شرکت های موفق دهه های آینده آنهایی خواهند بود که از ابزارهای دیجیتالی برای بازسازی مسیری که در آن فعالیت میکنند استفاده نمایند. این شرکت ها سریعا تصمیم گیری و به طور کارامد عمل میکنند و مستقیما با مشتریانشان به طور مثبت در ارتباط خواهند بود. دیجیتالی شدن و تبدیل به کسب و کار دیجیتال، استفاده از ابزارهای دیجیتالی و دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال شرکت شما را بر فراز موج شوک تغییر قرار خواهد داد، موجی که روش قدیمی کسب و کارتان را متلاشی خواهد کرد. کسب و کار دیجیتال این اجازه را به شما میدهد تا با سرعت تفکر، کسب و کارتان را انجام دهید. چیزی که نکته کلیدی موفقیت در قرن بیست و یکم است.
برای تبدیل به یک کسب و کار دیجیتال و برای اینکه جریان اطلاعات دیجیتال را به بخش جداناپذیری از شرکتتان تبدیل کنید به مراحل دوازده گانه زیر توجه کنید:
تبدیل به کسب و کار دیجیتال
1- در سراسر سازمان بر جریان اطلاعات از طریق ایمیل پافشاری کنید طوریکه بتوانیدبا سرعتی مانند رفلکس بر خبرها عمل کنید.
2- داده های فروش آنلاین را بررسی کنید تا بتوانید الگوها را پیدا و به سادگی در دیدگاه ها مشارکت نمایید . روندهای کلی را درک کرده و خدمات را برای تک تک مشتریان شخصی سازی کنید.
3- از کامپیوترهای شخصی برای تحلیل کسب و کار استفاده کنید و دانش کاربران را تا حد کار فکری سطح بالا در مورد محصولات، خدمات و سوداوری افزایش دهید.
4- از ابزارهای دیجیتال برای خلق تیم های مجازی فرابخشی که میتوانند مشارکت دانش نمایند و بر ایده های یکدیگر اثر بگذارند استفاده کنید. از سیستم های دیجیتالی برای ثبت تاریخچه شرکت استفاده کنید تا هر کسی بتواند آنرا به کار گیرد.
5- تمام فرایندهای کاغذی را به فرایندهای دیجیتالی تبدیل کنید، گلوگاههای اجرایی را حذف و کارکنان دانشور را برای انجام وظایف مهمتر آزاد بگذارید.
برای عملیات های کسب و کار دیجیتال:
6- از ابزارهای دیجیتال برای حذف مشاغل تک وظیفه ای یا تغییر آنها به مشاغل ارزش افزوده که از مهارت های یک کارمند دانشور بهره میجویید استفاده کنید.
7- یک حلقه بازخورد دیجیتالی برای بهبود کارایی فرایندهای فیزیکی وبهبود کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده پدید اورید. هر یک از کارکنان باید بتواند به سادگی تمام مبنای سنجش های کلیدی را ردیابی نماید.
8- از سیستم های دیجیتالی برای ردیابی آنی شکایات مشتری تا افرادی که میتوانند محصول یا خدمات رابهبود بخشند استفاده کنید.
9- از ارتباطات دیجیتال برای بازتعریف ماهیت کسب و کارتان و مرزهای اطرافتان استفاده کنید. همگام با موقعیت مشتری بزرگتر و محکم تر شوید یا کوچکتر و صمیمی تر.
برای تجارت در کسب و کار دیجیتال:
10-اطلاعات را در ازای زمان مبادله کنید. زمان چرخه اطلاعات را با استفاده از معاملات دیجیتالی با تمام تهیه کنندگان و همکاران کاهش دهید و تمام فرایندهای کسب و کار را به صورت توزیع آنی دگرگون نمایید.
11-از توزیع دیجیتالی فروش و خدمات برای حذف واسطه از معاملات مشتری استفاده کنید. اگر شما واسطه هستید از ابزارهای دیجیتالی برای افزودن ارزش به معاملات استفاده کنید.
12-از ابزارهای دیجیتالی برای کمک به مشتریان استفاده کنید تا آنها بتوانند مشکلاتشان را خودشان حل کنند و تماس شخصی را برای پاسخ به نیازهای پیچیده و پرارزش مشتری حفظ کنید.