلاگ

اندروید M با نام مارشمالو رسما معرفی شد

By دسامبر 13, 2020مارس 7th, 2021No Comments

Android-6.0-Marshmallow-reveal-official

در پست قبلی در مورد قابلیت ها و نام احتمالی نسخه جدید اندروید M و اینکه گوگل چه نامی برای آن انتخاب خواهد کرد صحبت کردیم و حالا باید بگوییم گوگل دقایقی پیش نام آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را رسما اعلام کرد.خبری که ساعاتی پیش برروی وبلاگ رسمی توسعه دهندگان اندروید منتشر شد؛ که در واقع با انتشار این خبر به تمام گمانه زنی ها در مورد نام اندروید M خاتمه داد.بنابراین اندروید M همان اندروید مارشمالو می باشد همانطور که انتظار میرفت! همزمان با انتشار این خبر آخرین نسخه پیش نمایش سیستم عامل اندروید M برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان و بسته اندروید ۶٫۰ SDK  منتشر شد.

تاریخ نهایی مشخصی برای انتشاراندروید M 6 اعلام نشده است اما برطبق پست منتشر شده در وبلاگ پاییز سال آینده شاهد انتشار این نسخه خواهیم بود. براساس پیش نمایش نسخه نهایی توسعه دهندگان آندروید M ، نسخه نهایی این اندروید با نام API Level 23 برای برنامه نویسان عرضه خواهد شد. اندروید SDK 6 به برنمه نویسان اجازه می دهد که برنامه های خود را برای سطح API اندروید جدید آماده کنند.

اگر اخبار مربوط به آندروید M را تاکنون دنبال کرده باشید باید بدانید که دو مورد ازقابلیت های آن پشتیبانی بومی از سرویس تشخیص اثرانگشت و مدیریت سطوح دسترسی به برنامه هاست.قابلیت اول لایه امنیتی مهمی را برای اندروید به ارمغان می آورد وقابلیت دوم با ایجاد مدیریت سطوح دسترسی به برنامه ها این امکان را به کاربر میدهد که دسترسی برنامه ها به منابع مختلف سیستم مانند تماس ها ، دوربین ، میکروفون ، موقعیت مکانی و … را تحت کنترل خود درآورد .

در اینجا لیست تغییرات آپدیت API را برایتان می آوریم.

تغییرات پلتفرم اندروید:

بهبود مدیریت دسترسی توسط کاربر

تغییرات API:

بروزرسانی API اثر انگشت که درراستای بهبود گزارش خطا، ثبت اثر انگشت بهتر به علاوه ی پشتیبانی شمارش برای اطمینان بیشتر می باشد.

Leave a Reply