Skip to main content
مقالات

تفاوت HTTP و HTTPS در بهینه سازی موتور جستجو

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

تفاوت HTTP و HTTPS در بهینه سازی موتور جستجو

به عنوان یک کاربر اینترنتی در هر زمینه ای که مشغول به فعالیت باشید، همواره بایستی با نحوه کار موتورهای جستجو آشنایی داشته باشید. در این زمینه به بیان تفاوتهایی مابین  HTTP  و HTTPS میپردازیم.

HTTP

سیستمی برای رد وبدل نمودن اطلاعات در اینترنت میباشد که اکثرا برای دستیابی به صفحات html  به کار میرود. دیگر سایتها نیز توسط http  قابل دسترس میباشند، به همین دلیل نبایست بسیاری از اطلاعات امنیتی خود را از قبیل ( رمز کارتهای اعتباری و … ) را در وبسایتهای اینترنتی قرار داد.

HTTPS

https، یک  http امن میباشد که به منظور معتبرسازی تبادل اطلاعات در نظر گرفته شده است. به منظور تبادل امن اطلاعات بایستی از دستیابی های مخاطره آمیز به سایتهای اینترنت ممانعت گردد واین امر توسط https  ممکن میگردد. در بسیاری از جهات، https  مشابه http میباشد زیرا از بسیاری از پروتکل های مشابه پیروی میکند و در کل  http ، یک  httpsامن سازی شده میباشد.

HTTPS و GOOGLE

Google  با مد نظر قرار دادن ویژگی ارائه و رمزگذاری مطمعن اطلاعات  بسیاری از کاربران توسط سایتهای ایمن، همواره این گونه سایتها را مورد توجه قرار میدهد. در حال حاضر Google به عنوان یکی از عوامل حائز اهمیت در رتبه بندی، از https  استفاده مینماید. کاربری که تفاوت  http  و https  را میداند، با اطمینان و اعتبار کافی شروع به تجارت الکترونیک مینماید.
در اینجا به برخی مزایای https  علاوه بر مساله امنیت در بهینه سازی موتور جستجو، اشاره میگردد.

رتبه بندی بالاتر:

اصلی ترین مساله مورد توجه این است که Google  از سایتهای  https بهره میگیرد. به احتمال زیاد با مرور زمان ارزش تبدیل  http  به https  افزایش خواهد یافت.

ارجاع داده ها:

با افزایش ترافیک در سایت https، رجوع امن اطلاعات محفوظ باقی میماند که این امر در http اتفاق نمی افتد.

امنیت و حریم خصوصی:

https به چندین طریق به اهداف بهینه سازی موتور جستجو و وسایت ها میپردازد.

• آیا وبسایت مربوطه ، مدنظر کاربر میباشد .
• آیا از دخل و تصرف توسط دیگر افراد جلوگیری میگردد.
• سایت شما را برای بازدید کنندگان امن تر میسازد.

تمامی ارتباطات شامل URLs را رمزگذاری مینماید و در نتیجه اطلاعاتی نظیر شماره کارت اعتباری شما محفوظ باقی میماند.

موارد احتمالی در تبدیل  HTTP  به  HTTPS:
در مورد تبدیل  http  به  https  در زمینه بهینه سازی موتور جستجو، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. و در نهایت، تبدیل  http  به  https  باعث میشود تا  در  Google  در وضعیت بهتری قرار گیرید.  https علاوه بر امنیت بر روی داده های مرجوع و دیگر استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو کارا میباشد. با نگاهی اجمالی به آینده و احتمالات آتی، استفاده از https  در تمام جنبه ها بالاخص  Google  سفارش میگردد.
با بررسی 218000 سایت بررسی شده اخیر تنها 630 ( 0.3 %) از آنها از http  به  https  تغییر یا فته اند. Https  مشکل در دسترس بودن اطلاعات شما را با رمزگذاری آنها مرتفع میسازد. بطوریکه فقط  کامپیوتر شما و سروری که اطلاعات را تبادل میکنید، اطلاعات را مشاهده میکنند.
علاوه بر موارد فوق الذکر،  https مکانیزمی برای تضمین اعتبار خود نیز دارا میباشد. تا زمانیکه شما به سرور مربوطه متصل میباشید ، علامت یک قفل سبزرنگ در آدرس بار دیده میشود. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد  https  و تاثیراتش درمساله رتبه بندی میباشید، مقاله  نوشته شده توسط ”  Michael Hernandez ” را تحت عنوان ”  Http vs. Https for SEO: What You Need to Know to Stay in Google’s Good Graces.”  مطالعه بفرمایید. در نظرداشته باشید که  https  تنها یکی از عوامل موثر در رتبه بندی میباشد.
دلیل عدم انتخاب  https  توسط برخی سایتها مربوط به هزینه زیاد میباشد و ممکن است مستلزم حدود 1.499 دلار در سال باشد.

Leave a Reply