هنگامی که صحبت از تامین مالی بازاریابی به میان می آید، بدون شک هر کسی میخواهد بهترین استفاده را از هر ریال پول خود داشته باشد. برخی از کسب و کارها بودجههای زیادی دارند، به همین دلیل باید تحلیل و بررسی کنند که کدام روش تبلیغاتی بیشترین مزایا را برای بازاریابی به دنبال خواهد داشت.
مدت زیادی است که بحث بر سر بازاریابی دیجیتال و تبلیغات چاپی در بین بازاریابان وجود دارد. هر دو مورد مزایا و معایبی دارند. با این حال شرکتهایی که با بودجه محدودی کار میکنند نیز میدانند که هزینه پیشی گیری از رقبا و شناساندن برندها، در بازایابی دیجیتال به نسبت کمتر از تبلغات چاپی است.
تبلیغات چاپی در مقایسه با بازاریابی دیجیتال
قبل از پرداختن به روشهای مختلف تبلیغاتی باید گفت که درمورد تبلیغات چاپی به مجلات و بیلبوردها و در مورد بازاریابی دیجیتال به تبلیغات موتور جستجو، بازاریابی رسانههای اجتماعی و بازاریابی با ایمیل اشاره داریم. در مورد تحقیقات نیز به هزینه چاپ و مقایسه آن هزینه در چاپ و بازاریابی دیجیتال توجه داریم.
همانطور که میدانید اکثر شرکتها در حال حاضر آنلاین هستند و شروع به بازاریابی دیجیتال کرده اند زیرا دستیابی به آن آسانتر است و موانع در بازاریابی دیجیتال بسیار کمتر از تبلیغات چاپی هستند. شرکتهایی که با بودجه محدود کار میکنند، با بازاریابی دیجیتال میتوانند بازاریابی بهتری داشته باشند، در حالی که تبلیغات چاپی برای برندسازی موردانتظار شاید چندان مناسب نباشد.
تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
با نگاه به تبلیغات و بازاریابی دیجیتال میتوان دریافت که CPM “هزینه در هر هزار” در آن کمتر از تبلیغات چاپی است. با استفاده از کمپینهای جستجو، میتوانید آنها را برای مخاطبان خاص خود سفارشیسازی کرده و تغییرات را در هر زمان انجام دهید. اگر متوجه شدید که در دادههای خود روش خاصی را انجام میدهید، میتوانید تنظیماتی برای بهبود آن صورت داده و یا آن را به گونهای تغییر دهید که مناسب باشد. مورد جالب توجه این است که برای برخی از کانالهای بازاریابی دیجیتال CPM رایگان میباشد. به عنوان مثال، تبلیغات Google ، به جای CPM هزینه PPC میخواهد. به طور کلی، اگر به دنبال استفاده بیشتر از بودجه بازاریابی هستید، میتوانید کارهای خود را با بازاریابی آنلاین پیگیری کنید.
“نکات استراتژی بازاریابی برای تبلیغات دیجیتال”
تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی میتواند برای یک شرکت بسیار سودمند باشد، به خصوص اگر به طور مداوم انجام شده و به درستی انتخاب گردد. اینطور نیست که فقط یک بار در مجلهای با یک نام برجسته تبلیغ کرده و کار به پایان برسد، بلکه این کار فرایندی ادامه دار است. با نگاه به چندین مجله مختلف میتوان فهمید که یک آگهی تمامصفحه میتواند هزینه بسیار زیادی داشته باشد. لازم به ذکر است که تعداد مجلات در یک تیراژ با تعداد افرادی که میخواهند آگهی شما را ببینند برابر نیست. در صورتی که مجلات خریداری نشود، تا انتشار تیراژ بعدی در دکهها خواهد ماند.
تحلیل و بررسی
برای شرکتهایی که بودجه و منابع کافی برای صرف پول در تبلیغات چاپی دارند، این نوع تبلیغ روش مناسبی برای برندسازی است. با این حال، اگر شما بودجه کمی دارید و هنوز هم انتظار دارید در رسانههای چاپی تاثیر بگذارید، هنگام دنبال کردن محل مناسب برای تبلیغ کسب و کارتان، به دنبال نشریات کوچک باشید. در حالی که نامهای برجسته عالی هستند اما شاید همیشه برای برند شما مناسب نباشند. افرادی را در نظر بگیرید که شما واقعا در تلاش برای رسیدن به آنها هستید و در مورد میزان غیرقابل باور منابع چاپی که به مخاطبان مناسب کمک میکند، تحقیق کنید. تبلیغات در آن مکانهای خاص نشان میدهد که شما علاقمند به افراد موردنظر هستید که و به خوانندگان نشان میدهید که در آن زمینه لیدر هستید.
گفته میشود گزینههای سفارشیسازی که با بازاریابی دیجیتال همراه است گسترده بوده و نادیده گرفته نمیشوند. در کسب و کار باید کنترل بیشتری روی نحوه نمایش آگهیها، افرادی که آنها را میبینند و نحوه نمایش در هر دستگاه داشته باشید. تجزیه و تحلیل دقیق که با بازاریابی آنلاین همراه است، به شما امکان پیگیری تاثیر تبلیغات و بینش ایجاد مواردی که بهترین کار را برای شما انجام میدهند را میدهد. به جای منتظر ماندن برای تیراژ بعدی مجلات، هر زمان که بخواهید، میتوانید تغییراتی ایجاد کنید.
آنچه در مورد برندسازی باید بدانید این است که میخواهید با این برند در هر جایی حضور داشته باشید. برای هر کار چاپی که با کسب و کارتان انجام میدهید مهم است که یک مکمل دیجیتال برای آن داشته باشید. حضور آنلاین برای کسب و کار و تاثیر اینترنت در آن ضرورتی انکارناپذیر است، چراکه باعث پایداری در جهان امروز میشود، و اگر شما می خواهید در چاپ سرمایهگذاری کنید، باید مطمئن شوید که کارهای دیجیتال برای حمایت از آن وجود دارد. وقتی این دو کانال تبلیغاتی با هم کار کنند، میتوانید یک کمپین بازاریابی بسیار قوی و موفق داشته باشید.
بودجه شما هرچه قدر باشد، امیدواریم این بینش به شما در به دست آوردن بهره زیاد کمک کند. هر پولی که صرف میکنید نقش مهمی در رشد کسب و کار شما دارد. وقت خود را برای تحلیل و بررسی آنچه که میخواهید برای برند خود انجام دهید، صرف کنید و تعیین کنید کدام کانالهای بازاریابی در اجرای برنامه به شما کمک میکند.