Skip to main content
مقالات

سرورهای اختصاصی مجازی

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

سرورهای اختصاصی مجازی

از زمانیکه فن آوری های مجازی توسعه یافته اند، سرورهای اختصاصی مجازی برای انجام بسیاری از امور جایگزین سرورهای اختصاصی شده اند. این سرویس بر روی سرور اختصاصی توسط مجازی سازها تهیه میگردد و مجازی سازها سرور اختصاصی را به چند سرور کوچکتر تقسیم کرده و کاربر میتواند برای هر سرور مجازی سیستم عامل جداگانه داشته و سرورها به صورت جداگانه کار کنند. هاستینگ سرورهای اختصاصی مجازی قابلیت های قابل قیاس با سرورهای اختصاصی را در قیمتی پایین تر ولی با انعاف بیشتر و گزینه های مقیاس پذیر ارائه میدهد. در این سرورها معمولا یک یا چند هسته به صورت اختصاصی در اختیار کاربر قرار میگیرد و کاربران به هسته های اختصاص یافته به کاربران دیگر دسترسی نخواهند داشت. از آنجاییکه سرورهای اختصاصی مجازی بر روی یک سرور فیزیکی قرار میگیرند، به طور موثری از سایر حساب ها متمایز بوده و اجازه کنترل کامل این سرور را به کاربر میدهند.

سه دلیل برای استفاده از سرورهای اختصاصی مجازی به جای سرورهای اختصاصی:

– هزینه: سرورهای اختصاصی مجازی استفاده از سخت افزار، قدرت و پهنای باند را بهینه میکند که صرفه جویی های حاصل به نفع مشتری خواهد بود. درواقع همه قابلیت های یک سرور اختصاصی در یک هزینه بسیار کمتر وجود خواهد داشت.
– سهولت به روزرسانی: در مقایسه با مرکز داده ای پرهزینه برای به روز رسانی سخت افزار فیزیکی یک سرور اختصاصی، میتوان RAM و ذخیره سازی مرتبط با سرور اختصاصی مجازی را در چند دقیقه افزایش داده و به روزرسانی کرد.
– انعطاف پذیری: هاستینگ سرور اختصاصی مجازی ویژگی هایی از قبیل انتقال و بازیابی سریع از یک سرور به دیگری را مقدور میکند.

سه دلیل برای استفاده هاستینگ سرور اختصاصی مجازی به جای هاستینگ اشتراکی:
– منابع بیشتر: سرورهای اختصاصی مجازی از لحاظ پردازنده، هسته، RAM و فضای ذخیره سازی منابع بیشتری ارائه میدهند.
– دسترسی بهتر: میتوان دسترسی ریشه ای کامل و برای مثال آدرس های IP اختصاصی داشت.
– کنترل بیشتر: با سرورهای اختصاصی مجازی میتوان پایگاه ها، برنامه های کاربردی و سیستم های عامل را بر اساس ترجیح فردی نصب کرد که در هاستینگ اشتراکی مقدور نیست.

کاربردهای سرورهای اختصاصی مجازی

ویندوزهای سرور اختصاصی مجازی به عنوان سرورهای تولید برای اپلیکیشن یا میزبانی وب، تست و توسعه محیط ها، تثبیت سرور کالا، مدیریت تداوم کسب وکار، مجازی سازی دسکتاپ و به عنوان سرورهای پایگاه داده و یا سرورهای فایل و در واقع برای تمام کاربردهای مرتبط با سرورهای اختصاصی قابل استفاده است.
سروهای اختصاصی مجازی برای صاحبان کسب وکار و وب سایتهایی که به ترافیک بیشتر و منابع سیستمی قابل اطمینان نیاز داشته و قصد گسترش کسب وکار خود و انجام تجارت الکترونیک دارند، بهترین گزینه است. برای سفارش بهترین سرور اختصاصی مجازی باید نزدیکترین برنامه به الزامات RAM یا فضای دیسک خود را انتخاب کرد. سپس یک سیستم عامل مانند لینوکس یا یک ویندوز سرور اختصاصی مجازی را انتخاب نمود. پس از آنکه سرور آماده شد میتوان اپلیکیشن هایی را افزود که از طریق منبع باز در دسترس بوده و یا مستلزم ثبت نام است و آن را مطابق با نیاز و الزامات خود سفارشی و پیکربندی کرد.

Leave a Reply