Skip to main content
مقالات

ویژگی های یک کارآفرین موفق

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

enterpreneurship

پس از آشنایی با اینکه کارآفرینی چیست، ویژگی های یک کارآفرین موفق را مورد بررسی قرار میدهیم:

تلاش کنید!

برایان تریسی یکی از برترین نویسندگان کتابهای خودیاری بوده و در زمینه رهبری، فروش، اعتماد به نفس، هدف‌‌گذاری، راهبرد، خلاقیت و روان‌شناسی موفقیت کار میکند. او می‌گوید: “اگر روزی 8 ساعت کار کنید، تنها هزینه مخارج زندگیتان را به دست خواهید آورد، اما هر ساعتی که به آن اضافه شود زمانی برای دستیابی موفقیت و پله‌های ترقی است.”  برای تبدیل به یک کارآفرین موفق همیشه سخت‌کوش بوده و با تلاشی مضاعف به جست‌جوی راهکارهای جدید باشید.

ریسک پذیر باشید!

ریسک پذیری یکی از برجسته‌ترین ویژگی های یک کارآفرین موفق است. افراد موفق همیشه گفته‌اند که در زندگی باید بهای آنچه را که می‌خواهی بپردازی. “ریسک کردن” و تحمل استرس و سختی‌ها هم یکی از همین بهاها است. یاد بگیرید که به‌جا و درست ریسک کنید. ریسک کردن فرصت های جدید را در زندگی به رویتان باز می‌کند. بر ترستان غلبه کنید و فراموش نکنید که زندگی همیشه در یک‌زمان معین به شما فرصت این را می‌دهد که خودتان باقدرت انتخاب خود تصمیمی بگیرید؛ اما اگر در آن فرصتی که زندگی به شما داده تصمیمی نگیرید، زندگی شما را مجبور به تصمیم‌گیری می‌کند.

همیشه در حال یادگیری باشید!

هیچوقت مطالعه و یادگیری را متوقف نکنید چرا که در غیر این صورت از رقبا عقب خواهید ماند. با توجه به موضوعات مختلف تحقیقات و مطالعات منحصربه فرد انجام داده و رویکرد علمی را در برخورد با همه چیز اتخاذ کنید. به سخنرانی ها و مذاکرات مختلف در مورد کارآفرینی اهمیت دهید و در صورت نیاز در کلاس های کارآفرینی شرکت کنید. ایده ها و نظرات مختلف کارآفرینان برتر را مطالعه کرده و در فعالیت های روزانه و نحوه تفکرتان از انها ایده بگیرید.

از اشتباه کردن نترسید!

هیچ کس دوست ندارد اشتباه کند و هیچ کس آگاهانه اشتباه نمی کند. اما برای یک کارآفرین موفق اشتباه کردن اجتناب ناپذیر است. كارآفرين موفق شكست ها را بازخورد مثبت و مفيد براي اقدام درست بعدي مي دانند. اشتباه کردن نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه باعث موفقیت شما می شود. آماده شرایط مختلف و تغییر پس از ان باشید. سعی کنید در تمام شرایط منعطف عمل کرده و به دنبال راه حل باشید.

توانایی های خود را بشناسید!

هرکسی تنها قادر به فعالیت در رشته، حرفه،  مهارت و استعداد خود است و تنها در این صورت میتواند به نتایج عالی دست یابد. بنابراین متناسب با تواناییها و مهارتهایتان در حوزه مربوطه فعالیت کنید. با شناخت صحیح نقتط ضعف و قدرت و افزایش مهارتها می توان استعدادها را پرورش داده و فرصت های ایده آلی را شکل داد. در همین رابطه شناخت استعدادها نخستین گام در توسعه مهارت و افزایش اعتماد به نفس است. بنابراین تنها روی بهترین استعدادتان سرمایه گذاری کرده و آنرا با آموزشهای مناسب پرورش دهید.

جاه طلب باشید!

به اندازه کافی جاه طلب باشید تا در آینده خود را در اوج ببینید و به عبارت دیگر باید یک رویای بزرگ داشته باشید تا این رویا انگیزه ای برای رشد هر چه بیشترتان باشد. اکثر شرکت های بزرگ در دنیا همگی تنها از یک ایده که یا یک نفر یا گروهی کوچک از افراد در ذهن داشتند شروع شده است. بر روی اهدافتان تمرکز کرده و با تمام قدرت ایده خود را پیش ببرید.

رویکرد مثبت داشته باشید!

رويكرد منفي تاثيري مخرب بر زندگي فردی و حرفه ای همه دارد. نگاه به جنبه هاي منفي هر وضعيت ذهن را نسبت به فرصت های مثبت مردد کرده و امكان استفاده از آن را از ميان مي برد. سعی کنید در هر شرایطی با رویکردی مثبت انرژي خود را افزایش داده و جنبه هايي را مشاهده كنبد كه ديگران توجهي به آن ندارند. گاه توجه به يك نكته كوچك در موفقيتي بزرگ موثر است.

مسئولیت پذیر باشید!

برای موفقیت و آغاز یک کسب وکار جدید آماده سخت کار کردن باشید و تمام مسئولیت ها را بپذیرید. به باورها و خواسته هاي خود متعهد بوده و نسبت به كارتان ، كارمندانتان و ايده هاي شغلي احساس مسئولیت كنيد. اين تعهد و مسئوليت پذيري برای یک کارآفرین موفق تلاش و سخت كوشي را به همراه مي آورد و در پس تلاش موثر موفقيت و كاميابي خواهد بود.

Leave a Reply