Skip to main content

link-building

ساخت لینک به فرایند گرفتن لینک از وب سایت های دیگر به صفحه ای در وب سایت خود گفته میشود و یکی از تکنیک های متعدد مورد استفاده در “بهینه سازی موتور جستجو” است. ساخت لینک فرایندی دشوار و زمانبر میباشد چرا که تمام لینک ها به روش مشابه انجام نمیشوند. یک لینک از سایتی معتبر در مقایسه با با لینکی از وب سایت تازه تاسیس شده تاثیری به مراتب زیادتر خواهد داشت. چشم انداز سئو و ساخت لینک همیشه در حال تغییر است و امروزه اهمیت ساخت و اجرای کمپین های با کیفیت برای رشد و موفقیت آنلاین ضروری است. در این مقاله برخی از جوانب ساخت لینک های باکیفیت را مورد بررسی قرار میدهیم.

تعریف ساخت لینک

ساخت لینک فرایند گرفتن لینک از وب سایت های دیگر به وب سایت خود است. یک لینک روشی برای کاربران جهت مسیریابی میان صفحات در اینترنت است. موتورهای جستجو از لینک ها استفاده میکنند تا میان صفحات و لینک ها بخزند و این کار را با استفاده از خزنده ها “Crawlers” انجام میدهند. تکنیک ها و روش های متعددی برای ساخت لینک وجود دارد و برخی آسان و برخی مشکلتر هستند. اغلب سئوکارها زمان زیادی را صرف انجام صحیح این کار میکنند. از اینرو اگر هنر ساخت لینک های با کیفیت را بیاموزید به راحتی از رقبا پیشی میگیرید.

چرا ساخت لینک برای سئو اهمیت دارد؟

برای درک اهمیت ساخت لینک نخست باید اصول اولیه ساخت لینک، نحوه ای که موتورهای جستجو لینک ها را میبینند و چیزیکه از آنها تفسیر میکنند را بدانیم. مورد نخست در این مقاله و دومورد دیگر در مقاله بعد مورد بررسی قرار میگیرد.

ساخت لینک

1- شروع تگ لینک:  آنکر لینک “Anchore Link” تگ لینک را باز کرده و به موتورهای جستجو می گوید که لینکی به چیزهای دیگر برای دنبال کردن وجود دارد.

2- لینک محل ارجاع: در اینجا “href” اشاره به “ارجاع لینک” داشته و متن درون علامت نقل قول نشاندهنده URLای است که لینک به آن اشاره میکند. البته ضرورتی ندارد که این همیشه یک صفحه وب باشد، بلکه میتواند آدرس یک عکس یا فایل برای دانلود باشد. گاهی اوقات چیزی غیر از URL میبینید که با علامت # شروع شده است. این ها لینک های لوکال هستند که شما را به یک بخش مختلف از صفحه ای که در حال حاضر در آن هستید میبرد.

3- متن قابل مشاهده برای لینک: بخش اندکی از متن است که کاربران بر روی صفحه میبینند و همان بخشی است که در صورت تمایل به گشودن لینک بر روی آن کلیک میکنند. معمولا این متن به گونه ای فرمت میشود که متفاوت و برجسته تر از متون اطرافش گردد؛ معولا با رنگ آبی و یا با خطی در زیرش که به کاربران این علامت را میدهد که یک لینک قابل کلیک وجود دارد.

4- بسته شدن تگ لینک: این نشانه پایان تگ لینک به موتورهای جستجو است.

Leave a Reply